Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد کشاورزی این اداره‌کل گفت: توده هوای سرد، وزش باد نسبتاً شدید و یخبندان شبانه از روز یکشنبه پنجم دی‌ماه بخش‌هایی از استان را فرا می‌گیرد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، با اشاره به صدور هشدار سطح زرد کشاورزی این اداره‌کل گفت: توده هوای سرد، وزش باد نسبتاً شدید و یخبندان شبانه از روز یکشنبه پنجم دی‌ماه بخش‌هایی از استان را فرا می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی وزش، کاهش محسوس دما به میزان 7 تا 10 درجه در غالب نقاط استان، یخبندان شبانه در مناطق مرکزی و شمال و وزش باد نسبتاً شدید در شمال و نوار شرقی و غرب استان دور از انتظار نیست.

گردوغبار منطقه سیستان را تهدید می‌کند/ به ‌کانون‌ این معضل در افغانستان و پاکستان دسترسی نداریم"گرد و‌خاک" سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیردشرایط کرونایی سیستان و بلوچستان شکننده است

وی تصریح کرد: این باد نسبتا شدید، کاهش دما و یخبندان مناطق زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز، تفتان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن را تا پایان روز پنجشنبه 9 دی در بر خواهد گرفت.

حیدری افزود: با توجه به کاهش محسوس دما و یخبندان شبانه به ویژه در مناطق مرکزی و شمال استان، احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می‌شود کشاورزان برای نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر جهت جلوگیری از آسیب سرمازدگی از پوشش‌های مناسب نظیر پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و یا نایلون استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان زحمتکش در این بازه زمانی از انجام هرس درختان خودداری کنند و عمل انتقال محصولات برداشت شده به انبارها را تسریع بخشند. همچنین از تهویه و تنظیم دما و تأمین سوخت گلخانه‌ها و سالن‌ها غافل نشوند.

حیدری در توصیه به استخرهای پرورش ماهی نیز افزود: میزان غذادهی به استخرهای پرورش ماهی گرم آبی به نصف حد نرمال کاهش یابد و شکستن یخ آب سطح استخرها در مناطق سردسیر جهت هوادهی بیشتر به ماهی‌ها ضروری است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بر عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل کاهش دما، تغذیه کلنی‌ها جهت زمستان گذرانی و تخلیه آب و جمع‌آوری لوله‌ها و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر تأکید کرد.

انتهای/392/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی یخبندان شبانه باد نسبتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، خسروی بنجار مدیر کل فرودگاه بین المللی استان گفت: پرواز کاروان حاج استان با ۲۵۶ سرنشین در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه روز جمعه به زمین می‌نشیند.
وی ازخانواده خواست به دلیل همزمانی با پرواز داخلی از اجتماع در فرودگاه خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در کدام مناطق کرمان بود؟
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان