Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم گفت: دانشگاه پیام نور در شطرنج علمی کشور، دارای نقشی ویژه است که باید هماهنگ با دیگر دانشگاه‌ها در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حرکت کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور ضمن تقدیر از خدمات ارزنده محمدرضا زمانی در طول دوره تصدی و قدردانی از دکتر تقی زاده برای قبول این مسئولیت افزود: تشکیل اتاق فکر و استفاده از تجربیات افرادی که در دانشگاه پیام نور مسئولیت داشته و از جنس این دانشگاه هستند می‌تواند برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زلفی گل با عنوان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام قد از فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور حمایت می‌کند، تاکید کرد: دانشگاه پیام نور با توجه به برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد خود، تنها دانشگاهی بود که به دلیل دارا بودن تجربه کافی، در شرایط پاندمی کرونا، تاب آوری کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تعیین اولویت‌ها را در دانشگاه پیام نور ضروری خواند و گفت: دانشگاه پیام نور با دیگر دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم به دلیل نوع ماهیتش تفاوت دارد و اولویت‌های این دانشگاه نیز باید متفاوت باشد به نحوی که اعضای هیات علمی و دانشجویان بر اساس معیار‌های عملکردی این دانشگاه خود را بسنجند و خود را با دیگر دانشگاه‌ها مقایسه نکنند.

وی کمک به ترویج علم را یکی از اولویت‌های جدی دانشگاه پیام نور دانست و افزود: تفاوت بسیاری بین تولید علم، ترویج علم، مصرف علم و نشر علم وجود دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه پیام نور این است که تلاش کند تا سطح آموزش عمومی جامعه ارتقا یابد به گونه‌ای که هر کس که طالب ادامه تحصیل است، با توجه به ویژگی‌های این دانشگاه بتواند سطح سواد خود را ارتقا دهد.

زلفی گل به استاندارد‌های آموزشی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام نور در بخش آموزش و آزمون‌ها از استاندارد‌های ویژه‌ای برخوردار بوده و آمار پذیرش دانش آموختگان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی نشان دهنده کیفیت آموزش در این دانشگاه است.

استفاده از فضا‌های بلااستفاده به نفع توسعه مراکز رشد و آموزش‌های مهارتی

وی بر تغییر رویکرد دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: این دانشگاه باید در رویکردی جدید به دنبال استفاده از فضا‌های بلا استفاده به نفع توسعه مراکز رشد و آموزش‌های مهارتی باشد تا بتوان از همه امکانات در جهت ارتقای آموزشی، پژوهشی این دانشگاه و فراهم سازی فرصت‌های لازم برای دانشجویان استفاده کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای، آرمان آن جامعه است که تمام انرژی‌ها و ظرفیت‌های موجود را مدیریت می‌کند، اذعان داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری؛ دستیابی به تمدن نوین اسلامی و مدینه فاضله‌ای که اسلام نوید آن داده است، بزرگ‌ترین آرمان نظام اسلامی است و دانشگاه‌ها نیز باید با رویکردی کارشناسانه در جهت دستیابی به این آرمان گام بردارند.

وی با تشبیه آموزش عالی کشور به شطرنج علم و فناوری گفت: در بازی شطرنج هر مهره نقش منحصر به فرد خود را داراست و دانشگاه پیام نور در شطرنج علمی کشور، دارای نقشی ویژه است که باید هماهنگ با دیگر دانشگاه‌ها در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حرکت کند.

زلفی گل یادآور شد: تولید علم منجر به مرجعیت علمی می‌شود و مصرف علم نیز رفاه را برای بشر به ارمغان می‌آورد و ما باید بتوانیم ضمن مصرف کنندگی علم، در زمینه تولید علم نیز برای تحقق مرجعیت علمی اهتمام ورزیم.

گفتنی است، در این مراسم حکم انتصاب ابراهیم تقی زاده به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به وی اعطا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تکریم و معارفه روسای دانشگاه دانشگاه پیام نور انتصاب رئیس دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور دیگر دانشگاه ها تحقیقات و فناوری وزارت علوم اولویت ها وزیر علوم زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، دکتر رحمت عباس­نژاد سرستی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در آیین گرامی­داشت مقام معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه مازندران، ضمن اعلام برنامه ­های دهه سرآمدی آموزش بر اساس روزشمار ابلاغ­ شده، گفت: با همکاری دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، دفتر هم ­اندیشی اساتید، ستاد توانمندسازی استادان، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیریت روابط بین ­الملل و نیز برخی از دانشکده ­ها، برنامه ­هایی در راستای طرح تحول آموزش عالی از ۸ تا ۱۸ اردیبهشت اجرایی خواهند شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران به برخی از محور‌های برنامه­ های دهه سرآمدی آموزش اشاره کرد و گفت: محور‌های مذکور عبارتند از دانشگاه آینده با رویکرد ایرانی- اسلامی؛ کیفیت پویایی تدریس؛ پیاده­سازی آمایش آموزش عالی؛ تقویت فرهنگ شاگردپروری؛ آموزش و اخلاق حرفه­ای؛ راهبرد خانواده­محوری در دانشگاه؛ نقش فناوری­های نوین آموزشی در کارآمدی آموزش عالی؛ توسعه هوشمند دیپلماسی علمی و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در حوزه آموزش؛ آموزش‌های سرآمد در حوزه‌های علمی و فناوری پیشران و علوم پایه؛ و حمایت خیرین از توسعه آموزش به محوریت بنیاد حامیان دانشگاه.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای عملکرد آموزش دانشگاه مازندران در نظام رتبه‌بندی ISC در بین دانشگاه‌ها گفت: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) هرساله براساس شاخص ­های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، بین­ المللی­ سازی، اثرگذاری اقتصادی، خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات به رتبه­ بندی دانشگاه­های کشور مبادرت می­ ورزد.

او گفت: ملاک­های ارزیابی دانشگاه­ها در بخش آموزش نیز شاخص­هایی، چون هرم هیأت علمی، کیفیت دانشجویان ورودی، نوآوری در آموزش، مهارت­ افزایی در آموزش، بازنگری و تدوین برنامه ­های درسی، نسبت دانشجو به استاد و اشتغال دانش ­آموختگان هستند.

دکتر عباس‌نژاد در ادامه افزود: در نظام رتبه ­بندی ISC در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸، رتبه دانشگاه در بخش آموزش، ۴۴ بوده و در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۳۴ ارتقا یافته است. اما رتبه آموزشی دانشگاه مازندران در میان ۱۱۱ دانشگاه ارزیابی ­شده کشور در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با جهش بسیار جالب توجه، به رتبه ۱۴ رسید که به این ترتیب دانشگاه مازندران با پشت­ سر گذاشتن دانشگاه­ های مهم، در کنار دانشگاه ­های برتر از نظر شاخص ­های آموزشی قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با همت و پشتکار استادان، مدیران و یاوران علمی، شاهد ارتقای رتبه دانشگاه در این زمینه در سال­های پیش­رو باشیم.

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • وزیر کشور پیام فرستاد
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور