Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@06:13:21 GMT

دانستنی های خرید و نگهداری از یخچال و فریزر

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۶۸۹۸

دانستنی های خرید و نگهداری از یخچال و فریزر

انواع یخچال فریزر

یخچال فریزر و فریزر دارای چهار نوع اساسی می باشد که شامل : یخچال فریزر بالا، یخچال فریزر پایین، ساید بای ساید و درب فرانسوی می باشند.

فریزر بالا

این نوع یخچال ها بسیار مرسوم بوده و  یک سوم محفظه بالای آن به فریزر اختصاص داده شده است. از نظر قیمتی نیز این نوع یخچال و فریزرها نسبت به بقیه ارزان تر می باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها نکته منفی در مورد این مورد یخچال و فریزر ها ظاهر آنها بوده که بسیار قدیمی می باشد، اما اگر ظاهر یخچال برای شما مهم نیست این نوع، گزینه مناسبی است. زیرا از نظر انرژی بسیار کارآمد بوده و مصرف برق کمتری دارد .

فریزر پایین

این نوع یخچال و فریزر ها همانند یخچالِ فریزر بالا است به استثنای این امر که فریزر در قسمت پایینی یخچال قرار دارد. این مدل ها کمتر متداول هستند و کارایی کمتری نسبت به مدل فریزر بالا دارند، همچنین هزینه های بیشتری را در دراز مدت نیز ایجاد می کنند.

ساید بای ساید

این نوع دستگاه ها پهن تر از حد معمول بوده و از وسط به دو نیم تقسیم می شود که نیمی از آن یخچال و دیگری قسمت فریزر می باشد. در یخچال و فریزرهای ساید بای ساید فضای کمی برای یخچال اختصاص داده شده است، اما فریزر بزرگتر از مدل فریزر بالا یا پایین می باشد. درب ها از طرف مرکز به طرفین باز می شوند.

یخچال درب فرانسوی

این نوع یخچال ها بی نظیر ترین و گرانترین نوع یخچال و فریزر هستند و از نظر اندازه مشابه یخچال فریزر های ساید بای ساید می باشند و یک سوم بخش پایین را به فریزر اختصاص داده اند مانند یخچال فریزر پایین. 

برخی از این یخچال ها یک درب منفرد برای بخش فریزر دارند اما برخی بخش فریزر را به همان روش بخش یخچال تقسیم می کنند و در مجموع چهار درب یخچال فریزر شما را تشکیل می‌دهند.

مهم ترین مزیت این یخچال فریزر ها پیکربندی درب آن است که کمی پیچیده می باشد و باز کردن یکی از نیمه درب ها باعث می شود تا هوای سرد کمتری از یخچال خارج شود.

خرابی های رایج یخچال و فریزر

یخچال و فریزر نیز مانند تمام وسایل دیگری که ساخته دست بشر می باشند، می توانند دچار نقص و خرابی در قطعات شوند.

مشکلاتی که معمولا یخچال و فریزر بلند پیدا می کنند شامل موارد زیر می باشد:

- برفک زدن یخچال و فریزر
- خنک نشدن و یا یخ زدن مواد داخل یخچال
- یخچال فریزر دارای صدای زیاد است
- طبقات زیرین فریزر دچار آب گرفتگی می شود
- بدنه دستگاه دارای برق می باشد
و...

نکات مراقبتی از یخچال و فریزر

با توجه به اینکه یخچال و فریزر دارای قیمت بالایی می باشد و برای خرید آن باید هزینه گزافی صرف شود، بنابراین بهتر است از این دستگاه به خوبی مراقبت نموده تا عمر طولانی تری داشته باشد. در این صورت شما می توانید در هزینه ها نیز صرفه جویی کنید.

موارد حیاطی و مراقبت از یخچال و فریزرعبارتند از: 1. تمیز کردن کویل های کندانسور

این کار باید دو بار در سال توسط یک قلمو بزرگ انجام شود، زیرا کندانسور در طول زمان گرد و غبار گرفته و کثیف می شود. از آنجایی که کار این کویل های کندانسور گرفتن گرما از یخچال و فریزر می باشد، در صورت کثیف بودن و دارا بودن گرد و غبار دمای یخچال و فریزر بالا رفته و مصرف انرژی آن بالا می رود و منجر به خراب شدن یخچال و فریزر می شود.

2. عدم باز و بسته کردن زیاد درب یخچال

باز و بسته کردن زیاد درب یخچال باعث فشار آمدن به موتور یخچال می شود، زیرا در این صورت هوای سرد از یخچال خارج می شود برای سرد کردن هوای داخل، موتور مجبور به کار کرد اضافه می شود.

3. اجتناب از گذاشتن مواد غذایی گرم داخل یخچال

هنگامی که مواد غذایی را در حالی که هنوز گرم هستند داخل یخچال می گذارید، موتور یخچال برای سرد کردن این موادغذایی مجبور به کارکرد بیشتر می شود.

4. تمیز کردن واشر درب یخچال و فریزر

برای اینکه یخچال بتواند از هوای سرد داخل محوطه را به خوبی نگه دارد تا به بیرون نشت نکند باید واشرها درب یخچال به طور مرتب بررسی و تمیز شوند. زیرا در صورتی که این لاستیک ها دچار گرد و غبار و کثیفی شوند، این عوامل می توانند چسبندگی لاستیک ها را کم کنند در نتیجه درب یخچال به خوبی بسته نخواهد شد.

تمیز کردن این واشرها توسط پارچه، آب گرم و صابون انجام می شود.

5. تنظیم کردن دمای مناسب یخچال و فریزر

بهترین دما برای یخچال دمای کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت و برای فریزر صفر درجه فارنهایت می باشد. بیشتر بودن دمای یخچال از ۴۰ درجه فارنهایت و کمتر بودن دمای فریزر از صفر درجه می تواند فشار بیشتری را به موتور یخچال و فریزر وارد می کند، در نتیجه باعث می شود این دستگاه دچار خرابی و نقص قطعات شود.

ماهان سرویس مرکز تعمیر یخچال و فریزر در تهران و کرج

یخچال و فریزر، از معدود وسایلی در خانه هستند که به طور مداوم و شبانه روز در حال کار کردن و خنک نگه داشتن مواد غذایی می باشند. بنابراین طبیعی است که دچار اشکال یا خرابی شوند.

ماهان سرویس، یکی از مراکز معتبر تعمیر و سرویس یخچال فریزر می باشد که 15 سال در این زمینه سابقه داشته و با بهره گیری از نیروهای متخصص و متبحر ، توانسته است اعتماد افراد زیادی را به خود جلب نماید . اعزام تکنسین های مجرب برای تعمیر یخچال در تهران و کرج ، بخشی از خدمات ماهان سرویس است .

تعمیر انواع یخچال و فریزر 

نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در تهران

نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در کرج

نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در فردیس

چنانچه ساکن تهران یا کرج هستید، می‌توانید برای تعمیر انواع یخچال و ساید بای ساید، با ماهان سرویس تماس بگیرید.

تلفن: ۰۹۳۵۳۰۰۱۶۹۵

www.arvandoxin.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی ماهان سرویس تعمیر یخچال فریزر تعمیر یخچال ساید بای ساید خدمات پس از فروش رپرتاژ آگهی آلودگی هوا بودجه 1401 ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی یخچال و فریزر ساید بای ساید نوع یخچال ماهان سرویس تعمیر یخچال یخچال فریزر فریزر بالا درب یخچال فریزر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • دربی مرسی ساید؛ «شکست فاجعه آميز»
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند