Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند روزی از رسانه‌ای شدن نامه شورای نگهبان و پاسخ لاریجانی به موارد مطرح‌شده در این نامه می‌گذرد اما بازتاب آن همچنان در افکار عمومی و فعالان سیاسی پابرجاست.  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی درباره این نامه و پاسخ به خبرآنلاین گفت: پاسخی که لاریجانی نوشته، تعرضی به اصل شورای نگهبان ندارد و جایگاه این نهاد را مراعات و مراقبت کرده است، اما عملکرد شورای نگهبان را نقد کرده و دارای اشکال می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند در احراز صلاحیت‌ها به برخی نامزدهای «جفا» شده و باید این جفا، جبران شود. ما این تأکید رهبری را هرگز نمی‌توانیم، نادیده بگیریم. بنابراین، حتماً باید بررسی و مشخص شود، عامل جفا به لاریجانی چه نهاد یا فردی بوده؟ آیا این جفا از ناحیه شورای نگهبان بوده یا وزارت کشور و یا هر جای دیگر. وی افزود: متأسفانه، تاکنون مطالبه رهبری درباره پیگیری و جبران جفا به لاریجانی، روی زمین‌مانده و هنوز، نهادهای ذی‌ربط، موضوع فرمایش رهبری را دنبال و اعلام نتیجه نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید : 

طبق مصوبه مجمع تشخیص، دلایل ردصلاحیت افراد باید به آنها ارائه شود اما شورای نگهبان این کار را نمی کند مصباحی مقدم : هدف لاریجانی تقویت شورای نگهبان از طریق اصلاح رفتار اعضای آن است

اکرمی ضمن تأکید مجدد بر اینکه نمی‌توانیم فرمایش رهبری را نادیده بگیریم، افزود: حتماً باید رسیدگی شود و علاوه براین، روندهای بررسی صلاحیت‌ها باید بازنگری همه‌جانبه شوند و کاستی‌ها و نواقصی احتمالی آن که موجب تضییع حق نامزدها هستند، باید شناسایی و اصلاح شوند. وی هامش رهبر انقلاب خطاب به رئیس قوه قضائیه در نامه داود دانش جعفری پیرامون حکم قضایی ولی‌الله سیف، رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی و معاونانش که تأکید کرده‌اند: «مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد»، را یادآور شد و گفت: در این دستور رهبری هم حساسیت ایشان درباره بررسی عادلانه عملکرد مسئولان و ضرورت پیشگیری از تضییع حق آنان در هر شکل و قالبی، کاملاً آشکار است. اکرمی تصریح کرد: همان‌گونه که از حکم رهبری درباره جبران جفا به لاریجانی و نیز دستور رهبری به رئیس قوه قضائیه پیرامون بازنگری در حکم سیف و معاونانش مشخص است، ایشان علاوه بر احقاق حق افراد، بر ضرورت اصلاح روندها و پیشگیری از تضییع حق  احتمالی افراد ، تأکید دارند. این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه بخش‌هایی از پاسخ لاریجانی را در رسانه‌ها دیدم، افزود: برخی از اشکالات و انتقادهای اعلام‌شده از سوی ایشان به عملکرد شورای نگهبان، وارد و قابل دفاع است. اکرمی بیان اینکه دفاع از خود، حق هر کسی و ازجمله، لاریجانی است، ادامه داد: معنای دفاع از خود لاریجانی، تقابل با شورای نگهبان نیست. به قول ما طلبه‌ها، او می‌خواهد بگوید، اشکال نچسبد و نماند. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان تأکید کرد: ما نقد را باید بپذیریم و البته در نقد باید هم قانون را رعایت کنیم و هم انصاف داشته باشیم. کد خبر 1585439

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سیدرضا اکرمی علی لاریجانی شورای نگهبان احمد جنتی ولی الله سیف شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد

معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای ۳۵ سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود از قانون بودجه هفتم حذف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای 35 سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود از قانون بودجه هفتم حذف شد.

پیش‌تر این موضوع در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته و به مجلس عودت داده بود و اکنون این نوع از معافیت از قانون بودجه هفتم حذف شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست