Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با بیان اینکه حمایت دستگاه قضایی از موسسات داوری در راستای ایجاد صلح و سازش، گفت: زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف بایستی در پرونده ها با ایجاد صلح و سازش تجلی پیدا کند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه در همایش شورای حل اختلاف استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان، معاون مرکز توسعه حل اختلاف استان و اعضای شورای حل اختلاف گفت: اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شده که همه این اقدامات قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خطاب به اعضای شورای حل اختلاف استان زنجان افزود: شما عزیزان بعنوان بزرگان ممتاز دستگاه قضایی بحساب می‌آیید بدلیل اینکه کاری که شما انجام می‌دهید و صلح و سازشی که بین اصحاب پرونده می‌کنید کار اولیا و انبیاء می‌باشد. باید به خود ببالید که در این مسیر قرار گرفته اید.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه با اشاره به وضعیت استخدامی اعضای شورای حل اختلاف گفت: مشکلاتی در حوزه استخدامی شما عزیزان وجود دارد، اما تمام تلاش و کوشش در مرکز این است که با رایزنی بین مجلس و قوه قضاییه بصورت قانونی این مشکلات را حل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به افزایش پرداختی‌ها در شورای حل اختلاف گفت: از لحظه‌ای که آمده ایم پاداش‌ها را بیش از ۳ برابر افزایش داده ایم، چون ما به وضعیت و حجم کار شما عزیزان واقف هستیم و تمام تلاش خود را برای افزایش این مقدار به تناسب وضعیت تورم بکار بسته ایم.

وی اظهار کرد: زحمات و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف بایستی در پرونده‌ها آنهم با ایجاد صلح و سازش تجلی پیدا کند. سیاست ریاست قوه قضاییه و مرکز توسعه حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها می‌باشد که بایستی در این مسیر حرکت کنیم.

وی به نقش موسسات داوری و میانجیگری اشاره کرد و افزود: دستگاه قضایی از موسسات داوری و میانجیگری حمایت می‌کند. داوران و میانجیگران در امر صلح و سازش بایستی بیش از پیش فعالیت کنند و خروجی کار آن‌ها توام با صلح و سازش در پرونده‌ها باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی نیز در همایش شورای حل اختلاف استان زنجان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف قوه قضاییه، اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران و همیاران شورا‌ها برگزار شد ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تشکر از حضور میهمان ویژه همایش گفت:از ارواح مقدسه مدد بگیریم و در این مسیر باشیم و در این مسیر حرکت کنیم و از سرمشق‌ها بهره بگیریم که هم اجر معنوی و هم اجر اخروی دارد.

وی افزود:توفیقات بسیار خوبی در شورا‌های حل اختلاف استان حاصل شده که همه این توفیقات حاصل زحمات و تلاش‌های شما عزیزان که در صف و خط مقدم هستید می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: مهمترین وظیفه‌ای که ما داریم و تاکیدی که هم ریاست قوه قضاییه و هم رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه دارند بر صلح و سازش می‌باشد، اما مهمتر از این‌ها این است که تفکر صلح و سازش را در جامعه حاکم کنیم که این بالاترین ثواب و اجر را دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به حدیثی در خصوص مفضل بن عمر که از اصحاب امام صادق (ع) بود گفت: در این حدیث آمده است که امام صادق (ع) به مفضل بن عمر می‌فرماید:آنچه که دارم می‌گویم حقیقت است، به آن عمل کن و به برادران دینی بزرگوار این پیام را برسان. مفضل بن عمر پرسید:برادران بزرگ من چه کسانی هستند؟ فرمودند:حاجت یک برادر پیش شما اظهار می‌شود و شما در رفع آن حاجت تلاش می‌کنید خداوند صد هزار حاجت از او را روا میکند که کمترین پاداش این میزان تلاش، بهشت است.

صادقی نیارکی ادامه داد: ما به همه مسائل و مشکلات شما واقف هستیم و تمام تلاش و کوشش چه در استان و چه در مرکز برای حل این مسائل و مشکلات است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: بار سنگینی از کار دستگاه قضایی بر دوش شورا‌های حل اختلاف است. تقریباً یک سوم پرونده‌های دادگستری در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که این کار بزرگی است.

وی گفت:تمرکز در شورا‌های حل اختلاف باید بر اساس صلح و سازش باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس مرکز توسعه حل اختلاف حجت الاسلام و المسلمین صادقی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس مرکز توسعه حل اختلاف حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین صادقی رئیس کل دادگستری استان اعضای شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش زحمات و تلاش حل اختلاف استان حل اختلاف دستگاه قضایی پرونده ها استان زنجان شما عزیزان شورا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان خواستار وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان شد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری ۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: حل مشکل معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.
وی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می‌کند جنبه عمومی داشته و این ورود در جهت تقویت زیر ساخت‌ها تاثیرگذار خواهد بود.
 رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اهمیت محیط‌زیست و لزوم حراست و صیانت از حقوق مردم در این بخش تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات، عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری خاطرنشان کرد: این عوارض باید در راستای ارتقاء امور زیست‌محیطی استان سمنان صرف شود.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان ادامه دارد، افزود: حوزه حقوق عامه، بستر وسیعی برای پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم‌افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد. 
بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان نیز گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است. 
وی عنوان کرد: وصول معوقات و عوارض آلایندگی وفق مقررات پیگیری و نتایج حاصله گزارش خواهد شد.
انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • تحول در هوش مصنوعی در کشور با ایجاد اپراتور اختصاصی
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا