Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «گریگوری لوکیانتسف» کمیسر حقوق بشر وزارت خارجه روسیه در مصاحبه ای با ریانووستی اعلام کرد پیش بینی اینکه وضعیت در مرز لهستان و بلاروس چه خواهد شد، دشوار است زیرا هیچ گفتگویی بین اتحادیه اروپا و مینسک وجود ندارد و بدون تماس مستقیم، مشکل بحران مهاجرت حل نمی شود.

وی در این باره گفت: پیش بینی این مسئله نسبتا دشوار است ، زیرا در اصل ، همانطور که به نظر ما می رسد ، نکته اصلی در این مورد، گفتگو بین کشورهای اتحادیه اروپا نیست که بلاروس و تا حدی روسیه را به تحریک این بحران متهم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، هیچ گفتگویی با طرف بلاروسی، یعنی بین لهستان و بلاروس و اتحادیه اروپا که طرفدار لهستان است، وجود ندارد. آنها همچنین با بلاروس ارتباط برقرار نمی کنند و حل این مشکل بدون تماس مستقیم بین آنها دشوار است.

لوکیانتسف همچنین با اشاره به این مسئله که غرب باید مسئولیت بی ثبات کردن خاورمیانه و شمال آفریقا را با پذیرش پناهجویان از این مناطق بر عهده بگیرد، گفت: ما نباید دلایل اصلی این بحران (مهاجرت) را فراموش کنیم و اینکه چرا این مسئله به وجود آمده است. و علت اصلی همه اینها مداخله در فرآیندهای مربوطه در خاورمیانه و شمال آفریقا، بی ثبات کردن اوضاع سیاسی، رژیم سیاسی، دخالت در امور داخلی و بی ثبات کردن منطقه است.

روابط بین بروکسل و مینسک در تابستان گذشته و پس از انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و پیروزی مجدد «الکساندر لوکاشنکو» که از سال ۱۹۹۴ در راس کشور بوده است، به شدت تیره شد. پس از آن اتحادیه اروپا تحریم هایی را برضد بلاروس به بهانه نقض دموکراسی و حقوق بشر وضع کرد.

همزمان با هجوم موج پناهجویان به کشورهای اروپای شرقی و به ویژه بلاروس، لهستان و اتحادیه اروپا مینسک را متهم به جنگ ترکیبی (هیبریدی) کردند، در حالی که بلاروس با رد اتهامات آنها اعلام کرد که به دلیل تحریم های این اتحادیه قادر به مدیریت موج پناهجویان نیست.

کد خبر 5382367 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه مسکو بلاروس مینسک لهستان اتحادیه اروپا وزارت خارجه روسیه الکساندر لوکاشنکو خاورمیانه پناهجویان ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین افغانستان مذاکرات وین ناتو ایران اوکراین سوریه مسکو واشنگتن جنبش حماس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده