Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@08:30:50 GMT

۴ درصد مدارس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۷۸۳۰

۴ درصد مدارس کشور با بخاری نفتی گرم می‌شوند

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: تنها چهار درصد مدارس کشور با بخاری‌های نفتی گرم می‌شوند.

به گزارش ایمنا، خیرالله رخشانی مهر در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه فضاهای آموزشی در مشگین‌شهر اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا به سرعت چهار درصد مدارس کشور که با بخاری‌های نفتی گرم می‌شود به سیستم گرمایشی استاندارد مورد تأیید نظام مهندسی آراسته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در کنار جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و چکه‌ای، سعی و تلاشمان بر این است تا بساط بخاری‌های گازی را نیز در مدارس کشور برچینیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گفت: هم اکنون ۴۸ هزار بخاری گازی در مدارس وجود دارد که تبدیل آنها به سیستم گرمایشی استاندارد و مناسب در استان‌های مختلف در دستور کار است.

رخشانی مهر افزود: در همین استان اردبیل نه تنها بساط بخاری‌های نفتی به شکل صد درصد برچیده شده بلکه بخاری‌های گازی نیز تنها ۱۴ درصد در مدارس باقی مانده که تلاش بر جمع‌آوری بخاری‌های گازی از مدارس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سالانه اعتبارات و منابع خوبی در این زمینه تأمین می‌شود تا با همکاری مدیران و مسئولان استانی بتوان در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

رخشانی مهر به سفر یک روزه خود به مشگین‌شهر اشاره کرد و ادامه داد: در سفری که به مشگین‌شهر به دعوت نماینده مردم این شهرستان در مجلس داشتیم در گام اول از مدرسه شبانه‌روزی ۶ کلاسه قصابه مشگین‌شهر بازدید کردیم که این پروژه بیش از ۱۰ سال متوقف و نیمه‌تعطیل به حال خود رها شده بود.

وی ضرورت تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و رها شده به حال خود را از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس در سال جاری و سال آینده اعلام کرد و گفت: از استخر نیمه‌تمامی در مشگین‌شهر بازدید کردیم که از سال ۹۱ به حال خود رها شده که قرار شد از محل سفر رئیس جمهور تا ۱۵ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته و از منابع محرومیت‌زدایی نیز برای تکمیل و راه‌اندازی آن هزینه شود.

رخشانی مهر اعتبار تخصیص یافته به استان را از محل محرومیت‌زدایی ۱۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد این منابع به استان تخصیص پیدا کرده است.

وی در مورد مدرسه سبز در مشگین‌شهر نیز اضافه کرد: احداث مدرسه سبز رویکرد وزارت آموزش و پرورش در سال‌های گذشته بوده که ما در این مدارس سعی می‌کنیم تا مدیریت درست و صحیح در بحث انرژی و همچنین توجه به محیط زیست را مورد هدف قرار دهیم.

رخشانی مهر اظهار کرد: با تأمین زمین مورد نیاز قرار شد مدرسه سبز در مشگین‌شهر در سه هزار و ۵۳۸ متر مربع احداث شود که پیش‌بینی می‌شود در گام اول برای این پروژه ۳ تا ۴ میلیارد تومان منابع تأمین شود.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تصریح کرد: برخی از پروژه‌های بازدید شده در مشگین‌شهر شکل مطلوب و مناسب اجرایی داشتند اما برخی از پروژه‌ها نیز به دلیل کمبود اعتبارات و یا نبود ردیف اعتبار ملی و استانی در تنگنای تأمین منابع بودند که قرار شد از منابع مختلف اعتبارات مورد نظر تأمین و پروژه‌ها در برنامه ۲ ساله به سرانجام برسند.

منبع: مهر

کد خبر 543877

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدارس بخاری نفتی مدارس کشور با بخاری های نفتی گرم مدارس فرسوده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بخاری های نفتی سازمان نوسازی مشگین شهر مدارس کشور رخشانی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر