Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@05:26:06 GMT

(تصاویر) تولید پنیر با رنگ!

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۷۹۷۰

(تصاویر) تولید پنیر با رنگ!

با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و بهداشتی در مصر، یک کارخانه که در منطقه‌ای دوردست در شمال قاهره با مواد غیربهداشتی پنیر تولید می‌کرد بسته شد.

به گزارش فرارو، حنا عقیله، مسئول واحد بهداشت شهرستان تلا در منوفیه، شمال قاهره گفت: پس از کارزاری برای مقابله با تخلفات بهداشتی به‌خصوص در زمینه مواد غذایی و با دریافت گزارش‌هایی، نیرو‌های انتظامی به این کارخانه حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران این مجموعه تولیدی پا به فرار گذاشتند، اما به‌اندازه کافی مدرک جرم برای پلیس باقی ماند: ۳۷ تن از چیزی که مأموران در ابتدا گمان کردند پنیر است به همراه سایر مواد خام غیرقابل‌ مصرف برای انسان.

به گفته مقامات بهداشتی در بررسی آزمایشگاهی نمونه‌ها مشخص شد که پنیر کذایی حاوی مقادیر زیادی رنگ دیوار (نوع خمیری مخصوص پوشش دیوار) برای سفید نشان دادن آن، مقداری شیر با منبع ناشناخته و نمک فاسد است.

با بررسی‌های بیشتر و بازجویی از صاحبان این مکان مشخص شد که تولیدات این کارخانه به خارج از مصر صادر شده است.

در حال حاضر تحقیقات بر روی مقصد این پنیر‌های تقلبی و بررسی موارد کشف و ضبط‌ شده ادامه دارد و پرونده این واحد تولیدی برای رسیدگی به دادسرای عمومی فرستاده‌شده است.

در تصاویری که پلیس و رسانه‌ها از این حمله غافلگیرانه منتشر کرده‌اند صد‌ها قالب پنیر در محوطه باز این کارخانه دیده می‌شود. همچنین تصاویری از محیط غیربهداشتی داخل کارگاه‌ها نیز منتشرشده است.

بنا به گفته رسانه‌های محلی کارخانه مذکور به مدت سه سال به تولید پنیر فاسد ادامه داد تا اینکه فروش آن به حدود معادل ۲۰۰ هزار دلار رسید.

 پنیر تولید شده در این کارخانه از نوع «جمید بلدی» است که برای اغلب مصرف‌ کننده‌ها یک وعده‌ غذای کامل محسوب می‌شود. جمید که در آشپزی مناطق شام و سوریه معروف است از ماست چکیده خشک‌ شده به شکل توپ‌های سفت درست می‌شود و زمان مصرف آن را مانند کشک می‌سابند.

پنیر مصری (جبنة‎) تاریخچه‌ای طولانی دارد و همچنان بخش مهمی از رژیم غذایی مصری‌ها است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پنیر لبنیات قاهره مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۷۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز،‌ شنبلیله گیاهی است که به طور سنتی برای درمان بیماری ها از جمله ریزش مو استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است شنبلیله در واقع برای جلوگیری از ریزش مو مفید باشد.

دلایل احتمالی اثرگذاری شنبلیله منبع غنی از پروتئین:

شنبلیله منبع خوبی از پروتئین است که برای سلامت مو ضروری است. کمبود پروتئین می تواند منجر به ضعیف شدن و شکنندگی مو شود.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی:

شنبلیله حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی از جمله آهن، ویتامین B6، اسید فولیک و نیاسین است که همگی برای سلامت مو مهم هستند. کمبود این مواد مغذی می تواند منجر به ریزش مو شود.

خواص ضد التهابی:

شنبلیله دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب پوست سر کمک کند. التهاب پوست سر می تواند یکی از عوامل ریزش مو باشد.

هر آنچه باید در مورد ریزش مو بدانید | روش‌های جدید برای درمان ریزش مو

نحوه استفاده از شنبلیله برای مو ماسک مو:

می توانید از پودر شنبلیله برای تهیه ماسک مو استفاده کنید. برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را با ۲ قاشق غذاخوری ماست یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مخلوط را به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید.

آب شنبلیله:

همچنین می توانید از آب شنبلیله برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. برای تهیه آب شنبلیله، ۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را به مدت یک شب در آب خیس کنید. صبح روز بعد، دانه ها را صاف کرده و از آب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.

مصرف خوراکی:

می توانید شنبلیله را به صورت خوراکی نیز مصرف کنید. شنبلیله را می توان به عنوان ادویه در غذاها استفاده کرد یا به صورت مکمل مصرف کرد.

موارد احتیاط در مصرف شنبلیله

اگر به شنبلیله حساسیت دارید، از استفاده از آن خودداری کنید. زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف شنبلیله با پزشک خود مشورت کنند.

کد خبر 847415 برچسب‌ها خواص مواد غذایی موی سر سبزی خبر مهم

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • قصه عبرت آموز یک دزد!
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید