Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استاندار کردستان در نخستین سفر استانی خود در شهرستان بانه با جمعی از علما و روحانیون این شهرستان دیدار کرد و پای صحبت‌های آنها نشست.

امامان جمعه و شورای افتای شهرستان بانه خواستار ورود جدی استاندار کردستان به رفع مشکل آب شرب بانه و بازگشایی بازارچه‌های مرزی به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدی مردم این شهرستان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم بانه پیشرو دفاع از ارزش‌های نظام هستند

ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه بانه اظهار کرد: شهرستان بانه دارای مردمانی انقلابی و معتقد به نظام است و در مسیر دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی همواره در خط مقدم بوده‌اند.

وی افزود: بانه شهرستان اختیارالدینی‌هاست و ماموستاهای بانه معتق و متعهد به نظام جمهوری اسلامی هستند و از اول انقلاب تا امروز همواره پشتیبان نظام بوده‌اند.

وی خطاب به استاندار کردستان گفت: حضور شما در جمع روحانیون دلگرمی برای ما است و امیدواریم با تلاش همه شما عزیزان به عنوان خادمین نظام شاهد رشد و ترقی روز افزون نظام باشیم.

روحانیون اهل سنت ارادت عملی نسبت به نظام دارند

ماموستا عابد نقیبی مدیر مرکز بزرگ اسلامی شهرستان بانه در این دیدار اظهار کرد: در مجموع 64 مسجد در شهر و 175 مسجد در روستاهای شهرستان بانه فعال است.

به گفته وی، 350 روحانی و 130 نفر طلبه در حال تحصیل در این شهرستان وجود دارند که 35 نفر از طلاب را خواهران تشکیل می‌دهند که روحانیون حاضر در این جلسه از روحانیون شاخص و اساتید و صاحب‌نظران هستند.

ماموستا نقیبی تصریح کرد: از شروع انقلاب تا امروز روحانیون همواره در کنار نظام بوده و تقدیم 8 شهید روحانی در کنار سایر شهدا، بیانگر این است که جامعه روحانیت تعهد خاصی به نظام دارند.

بازگشایی مرز و رفع مشکل آب بزرگترین مطالبه مردم بانه است

ماموستا عباسی امام جمعه بوالحسن و رئیس شورای افتاء بانه هم در این دیدار اظهار کرد: مردم بانه از اوایل انقلاب خود را به غمخوار و دلسوز نظام دانسته و هرآنچه در توان داشته‌اند برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فرمان دادند که مردم به انقلاب اسلامی با آری یا نه رای دهند که 100 درصد آرای مردم شهرستان بانه به دلیل اعتقاد به اسلام و انقلابی بر پایه حکومت اسلامی، به نظام اسلامی رای مثبت دادند.

ماموستا عباسی تصریح کرد: مردمان این دیار از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون پایبند و متعهد به نظام بوده و در دوران دفاع مقدس در 5 رمضان سال 63 بیش از 900 نفر در این شهرستان به شهادت رسیدند.

ماموستا عباسی اضافه کرد:‌ خون این شهدا و اتفاقات تلخی که در آن ایام بر مردمان این دیار گذشت پیوند مردم بانه با نظام را مستحکم‌‌تر کرد و خون ریخته فرزندان این دیار به پای درخت نظام ریخته شد.

وی افزود: در همه مقاطع نظام مانند انتخابات 100 درصد یا 97 درصد مردم شرکت کرده و براساس منافع نظام رفتار کرده‌اند.

 رئیس شورای افتاء شهرستان بانه با بیان اینکه مردم این دیار به اندازه‌ای نظام اسلامی را دوست دارند که حاضر هستند برای حفظ و بقای آن از تمام هستی خود بگذرند، گفت: مردم این شهرستان مشکلاتی دارند و امیدواریم با برنامه‌ریزی از سوی مسئولان رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: 40 درصد از مردم بانه داری تمکن مالی بسیار خوب و 60 درصد از مردم این دیار به لحاظ وضعیت اقتصادی با مشکلات مواجه و معیشتی وابسته به مرز دارند.

ماموستا عباسی افزود: الان بیش از 4 سال است مرزهای موقت بانه بسته شده که یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان، بازگشایی مرز برای رونق اقتصادی مردم در این منطقه است.

وی تصریح کرد: رفع مشکل آب این شهرستان که امروز یکی از دغدغه‌های جدی است باید با برنامه‌ریزی هرچه زودتر ساماندهی شود.

رئیس شورای افتای شهرستان بانه خواستار ساماندهی مرز شد و با تقدیر از تلاش‌های هنگ مرزی در زمینه مقابله و مبارزه با قاچاق، خواستا ایجاد تفاوت بین کولبرانی و قاچاقچیان شد.

وی در ادامه خطاب به استاندار کردستان تصریح کرد: جاده‌های نامناسب از دیگر مشکلات بانه است که امیدواریم با نگاه بلندی که از شما می‌دانیم شاهد رفع هرچه سریع‌تر این مشکلات باشیم.

 بسته‌شدن مرزها اقتصاد مردم بانه را با چالش مواجه کرده است

ماموستا کرمی امام جمعه بوئین بانه هم در این دیدار اظهار کرد: شهرستان بانه به دلیل مرزی بودن در دوران جنگ تحمیلی متحمل بیشترین آسیب شده و آثار روحی، جانی و مالی هنوز با گذشت سال‌ها قابل مشاهده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ خدمات نظام را بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ارج می‌نهیم اما با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته تا رسیدن به توسعه فاصله داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان بانه دارای ظرفیت‌های بالای توسعه‌ای از لحاظ گردشگری، کشاورزی و غیره است، گفت: با توجه به اینکه 84 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم داریم و چون قرون تعاملات فرهنگی و قومی و سابقه تجارت با کشور همسایه داشته و عدم سرمایه‌گذاری زیاد در این منطقه موجب شده تبادلات اقتصادی تنها ممر این مردم باشد.

ماموستا کرمی تصریح کرد: در سال‌های گذشته که بازارچه‌های مرزی باز بودند سالانه شاهد ورود گردشگران زیادی به بانه بودیم ولی بسته‌شدن مرزها اقتصاد مردم این شهرستان را با چالش مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: بانه در گذشته یکی از قطب‌های گردشگری در کشور بود ولی بسته شدن مرزها موجب شده که بیشتر جوانان ما رو به کولبری بیاورند که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی مناسب زمینه بازگشایی مرزها فراهم شود.

وی افزود: با وجود دو سد مردم این شهرستان با مشکل جدی در زمینه آب شرب مواجه هستند و مسئولان فعلی این مشکل را ناشی از عدم تعهد مسوولان قبل و خیانت‌ آنها در افتتاح سد عباس‌آباد بیان می‌کنند.

وی اظهار کرد:‌ مهم‌ترین تقاضای مردم این شهرستان رفع مشکلات آبی این شهرستان است که متاسفانه به صورت جدی مردم را در شهر و روستاها آزار و طولانی شدن این وضعیت مردم را نگران کرده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: بانه آب شرب کردستان مرز استاندار کردستان مردم این شهرستان شهرستان بانه رفع مشکل آب مردم بانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک مرزبان در بانه 

به گزارش قدس آنلاین، سردار لطف الله دارابی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: بر اثر تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت ماموران پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، ۲ سرباز وظیفه و یک نیروی کادر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: بررسی ها برای روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

شهید «فرزین دلیان» اهل کرمانشاه بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای حل مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • شهادت یک مرزبان در بانه 
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • جزئیات نحوه شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد