Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@06:25:18 GMT

تایید اولین داروی تزریقی برای پیشگیری از HIV

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۷۲۹۲

تایید اولین داروی تزریقی برای پیشگیری از HIV

صراط:

دکتر «دبرا بیرنکرانت»، مدیر بخش ضد ویروسی در مرکز دارویی سازمان غذا و دارو، گفت: «تأیید امروز اقدام مهمی در تلاش برای پایان دادن به اپیدمی HIV با ارائه اولین گزینه برای پیشگیری از HIV است که شامل مصرف روزانه قرص نمی‌شود.»

به گزارش دانشجو، به نقل از مدیسن نت، داروی Apretude (cabotegravir)، برای مصرف در بزرگسالان و نوجوانان در معرض خطر با وزن حداقل ۳۵ کیلوگرم تأیید شد تا خطر ابتلاء به HIV را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا به صورت دو تزریق به فاصله یک ماه و سپس هر دو ماه یک بار تزریق می‌شود.

به گفته محققان، افرادی که در برابر ابتلاء به HIV آسیب پذیر هستند، با Apretude خطر ابتلاء به HIV در آنها با شش تزریق در سال کاهش می‌یابد.

FDA خاطرنشان کرد: «تا به حال، دو نوع قرص روزانه (Truvada و Descovy) تنها گزینه‌هایی بودند که استفاده می‌شدند، اما پیروی از این داروهای روزانه برای جلوگیری از HIV می‌تواند دشوار باشد.»

محققان در آزمایشات خود در قالب دو کارآزمایی دریافتند خطر ابتلاء به عفونت HIV در افرادی که Apretude مصرف کردند، ۶۹ درصد کمتر از افرادی بود که Truvada مصرف کردند. طبق گفته FDA، در کارآزمایی دوم، افرادی که Apretude مصرف کردند نسبت به افرادی که Truvada مصرف کردند ۹۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلاء به عفونت HIV بودند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: دارو اچ آی وی سازمان غذا و دارو آمریکا صراط خطر ابتلاء مصرف کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، افراد مبتلا به چاقی که داروی کاهش وزن Zepbound را دریافت کردند، حوادث آپنه انسدادی خواب یا دوره های قطع تنفس در طول خواب کمتری داشتند.

«الی لیلی»، محقق و داروساز، می گوید: «افراد مبتلا به چاقی که از آپنه انسدادی خواب - یا دوره های قطع تنفس در طول خواب – رنج می بردند در هنگام مصرف داروی ضد چاقی Zepbound علائم شان تسکین یافت.»

نتایج حاصل از کارآزمایی بالینی دو ساله بر روی بیش از ۴۰۰ بیمار بزرگسال مبتلا به آپنه انسدادی خواب، شایع ترین نوع اختلال تنفسی مرتبط با خواب است.

در افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب، مجاری هوایی فوقانی مسدود می شود که باعث مکث کوتاهی در تنفس در هنگام خواب می شود. این وضعیت می تواند منجر به خستگی در طول روز، سردرد و سایر علائم کوتاه مدت و همچنین افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و تغییرات سلامت روان شود.

دارو Zepbound توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای مدیریت وزن مزمن در نوامبر ۲۰۲۳ تایید شد. این سازمان قبلاً این دارو را برای درمان دیابت نوع ۲ تایید کرده بود.

Zepbound متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان آگونیست های گیرنده GLP-۱ است. این دارو همچنین هورمون دیگری به نام GIP را هدف قرار می دهد که آن را به یک داروی دو اثر تبدیل می کند.

شرکت کنندگان در مطالعات جدید، دچار چاقی و آپنه انسدادی خواب متوسط تا شدید بودند، به این معنی که ۱۵ بار یا بیشتر در هر ساعت قطع تنفس در طول هر شب داشتند.

این شکل از آپنه خواب زمانی اتفاق می‌افتد که مغز سیگنال‌هایی را به‌درستی به ماهیچه‌هایی که تنفس را کنترل می‌کنند ارسال نمی‌کند.

شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی برای دریافت تزریق هفتگی Zepbound یا دارونمای غیرفعال تقسیم شدند.

پس از یک سال، افرادی که Zepbound دریافت کرده بودند به طور متوسط ۲۷.۴ بار حوادث آپنه خواب کمتر در ساعت داشتند، در مقایسه با کاهش متوسط ۴.۸ رویداد در ساعت برای گروه دارونما.

کد خبر 6093451

دیگر خبرها

  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)