Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:41:18 GMT

خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۰۴۰

خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است

شهریار پرهیزگار استاد برجسته قرآنی کشور و حافظ کل قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تقسیم جوایز در مسابقات قرآنی کشور ما بر خلاف نحوه تقسیم جوایز در مسابقات قرآن کشورهای مختلف اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید به‌سمتی برویم که جایزه قاری قرآن ولو اینکه بسیار زیبا بخواند از حافظ قرآن کمتر باشد، افزود: تمامی سیاست‌های ما در مسابقات در جهت تقویت قرائت قرآن است و نه حفظ قرآن؛ بنابراین ما برخلاف مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان قرآن کریم عمل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد برجسته قرآن کریم بر ضرورت افزایش جوایز حافظان قرآن در مسابقات قرآنی تاکید کرد و یادآور شد: در مسابقات ما جوایز قاری ممتاز قرآن را با حافظ کل قرآن برابر قرار می‌دهند که این خود یک اشتباه استراتژیک بزرگ است که منجر به تقویت و تأیید قرائتِ بدون حفظ می‌شود.

پرهیزگار با اشاره به اینکه اصلاً معنا ندارد یک نفر قاری قرآن باشد اما حافظ نباشد، تاکید کرد: در مسابقات کشورهای دیگر، بیشترین جایزه را به حافظ کل می‌دهند و هیچ وقت حافظ کل قرآن را از لحاظ جایزه و تشویق با قاری ممتاز برابر نمی‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه خاصیت سازندگی حفظ قرآن کریم بیشتر از قرائت است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تربیت حافظان کل قرآن کریم مطالبه دارند ولو اینکه قرائت قرآن نیز مورد تأیید ایشان بوده و از فضیلت بالایی برخوردار است.

این استاد برجسته قرآن کریم با بیان اینکه قاریان بزرگ دنیا در دوران کودکی خود قرآن را حفظ کرده‌اند و سپس به‌سوی قرائت آمده‌اند، خاطرنشان کرد: باید به‌سمتی برویم که حداقل حفظ ۱۰ جز برای قاریان قرآن را به‌عنوان شرط قرار دهیم.

کد خبر 5382351 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای شهریار پرهیزگار قرآن کریم حفظ قرآن کریم فعالیت های قرآنی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآنی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قرآن کریم ایام فاطمیه قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه حضرت زهرا س معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی انقلاب اسلامی ایران سازمان تبلیغات اسلامی ایران قرآن مجید قرآن کریم حافظ کل کل قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل

دریافت 34 MB کد خبر 6092135

دیگر خبرها

  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا