Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا کنعانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حریق در پارک ملی گلستان از چهارشنبه هفته گذشته در منطقه دره شمالی پارک ملی آغاز و به هشت هکتار از عرصه ها آسیب وارد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: در روز پنجشنبه (۲۵ آذر) در منطقه کندسکوه حدفاصل پارک ملی و منطقه حفاظت شده لوه حریق دوم حادث و در همان روز اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گفته وی مساحت پهنه حریق دوم دو هکتار برآورد شده است.

کنعانی ادامه داد: در روز پنجشنبه حریق دیگری در منطقه بیله کوه پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که ۱.۵ هکتار در آتش سوخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: حریق چهارم در روز جمعه در منطقه قوشه چشمه پارک ملی گلستان حادث شد که با توجه به شرایط وزش باد و وضعیت توپوگرافی منطقه عملیات اطفا تا روز یکشنبه (۲۸ آذرماه) ادامه یافت.

به گفته وی مساحت درگیر حریق ۲۴۳ هکتار برآورد شده است.

کنعانی ادامه داد: حریق پنجم روز دوشنبه در مرز و خارج از محدوده پارک ملی گلستان حادث شد که به دلیل وزش باد شدید عملیات اطفاء تا ۳۰ آذر ماه ادامه یافت و مساحت آن توسط منابع طبیعی اعلام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: از روز چهارشنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری حریقی در منطقه گزارش نشده ولی حضور شبانه‌روزی نیروها با هدف پایش و پاکسازی منطقه از کنده های نیمه سوخته در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با توجه به پایش هوایی و گزارش گروه های اعزامی حریق فعال رویت نشده و منطقه از آتش پاکسازی شده است.

کنعانی بیان کرد: عملیات اطفاء حریق به صورت زمینی با بهره‌گیری از ظرفیت اداره کل محیط زیست، منابع طبیعی، سپاه، نیرو های بسیجی و مردمی شهرستان های مختلف انجام شد و تعداد ۹۵۰ نفر روز در این عملیات مشارکت داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: ۶ اکیپ آتش‌نشانی، دو اکیپ هلال احمر، یک اکیپ اورژانس و نیروی انتظامی به صورت مستمر در عملیات مشارکت داشتند.

وی اضافه کرد: عملیات اطفاء هوایی با بهره‌گیری از ظرفیت دو فروند بالگرد هوافضا سپاه و یک بالگرد هلال احمر به تعداد ۷۴ سورتی پرواز انجام شد.

کنعانی گفت: حریق های فوق برگ های خشک انباشته در کف عرصه بوته‌ها و درختچه‌ها و کنده های افتاده و درختان سرما خشک را تحت تاثیر قرار داد و هیچ گونه تلفات جانوری مشاهده نشده است.

کد خبر 5382489

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان محمدرضا کنعانی اداره کل محیط زیست گلستان آتش سوزی جنگل ها پارک ملی گلستان ویروس کرونا بوشهر شب یلدا بارش باران آمار کرونا گرگان بارش برف واکسن کرونا آتش سوزی کرمانشاه عکس استانها شیوع کرونا ایلام قاسم سلیمانی مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان پارک ملی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد

ایسنا/البرز مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه احداث آزادراه تهران-شمال خسارت زیادی برای محیط زیست داشت، گفت: اگر درصدی از عوارض این آزادراه به محیط زیست تزریق شود می‌توان بخشی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت، توضیح داد: با احداث این آزادراه دسترسی شکارچیان به حیات وحش منطقه آسان شده و حتی شکارچی از داخل خودروی خود می‌تواند با دوربین شکار را بزند.

این مسئول تاکید کرد: برای جبران بخشی از خسارات وارده به محیط زیست منطقه پیشنهاداتی مطرح شده که امیدواریم از طریق مراجع ذیربط پیگیری و به نتیجه برسد.

مدیرکل محیط زیست البرز ابراز کرد: نصب دوربین‌های اپتیکی در مسیر این آزادراه برای رصد فعالیت شکارچیان احتمالی یکی از این پیشنهادات بوده که بنا شده در کمیته‌‎های فنی بررسی و به تصویب برسد.

درگی تاکید کرد: نصب این دوربین‌ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تامین آن در شرایط فعلی از عهده محیط زیست برنمی‌آید.

مدیر کل محیط زیست البرز با اشاره به دیگر پیشنهاد مطرح شده توضیح داد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۲۷ هزار تردد در این مسیر ثبت می‌شود، امیدواریم بخشی از عوارض این آزادراه به محیط زیست اختصاص یابد تا بتوانیم با هزینه کرد آن جان تازه‌ای به محیط زیست منطقه تزریق کنیم.

درگی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله