Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی پیش از ظهر امروز در همایش اجلاس نماز در سالن شهید آوینی ارشاد اسلامی رودسر با تأکید به ترویج امر نماز در جامعه اظهار کرد: توجه به امر ارزشمند اقامه نماز موجب خواهد شد تا جامعه‌ای سالم‌تر داشته باشیم.

وی تبلیغ نماز را وظیفه همگانی خواند و افزود: محیط خانواده و مدارس نخستین مکانی است که می‌تواند نسل جوان و آینده‌سازان جامعه را با هویت اسلامی تربیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه والدین نسبت به تربیت فرزندان خود بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی تصریح کرد: پس از گذشت حدود ۴۳ سال از عمر انقلاب هنوز امر نماز به‌خوبی ادا نشده و کوتاهی‌هایی صورت گرفته اگر حق واقعی امر نماز به‌خوبی ادا شود جامعه از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در امان خواهد ماند.

 

مسؤولان سوز دین داشته باشند

امام‌جمعه رودسر در ادامه این مراسم با تأکید بر لزوم اشاعه فرهنگ نماز در جامعه اظهار کرد: نماز کارخانه آدم سازی است نباید این امر را دست‌کم گرفت.

حجت‌الاسلام تقی روحانی با بیان اینکه ترویج امر نماز یکی از ویژگی‌های حکومت اسلامی است، افزود: پس از حدود ۴۳ سال از عمر انقلاب متأسفانه حق نماز به‌خوبی ادا نشده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت انقلابی و حزب الهی حجت‌الاسلام رئیسی بناست تا همه ارزش‌های دین اعتبار گذاشته شود، تصریح کرد: نماز پرچم دین ماست نباید به آن بی‌توجه بود در حاکمیت دین و اسلام باید به امر نماز بیشتر توجه شود و هزینه کرد.

امام‌جمعه رودسر مسؤولان را برای حل مشکلات فرهنگی جامعه در کنار سایر مسائل عمرانی توجه داد و گفت: مسؤولان باید سوز دین و نماز داشته باشند وقتی صدای ملکوتی اذان به گوش برسد باید با بی‌قرار و سوز همه کارها را کنار گذاشت و نماز اول وقت ادا کرد تا دین ما به شهدا و ائمه ادا شود.

 

لزوم توجه نظام تعلیم و تعلم به امر نماز در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

فرماندار شهرستان رودسر نیز در این مراسم اقامه نماز را نشانه بندگی و سپاسگزاری از نعمت‌های خداوند دانست و بیان کرد: نماز ظاهری دارد و باطنی و باطن نماز را باید هر فرد در ضمیر خود جست‌وجو کند.

محمدمهدی مظفری با بیان اینکه جلوه نماز فقط در رکوع و سجود نیست، افزود: جلوه نماز همان است که از درون به آن اعتقاد داریم اگر نماز ما همان نماز عاشورایی باشد خودش را جلوه‌گر می‌کند.

وی با اشاره به جنبه اخلاقی نماز بیان کرد: اقامه نماز انسان را از خودبینی و خودپسندی دور می‌کند و این همان جنبه ضمیری اوست.

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی به امر نظام بسیار مورد تأکید و اهتمام قرار گرفته است، افزود: امروز بزرگ‌ترین دغدغه‌های اجتماعی و دینی انجام وظایف دینی در حوزه آموزش‌وپرورش بوده که لازم است نظام تعلیم و تعلم به امر نماز فرزندانمان توجه داشته باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز آسیب های اجتماعی جامعه گیلان نماز امام جمعه رودسر فرماندار شهرستان رودسر محمدمهدی مظفری اجلاس نماز اقامه نماز امر نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه‌های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.

وی با اشاره به طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) تصریح کرد: اجرای این طرح در قزوین اتفاق خوبی است، اما باید از ظرفیت مردمی بیشتری برای این طرح استفاده کرد.

اعلایی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

در ادامه استاندار قزوین با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت معلم اظهار کرد: همه مدیران استان باید با حضور در مدارس و جمع معلمان از زحمات آنان قدردانی کنند.

طرح نماد از آسیب‌های بزرگتر در جامعه پیشگیری می‌کند

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می‌شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.

سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می‌دهند.

وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.

سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارائه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاورد‌های اجرای این طرح نامید.

این نظام با هدف هم افزایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری و شناسایی، ارجاع، توانمندسازی، درمان و مددکاری اجتماعی برای دانش آموزان در معرض خطر، پرخطر، و دارای فوریت روانی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند