Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری گفت: در ۴۰ روز گذشته برای ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ملی سند کاداستری صادر شده است.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری گفت: در ۴۰ روز گذشته برای ۲۰ میلیون هکتار از اراضی ملی سند کاداستری صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی با بیان اینکه کارگروه جهادی کاداستر با تلاش شبانه روزی اقدامات خوبی را رقم زده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جشن تثبیت و صدور سند کاداستری اراضی منابع طبیعی را در کشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه فناوری بعد از بازدید‌های سر زده از قسمت‌های مختلف سازمان اقدامات خوبی در راستای الکترونیکی شدن انجام گرفته و شاهد کاهش مراجعات از استان‌ها هستیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به بازدید‌های انجام شده از استان‌ها و واحد‌های ثبتی گفت: در هفته گذشته سفری که به استان گلستان داشتیم بیش از ۹۵ درصد در حوزه کاداستر پیشرفته داشته است.

وی افزود: استان گلستان از نظر میزان تخلفات و جرائم از استان‌های سفید بوده و وضعیت خوبی دارد.

وی در خصوص اتمام کاداستر منابع طبیعی در برخی استان‌ها گفت: در استان‌های همدان و آذربایجان غربی، کاداستر منابع طبیعی تمام شده است و وارد کاداستری کردن کاداستر اراضی زراعی شده‌اند.

بابایی اضافه کرد: تا امروز ۱۰۲ میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی سند مالکیت کاداستر صادر شده است.

وی با اشاره به استفاده از مدیران جوان و جهادی در سازمان اشاره کرد و گفت: مدیران جهادی و دل سوز به فکر اهداف سازمانی هستند و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می‌دارند. یک مدیر خوب باید تلاشکر، خلاق باشد و کارمندان وی را الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: هر جا ما بازدید داشتیم و مدیر جهادی و تلاش‌گر در راس امور بود فساد و جرائم کمتر بوده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: وضعیت کشور نسبت به یک دهه قبل متفاوت است امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مرز‌های جغرافیایی را برداشته است و در این فضا زمان و مکان معنی ندارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه این مراسم یکی از اولویت‌هایی که باید مدیر کل جدید ثبت شرکت‌ها به آن توجه کند را شناسایی شرکت‌های صوری اعلام کرد و گفت: با برخی از شاخص‌ها می‌توان شرکت‌های صوری را از واقعی تشخیص داد و در چارچوب ضوابط قانونی با شرکت‌های صوری برخورد کرد.

دکتر بابایی اولویت دیگر در حوزه ثبت شرکت‌ها را اصلاح و بهبود فرآیند‌های ثبت شرکت‌ها بیان کرد و ادامه داد: باید به شرکت‌هایی که به مردم خدمت می‌دهند و برای کشور اشتغال ایجاد می‌کنند، خدمات ویژه داده شود.

وی با تاکید بر ارتقاء رتبه بندی اقتصاد کشور، گفت: نحوه ثبت شرکت‌ها و برند‌ها از مواردی است که در ارتقاء و رتبه بندی اقتصادی کشور موثر است.

وی در خصوص برون سپاری برخی از فرآیند‌ها گفت: برخی از فرآیند‌ها که هنوز الکترونیکی نشده است می‌توان از برون سپاری به دفاتر اسناد رسمی استفاده کرد.

در پایان این مراسم، علی اصغر دربانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان به عنوان مدیر کل جدید کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری معرفی و از زحمات حمید کشاورز مدیر کل پیشین ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری که پیش از این به سمت مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران معرفی شده بود، تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میلیون هکتار از اراضی سند کاداستری منابع طبیعی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی