Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:06:20 GMT

جایگاه ثبت احوال باید ارتقاء یابد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۷۶۴۵

جایگاه ثبت احوال باید ارتقاء یابد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل و مسئولان ثبت‌احوال استان اصفهان با تبریک سوم دی‌ماه روز ثبت‌احوال گفت: استانداری اصفهان در راستای ارتقای جایگاه ثبت‌احوال، پیشبرد مسئولیت‌های جمعیتی جامعه، نگاه فرهنگی به مؤلفه‌های نام‌گذاری و مدیریت مراجع فکری جامعه به ثبت‌احوال کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به‌ضرورت تشریح ثبت تولد و وفات و عواقب و مراتب آن در جامعه گفت: فرهنگ‌سازی اصالت ایرانی و هویت بخشی در جامعه به‌عنوان یک امر متعالی از وظایف ویژه ثبت‌احوال است.

استاندار اصفهان یکی از حقوق فرزند بر والدین را انتخاب نام نیکو دانست و گفت: فرهنگ نام‌گذاری تا حدودی مدیریت‌شده، اما در سال‌های اخیر گاهی در جامعه اسامی شنیده می‌شود که حتی خانواده‌ها نیز نمی‌دانند چرا این نام را برای فرزند خود انتخاب کرده‌اند.

مرتضوی گفت: باید مختصات تکریم هویت ایرانی را تعریف کرده و زیرساخت‌های موردنیاز برای آن را تعیین کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انجام امور اداری به‌صورت الکترونیکی گفت: اگرچه در سال‌های اخیر سعی شده است به سمت‌وسوی دولت الکترونیک پیش رویم، اما بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی مشکل‌دارند و همچنان درگیر کاغذبازی هستند.

استاندار اصفهان گفت: بحران تهدیدکننده جمعیتی کشور به‌صورت ویژه تبیین نشده است و باید در این حوزه مدیریت نخبگان داشته باشیم و شورای راهبردی جمعیت در استان تشکیل‌شده و تکالیف دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی در این زمینه مشخص شود.

وی گفت: شورا‌ها و کارگروه‌هایی موفق عمل خواهند کرد که دبیران موفقی داشته باشند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در بحث مدیریت نخبگان، روحانیت و اقشار اثرگذار جامعه باید برنامه‌های ویژه داشته باشیم.

سوم دی‌ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌روز ثبت‌احوال نام‌گذاری شد.

سوم دی‌ماه ۱۲۹۷ اولین شناسنامه ایرانی صادر شد. شناسنامه‌ای که صاحب آن دختری به نام فاطمه بود و صاحب شماره شناسنامه یک شد تا این روز برای همیشه روز ثبت‌احوال در ایران نام بگیرد.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار اصفهان ثبت احوال ثبت احوال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ماموستا عباس احمدی امام جمعه بوکان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بوكان ضمن تبريك هفته معلم و روز جهاني كار و كارگر گفت: معلمان در كنار درس هاي علمي بايد اخلاق اسلامي را هم به دانش آموزان آموزش دهند .

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص كارگران و نقش آنها در جامعه  گفت: كارگران قشر زحمت‌كش جامعه به شمار مي روند و فعالیت و‌ تلاش آنان در جامعه  موجبات آرامش و راحتي مردم را فراهم مي كند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها