Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید عرفان منش مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان درباره قانون و جریمه قطعی درختان توسط شهروندان گفت: به استناد قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، از میان بردن هر نوع درخت در محدوده قانونی و حریم شهر‌ها بدون اجازه شهرداری ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: هر کس به‌طور عمدی و برخلاف مقررات مرتکب از بین بردن درختان مشمول این قانون بشود و همچنین مالکان باغ‌ها که عمدی موجب از بین رفتن درختان مشمول این قانون را فراهم کنند، به حبس تا سه سال و پرداخت جزای نقدی محکوم خواهند شد که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به‌عنوان متولی حفظ و نگهداری عرصه‌های سبز شهر می‌تواند نسبت به این موارد شکایت کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: ما در مورد جریمه قطع درختان قیمت پایه را از شورای شهر استعلام می‌کنیم، اما قیمت قطع هر اصله درخت رقمی معادل ۱۵۰ هزار تومان است که این رقم بسیار کم و برای برخی راحت قابل پرداخت است، هرچند ضریب منطقه و موقعیت هم مهم و از ۹ تا ۲۰ میلیون تومان هم خسارت مصوب می‌شود.

وی گفت: دیگر نمی‌توانیم درختانی همچون چنار‌های خیابان عباس‌آباد و یا خیابان سپه را تولید کنیم، زیرا این گیاهان در شرایط فعلی اصفهان رشد نمی‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: نوع نگاه به عرصه سبز باغبانی و شهر موجب شده است که پارک‌ها، تفرج‌گاه‌های محلی، پارک‌های جنگلی با محور باغبانی اداره شود و این تعارض در دید موجب شده است ما وظیفه فضای سبز را فراموش کنیم.

وی گفت: فضای سبز موقعی اثر دارد که رطوبت نسبی شهر را بالا ببرد، بخارآب تأمین و از خاک‌های سطحی و گیاهان اکسیژن تولید شود.

عرفان منش گفت: ۲ میلیون نفر در این شهر زندگی و اکسیژن زیادی مصرف می‌کنند و یک‌میلیون خودرو در این شهر تردد دارد که چندین میلیون لیتر بنزین و گازوییل مصرف می‌کنند.

وی گفت: از سال ۸۱ تاکنون برای حداقل استفاده بهینه آب ۹ هزار میلیارد تومان در حوزه توزیع فنی آبیاری توسط شهرداری هزینه شده که بیشتر آن‌ها آبیاری قطره‌ای و تحت‌فشار بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در پایان گفت: ۷۵ درصد فضای سبز شهر اصفهان پوشش شبکه آبیاری تحت‌فشار است، اما برخی از مناطق و درختان، چون از ابتدا به روش غرقابی بوده و درخت به آن روش عادت کرده به همان روش آبیاری می‌شود.

شهرداری اصفهان ۳ هزار ۹۴۴ هکتار مساحت فضای سبز در اختیار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطع درختان فضای سبز جریمه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

«عباس خسروانی» بیان کرد: سیاست شورای ششم، جلوگیری از قطع درختان و حفظ آن است، البته مواردی وجود دارد که در قانون نیز پیش‌بینی شده و اگر درخواستی مبنی بر قطع درختی وجود داشته باشد، موضوع در کمیسیون ماده ۷ شهرداری که متشکل از قاضی دادگستری،۲ نماینده از شورای اسلامی شهر و ۲ نماینده از شهرداری است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و رای صادر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت قانونگذار برای حفظ فضای سبز در محدوده و حریم شهرها، تاکید کرد: برای حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان، قطع هرنوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و باغات در محدوده و حریم شهر‌ها بدون اجازه کمیسیون ماده ۷ و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: شهروندان می‌توانند موارد تخلف را به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند یا به سازمان فضای سبز شهرداری مراجعه و از قانونی بودن یا نبودن آن کسب اطلاع کنند.

خسروانی در خصوص قطع برخی درختان خشک شده معابر اراک، تصریح کرد: درختان خشک شده مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از بررسی علل خشک شدن با مجوز کمیسیون ماده ۷ شهرداری اقدام به قطع آن می‌شود که شهرداری موظف است بلافاصله درخت جدید را جایگزین کند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی جرایم قطع درخت طبق مصوبه این شورا، بیان کرد: نگاه به جرایم قطع درختان بازدارندگی است و به هیچ‌وجه نگاه درآمدی وجود ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: آموزش‌های شهروندی در کنار جریمه باید لحاظ و قانون نیز باید به صورت کامل اجرا شود و در کنار این موارد باید از ظرفیت رسانه هم برای اطلاع رسانی عمومی استفاده شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • ماجرای قطع درختان در بوستان قصر چیست؟
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت