Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، عکس‌های دومینیک ناباکوف از طراحی داخلی خانه‌های نیویورکی با عنوان اتاق‌های نشیمن نیویورک (New York Living Rooms) بیش از دو دهه پیش در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و به تازگی آپارتمنتو دوباره آن را منتشر کرده است. این عکس‌ها بار اول به سفارش مجله نیویورکر در سال ۱۹۹۵ گرفته شد؛‎ بررسی بی‌پرده و صمیمانه‌ای از فضاهای زندگی برخی از چهره‌های افسانه‌ای فرهنگی نیویورک از جمله سوزان سانتاگ، نورمن میلر، لوئیزا بورژوا، فرانچسکو کلمنته، آلن گینزبرگ، و جون دیدیون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناباکوف این عکس‌های خود از فضاهای داخلی را «پرتره» می‌خواند. برخی از این فضاها خودنمایانه و پرزرق‌وبرق هستند، برخی دیگر تنها برآورنده نیازهای ساده، اما ناباکوف همه آن‌ها را برای نگاه‌های کنجکاو ثبت کرده و مخاطبان خود را وامی‌دارد که آن‌ها را رمزگشایی کنند.

ناباکوف در ۱۹۹۸ در مقدمه کتابش نوشت:  اتاق‌های نشیمن نیویورک، فقط در مورد دکوراسیون داخلی نیست. اگرچه نمایانگر رویکرد خاصی از سبک‌شناسی و زیبایی‌شناسی است، اما بیش از هر چیز یک سند است. بدون چیدمان مجدد، بدون اضافه‌کردن دسته گل یا هر چیز دیگری، بدون استفاده از نور اضافی. من با اتاق‌های نشیمن مانند افرادی برخورد می‌کنم که از آنها عکس می‌گیرم: پرتره‌ای از آن‌ها ثبت می‌کنم که تا حد امکان به واقعیت نزدیک باشد.

من همیشه طرفدار عکاسی بدون تجهیزات سنگین بوده‌ام. اگر بتوانم از دستگاه استورب، فلاش و حتی سه‌پایه اجتناب کنم، این کار را می‌کنم. من به تحرک اعتقاد دارم. برای این کتاب از فیلم پولاروید کالرگراف۶۹۱ استفاده کردم، که رنگ‌ها تنها در چهاردقیقه به شفافیت کامل می‌رسند (دقیقا زمانی که برای جوشاندن تخم‌مرغ‌ها منتظر می‌مانم). زود به نتیجه رسیدن بسیار هیجان‌انگیز و آرامش‌بخش است. عکاسی رنگی به ندرت رضایت‌بخش است - خیلی زیبا یا خیلی زشت و بیشتر پیش‌پاافتاده و مبتذل. با این فیلم خاص، رنگ‌های تصادفی و عجیب و غریب به دست می‌آید، اما تاثیر تصویر را تغییر نمی‌دهد. 

این شیوه سرسری، ساده و سریع، با نتایج تصادفی و فوری آن، احساس شگفت‌انگیزی به من داد، احساس اینکه غیب‌گو هستم. من می‌توانستم به این کار ادامه دهم و سال‌های سال، درهای خانه‌های نیویورک را باز کنم و چه هیجان‌انگیز می‌شد!

متاسفانه غیرممکن به نظر می‌رسد: این فیلم متوقف شده است.

جوزف برودسکی - شاعر روس آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۸۷ جوان دیدیون و جان گریگوری دان - نویسنده و روزنامه‌نگار هیلتو ن آلس - نویسنده و منتقد تئاتر و برنده جایزه پولیتزر فرانسوا ژیلو - نقاش فرانسوی الیزابت هاردویک - نویسنده و منتقد ادبی  آلن گینزبرگ - شاعر آمریکایی که به همراه جک کرواک، ویلیام باروز و لوشین کار از پایه‌گذاران نسل بیت بود سوزان سانتاگ - نویسنده، نظریه‌پرداز ادبی و فعال سیاسی سوزان مینوت - رمان‌نویس، شاعر، نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و نقاش  جان هایلپرن - نویسنده و منتقد تئاتر جان اشبری - شاعر و منتقد هنری برنده پولیتزر

کد خبر 644920 برچسب‌ها شعر و شاعر نوبل ادبیات عکس - عکاس جایزه پولیتزر کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان هنر چهره‌های مشهور نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شعر و شاعر نوبل ادبیات عکس عکاس جایزه پولیتزر هنر چهره های مشهور نقاشی نقاشان اتاق های نشیمن عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله سوم اردوی تیم ملی کاتا بانوان از ۱۰ اردیبهشت

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله سوم اردوی تیم ملی کاتا بانوان ایران در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان و در دو بخش انفرادی و تیمی از ۱۰ اردیبهشت در مرکز آموزش فدراسیون واقع در مجموعه ورزشی شهید کبگانیان تهران آغاز می‌شود.   ورزشکاران حاضر در مرحله سوم اردوی تیم ملی به شرح زیر هستند:   کاتا انفرادی نوجوانان: ۱. ونوشه رستم نژاد ۲. یسنا طالبی زاده   کاتا انفرادی جوانان: ۱. یکتا داوری ۲. آیلین بهاری   کاتا انفرادی زیر ۲۱ سال: ۱. ملیکا عزتی ۲. نگین ابراهیمی   کاتا انفرادی بزرگسالان: ۱. فاطمه صادقی ۲. مهسا افسانه   کاتا تیمی جوانان: ۱. تیم آکادمی رواخواه یک (یکتا داوری، تینا فتاحی و آلا شکراللهی) از استان اصفهان ۲. تیم مقدم (ملیکا درویش نژاد، ستایش شاملی و عسل ولیزاده) از استان تهران   کاتا تیمی بزرگسالان: ۱. تیم جوانه (زینب السادات حسینی، ملیکا عزتی و سپیده امینی) از استان تهران ۲. تیم آکادمی افسانه (مهسا افسانه، پریسا رحمانیان، ماریا حسین نیای سلیمی) از استان تهران

دیگر خبرها

  • مرحله سوم اردوی تیم ملی کاتا بانوان از ۱۰ اردیبهشت
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • درخشش چهره محبوب فوتبال یکسال‌ بعد از خانه‌نشینی | تیم ناکام، پرتشنج و هرج و مرج زده در کوتاه‌ترین زمان احیا شد
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • سال ۱۹۰۰؛ پرتره‌های صمیمی از بومیان آلاسکا (عکس)
  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد