Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دهقان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم مازندران که جاماندگان و یا مردودشدگان سال تحصیلی قبل هستند، از امروز دوم دی ماه آغاز و تا ۲۹ دی ماه به صورت حضوری ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امتحانات نوبت اول سال تحصیلی جاری ۱۲۱ هزار دانش آموز متوسطه اول مازندرانی در تمام مدارس روستایی و شهری از یازدهم دی ماه به صورت حضوری آغاز و ۲۷ دی ماه به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه، ۱۱۴ هزار دانش آموز متوسطه دوم مازندرانی هم امتحانات حضوری خود را از ۱۱ تا ۲۹ دی ماه سال جاری برگزار خواهند کرد، ادامه داد: امتحانات دانش آموزان مقطع ابتدایی هم به صورت کیفی است و سنجش و ارزشیابی دانش آموزان این مقطع تحصیلی در اختیار معلمان هر پایه خواهد بود و این مُحصلان امتحانات حضوری ندارند.

وی با بیان این که الزامی برای ارایه کارت واکسن تزریق دز اول و یا دوم واکسن کرونا در زمان ورود دانش آموزان به سرجلسه امتحانات وجود ندارد، ادامه داد: اما رعایت فاصله ۱.۵ متری هر دانش آموز از یکدیگر در جلسه امتحان، استفاده از ماسک و رعایت دیگر نکات بهداشتی مانند باز بودن پنجره کلاس‌ها یا برگزاری امتحانات در فضای باز ضروری است.

دهقان تصریح کرد: اگر دانش آموزی در زمان برگزاری امتحانات حضوری به دلیل داشتن علایم کرونا نتواند در مدارس حضور یابد، شورای مدرسه نسبت به امتحان دادن مُحصل در زمان دیگر برنامه‌ریزی و اقدام خواهد کرد و یا هر نمره‌ای که دانش آموز در نوبت دوم امتحانات سال تحصیلی جاری که در خرداد ماه برگزار می‌شود کسب کند برای نوبت اول وی منظور خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه، آموزش و پرورش وظیفه دارد دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی را به مدیران مدارس یادآوری کند، گفت: حُسن اجرای این طرح برعهده شورای مدارس است.

از اول آذر سال جاری ۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه ادامه فعالیت تحصیلی و آموزش خود را به صورت حضوری بعد از ماه‌ها وقفه از سر گرفتند.

برچسب‌ها ویروس کرونا امتحانات مازندران دانش‌آموزان پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امتحانات مازندران ویروس کرونا امتحانات مازندران دانش آموزان دانش آموزان سال تحصیلی دانش آموز دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی