Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی ظهر پنجشنبه در جریان بازدید از شهرک دارویی برکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک دارویی برکت یکی از پیشرفته‌ترین مرکز تولید واکسن در دنیا محسوب می‌شود که آخرین تکنولوژی‌های دنیا به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت دارویی برکت در بازه زمانی کوتاه یک ساله و با تکیه بر توان دانشمندان جوان و پرانرژی با فعالیت شبانه روزی کار جهادی انجام دادند، تصریح کرد: آنان امکاناتی ایجاد کردند که می‌تواند قوت قلبی به مردم ایران دهد که با تمام تهدیدهایی که از سوی دشمنان در آینده وجود خواهد داشت، مقابله کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تمام استانداردهای بین المللی در شرکت دارویی برکت رعایت شده است، بر این اساس به تمام مردم دانشمندان، و مقام معظم رهبری به جهت این اتفاق مهم تبریک می گویم.

وی در خصوص جایگاه کشور در صنعت داروسازی جهان، خاطرنشان کرد: اکنون ۹۷ درصد داروها تولید داخل کشور و تنها ۳ درصد داروها وارداتی هستند که گران قیمت و برای بیماران سرطانی و همچنین بیماری‌های نادر استفاده می‌شود.

عین‌اللهی با بیان اینکه شهرک دارویی برکت در دنیا بی نظیر است، گفت: اکنون زیر ساخت‌های خوبی در این مجموعه فراهم می‌شود و شرکت‌های داروسازی زیادی سرمایه گذاری کردند، امید است با سرعت و رشد ۱۰۰ درصدی در زمینه تولید دارو برسیم.

وی اظهار کرد: شهرک دارویی برکت با مدیریت بسیار خوب دکتر مخبر و سایر همکارانشان با مدیریت جهادی توانست ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی در این شهرک مستقر کنند و امیدواریم به مرحله صادرات برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بسیاری از کشورها متقاضی واکسن برکت هستند، اما نیاز داخلی کشور در اولویت است، تصریح کرد: تا کنون ۱۱۵ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق کردیم، همچنین فاز یک و دو واکسن برکت آماده است و فاز سه نیز به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن برکت یکی از کم عارضه ترین واکسن‌های دنیا محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات برکت ارتباطی به نوع ویروس ندارد نه تنها ویروس اومیکرون بلکه در آینده هر نوع تغییری در کرونا ایجاد شود، مقابله می‌کند.

عین اللهی در خصوص علت ایجاد ویروس اومیکرون گفت: متأسفانه واکسیناسیون به صورت یکسان در تمام دنیا انجام نشده است، اگر کشوری مانند انگلیس، فرانسه و آلمان مردم را واکسینه کنند، نشاندهنده سلامت کل دنیا نیست، زیرا در حال حاضر میزان واکسیناسیون در آفریقا ۶.۵ درصد است و اکثر کشورهای آفریقای واکسن ندارند و این نامتوازن بودن واکسن در دنیا باعث می‌شود پاندمی برطرف نشود.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا زمانی برطرف می‌شود که تمام دنیا واکسینه شوند، اظهار کرد: ویروس امیکرون در آفریقای جنوبی به وجود آمد و می‌تواند در سایر کشورها گسترش پیدا کند و تا وقتی مدیریت صحیح وجود ندارد این اتفاق رخ می‌دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: انتشار ویروس امیکرون از تمام ویروس‌های کرونا که تا به امروز ایجاد شده، بیشتر است و به سرعت می‌تواند منتشر و افراد زیادی را آلوده کند.

وی تصریح کرد: تمهیدات زیادی در مبادی ورودی کشور انجام شده بود اما می‌تواند توسط یک مسافر بدون علائم کرونا وارد کشور و به دیگران منتقل شود.

عین اللهی با بیان اینکه تنها راه مقابله با ویروس کرونا و امیکرون واکسیناسیون عمومی و استفاده از ماسک است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه ۸۷ درصد از جامعه هدف در کشور دوز اول واکسن را تزریق و ۷۶ درصد دو دوز را کامل زدند.

وی با بیان اینکه از تمام مردم خواهشمندیم واکسیناسیون را کامل و نسبت به تزریق دوز سوم اقدام نمایند، متذکر شد: اکنون ثابت شده برای جلوگیری از ویروس کرونا و سویه اومیکرون دوز سوم تزریق شود، چراکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در برابر امیکرون مقابله می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: کسانی که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن شأن می‌گذرد حتماً نسبت به تزریق دوز سوم اقدام نمایند.

کد خبر 5382486

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بهرام عین اللهی بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر شب یلدا بارش باران آمار کرونا گرگان بارش برف واکسن کرونا آتش سوزی کرمانشاه عکس استانها ایلام قاسم سلیمانی شیوع کرونا درمان و آموزش پزشکی شهرک دارویی برکت وزیر بهداشت عین اللهی دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!