Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت : تاکنون 47600 متقاضی در استان قم در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند .

وی در خصوص جزییات آمار ثبت نام کنندگان توضیح داد : تا کنون در شهر ق م 46954، در شهر کهک 450 ، در شهر دستجرد 143 و در شهر سلفچگان 53 تن در سامانه نهضت ملی نام نویسی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در استان قم بلافاصله بعد از تأمین زمین و موافقت شورایعالی شهرسازی و معماری کشور با الحاق اراضی 560 هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم در سامانه https://saman.mrud.ir / آغاز شد.

صبوری در خصوص شروط تایید متقاضی در طرح مسکن نهضت ملی توضیح داد: متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در صورت احراز این شرایط، تایید اولیه خواهند شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بر اساس قانون ، زنان سرپرست خانوار و دختران مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

صبوری افزود: بر اساس مصوبه تازه شورای عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند .

وی با اشاره به این که نتایج اولیه استعلامات از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود توضیح داد: به زودی نتیجه اولیه ثبت نام متقاضی اعلام می شود و در سامانه نهضت ملی مسکن (ثمن) قابل مشاهده خواهد بود.

صبوری تصریح کرد: مبنای پالایش اولیه ، سابقه مالکیت شخصی(ثبتی) و دولتی(فرم ج) است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد : ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن از هشتم آذرماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ادامه دارد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن استان قم آمار وزارت بهداشت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن استان قم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان


اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان  از آخرین وضعیت عملیات آماده‌ساز، زیرسازی و خیابان کشی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت بازدید کرد.

همچنین جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت تفتان در محل پروژه برگزار شد.

 در این بازدید و جلسه بر لزوم تأمین به‌موقع زیر ساخت‌ها  و تسریع در اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تفتان در دو فاز تأکید شد.  

شهنوازان فرماندار تفتان گفت: سهم این شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز در حال اجراست. بهرام هاشم زهی مدیر راه و شهرسازی توضیحاتی ارائه کرد که از فاز اول طرح چهار هکتاری و فاز دوم ۲۰ هکتاری جهش مسکن شهرستان تفتان با توجه به آماده سازی توسط شهرداری و بازدید از جدول گذاری و خاکریزی و متولی ساخت آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد با توجه به ضرورت ساخت و ساز و تحویل به موقع ساخت باید ۶۰ درصد احداث توسط بنیاد مسکن صورت گیرد

فاز اول ۴ هکتار که ۱۱۵ قطعه که ۹۲ درصد پروانه کار و وام ۳۵ میلیونی درخواست و ثبت شده است که عملیات ساخت شروع شده و فاز دوم ۲۰ هکتار و آماده سازی شروع شده و در ۲۹۴ قطعه بندی شده است

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان ضمن تاکید به تسریع در روند اجرای طرح ملی مسکن از متولیان خواست به تعهدات خود نسبت به مردم و دولت عمل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • گره عجیب نهضت ملی مسکن
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم