Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند از طرح احیاء و اصلاح ۱۰۰ هکتار از مراتع حوزه تازه‌ناب این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران محلی خبر داد.

داریوش عباسی در تشریح این خبر اظهار کرد: حفاظت و احیاء عرصه و اعیان منابع طبیعی از الویت‌های کاری منابع طبیعی است.

وی افزود: به همین منظور با مشارکت مناطق محلی اقداماتی انجام شده که زمینه تقویت پوشش گیاهی مراتع را فراهم می‌کند و این طرح در عرصه‌های مرتعی محدوده روستای تازه‌ناب این شهرستان با مشارکت و همیاری بهره‌برداران محلی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی تصریح کرد: کاهش بارش باران سبب ضعیف شدن پوشش گیاهی مراتع شده است که در این جهت طرح مشارکت احیاء مراتع با همکاری بهره‌برداران، دامداران و اهالی مناطق با اهمیت و تاثیرگذار خواهد بود.
او به اهمیت انجام عملیات اصلاح و احیاء در سطح مراتع اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اصلاح و احیاء مراتع به منظور افزایش پوشش گیاهی، تولید علوفه و افزایش نفوذپذیری آب در خاک و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک انجام می‌گیرد.
رئیس منابع طبیعی نهاوند در خاتمه تاکید کرد: در این طرح از بذرفستوکا، بروموس و النگاتوم استفاده شده که مقاوم به اقلیم منطقه و کم آبی هستند و پس از اجرای این طرح، مراتع به مدت دو سال قرق اعلام می‌شود و سپس جهت بهره‌برداری در اختیار مردم محلی، بهره‌برداران، عشایر و دامداران محلی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری استانی شهرستانها بهره برداران منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع محلی از حمله نظامیان صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط خبر دادند.

بنابراین گزارش، نظامیان اشغالگر صهیونیست به دانش‌آموزان فلسطینی در اردوگاه شعفاط در قدس اشغالی هنگام خروج از مدرسه حمله‌ور شدند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک گسترده گاز اشک‌آور به سمت دانش‌آموزان کرده اند.

کد خبر 6092249 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج