Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: پیرو تفاهم صورت گرفته در اولین نشست کمیته مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق راجع به تحقیقات اقدام جنایتکارانه علیه سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان که در تاریخ ۳و ۴ آذر ۱۴۰۰ (برابر با ۲۴ و ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱) در بغداد برگزار گردید؛ دومین نشست کمیته در تاریخ ۳۰ آذر و ۱ دی ۱۴۰۰ (برابر با ۲۱ و ۲۲ دسامبر) در تهران برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی افزود: در این بیانیه دو طرف تاکید کردند که اقدام جنایتکارانه علیه سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهان ایشان در فرودگاه بین‌المللی بغداد، نقض قواعد حقوق بین‌الملل از جمله کنوانسیون‌های مرتبط بین‌المللی مقابله با تروریسم بوده است و موجب مسئولیت بین‌المللی می‌گردد. علاوه بر این، دو کشور مجددا اراده جدی و مصمم خود را در شناسایی، تعقیب، محاکمه و مجازات تمامی عوامل دخیل، تصمیم‌گیر، طراح و مجری این اقدام جنایتکارانه اعلام کردند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که دو طرف مجموعه‌ای از اسناد و گزارش‌های تهیه شده مربوط به پرونده این جنایت را تبادل کردند، گفت: اسناد و اطلاعات مربوط به نقش و مداخله متهمان آمریکایی از طرف هیات ایرانی به هیات عراقی ارائه شد و مقرر گردید تحقیقات تکمیلی توسط دستگاه قضایی دو کشور در این خصوص صورت پذیرد. همچنین، توافق شد که دو طرف به تبادل مستندات تحقیقات و هرگونه اطلاعات مرتبط با این اقدام جنایتکارانه ادامه دهند.

غریب آبادی افزود: دو طرف در این بیانیه مشترک همچنین تاکید کردند که از تمامی ظرفیت‌های حقوقی و قضایی ملی و بین‌المللی برای اجرای عدالت و پیشگیری از وقوع چنین اقدامات جنایتکارانه استفاده نمایند. همکاری دوجانبه برای تکمیل اطلاعات در خصوص تمامی متهمین و نحوه پاسخگو نمودن آنان نسبت به این اقدام جنایتکارانه در محاکم قضایی به عنوان یک دستور کار اصلی برای دو طرف نیز از دیگر موارد توافق شده می‌باشد.

لازم به توضیح است که دور سوم نشست کمیته تحقیق مشترک نیز تا ۴۵ روز آینده در بغداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه حقوق بشر اقدام جنایتکارانه بین المللی دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: رسانه‌ها و اندیشکده‌های تحلیلی غربی از حضور قریب به ۱۸۰ هزار نیروی شبه‌نظامی متعلق به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه گزارش می‌دهند. پس از جنگ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ حماس و اسرائیل توجه به این گروه‌ها تحت عنوان نیروهای نیابتی و همچنین جبهه مقاومت زیاد شده است و یکی از جریان‌های اصلی خبری در رصد تحولات منطقه خاورمیانه شده است. حمایت‌های مستشاری ایران از جریان مقاومت در این منابع در همه تحلیل‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این نیروها در عراق، لبنان، فلسطین، یمن و سوریه حضور دارند.

کد خبر 847835 برچسب‌ها لبنان خبر ویژه سوریه ایران و فلسطین فلسطین عراق یمن فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار