Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، مجید تفرشی در پاسخ پرسشی درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی در وین گفت: معتقدم که دولت سیزدهم در تلاش برای رسیدن به توافق در مذاکرات وین است اما از برنامه و سیاست لازم و کافی برای تحقق این امر برخوردار نیست. تیم فعلی مذاکره کننده، در گذشته نقدهای زیادی به برجام و مذاکرات منتهی به آن داشته و از آن به عنوان جسد متعفن و توافق شرم آور نام می برد، اما در حال حاضر به نتیجه دیگری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر ما بخواهیم این سرکوفت‌ها را در یادآوری رویکرد گذشته به دولت بزنیم کار چندان درستی نیست و کسی در این بین برنده گروکشی ها و رفتار مشابه نخواهد بود.

تفرشی افزود: اشکال دولت فعلی این نیست که برجام را پذیرفته است، مشکل این است که از تجربه های سلف خود استفاده لازم و کافی نبرده است. سوال این است که چرا باید همه چیز را معطل و بدون استفاده از دانش و تجربه گذشته دوباره از نقطه صفر شروع کنیم. به نظر می‌رسد که در حال حاضر تلاش بر این است تا توافق به سرعت انجام نشود تا احتمالا بگویند که مانند دولت گذشته خواستار توافق سریع نیستیم. ضمن اینکه شاید برجام در قالب توافق جدیدی انجام شود که بگویند توافقی بهتر از دستاورد دولت قبل حاصل شده است. من باز هم در این حالت انتقادی به این رویه ندارم چرا که در نهایت حتی با همه اشکالات موجود مردم ایران از آن بهره خواهند جست. موضوع مهم این است که اتلاف وقت یک آستانه و حدی دارد چرا که شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران مانند چند سال گذشته نیست و اگر همین روند ادامه پیدا کند و یک توافق کامل و شامل در زمانی مناسب انجام نشود، ایران نسبت به طرف مقابل بیشتر متضرر خواهد شد.

مشروح این گفتگو را بخوانید: تفرشی: انتظار گسترش روابط با آسیا و چین بدون رفع تحریم‌ها خوش‌خیالی است

310311

کد خبر 1585306

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم

احمد ظهرابی عکاس قمی که این عکس را ثبت کرده می‌گوید: بعد از اینکه عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان وعده صادق انجام شد؛ منتظر برگزاری راهپیمایی یا اعلام حمایت مردم قم بودم که مثل همیشه در اینگونه مواقع انجام می‌شد. مراسم راهپیمایی خودرویی اولین گردهمایی مردمی قم بعد از تجمع روحانیون در مدرسه فیضیه بود. در مسیر حرکت خودرو‌ها در بلوار پیامبر اعظم (ص) قم به دنبال سوژه‌هایی بودم که خوشحالی مردمی را به بهترین وجه نشان دهد. در حین عکاسی از خودرو‌های عبوری یک خودروی مخصوص معلولان توجه من را به خود جلب کرد که پرچم کوچکی از ایران را نصب کرده بود و روحانی میانسالی در حال رانندگی بود. خودروی فرسوده این روحانی که مسلما سرعتی هم نداشت برایم جالب بود؛ صبر کردم که نزدیک شود و عکس مورد نظرم را ثبت کردم.

دیگر خبرها

  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل