Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای آذربایجانی خود اظهار داشت: ما در چهار ماه گذشته با یکدیگر حداقل سه دیدار حضوری در دوشنبه تاجیکستان و اسلام آباد پاکستان داشتیم.

به گزارش صدا و سیما، وی گفت: این دیدار‌ها منجر به رفع برخی سوءتفاهمات موجود و ترسیم نقشه راه همکاری‌های دوجانبه مشترک میان تهران و باکو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 امیرعبداللهیان افزود: امروز دیدار بسیار مهم و صمیمانه‌ای با رئیس جمهور آذربایجان آقای الهام علی اف داشتیم، در این دیدار توافقات مهمی بین دو کشور به عمل آمد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه هیات همراه وی با آمادگی کامل برای توسعه و تحکیم روابط در باکو حضور دارند، تصریح کرد: موضوعات مورد توافق در دیدار امروز مطرح شد و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد تحول و پیشرفت خوبی در روابط دو کشور باشیم.

وی افزود: یکبار دیگر علی رغم اینکه مدتی هست که از سالگرد پیروزی آذربایجان در آزادسازی مناطق اشغالی اسلامی می‌گذرد، به مردم و دولت آذربایجان این پیروزی را تبریک می‌گویم.

 امیرعبداللهیان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان را همسایه خوب و مهم خودش می‌داند و این موضوع را توجه می‌دهم که اولویت سیاست خارجی آقای رئیسی در دولت سیزدهم گسترش ارتباطات با کشور‌های همسایه است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما امروز مفتخر هستیم که در باکو از توسعه همه جانبه تعاملات و همکاری‌های خود با آذربایجان صحبت می‌کنیم و بر اساس نقشه راهی که داریم با اراده دو طرف گام‌های موثری را در جهت تامین منافع دو کشور بر میداریم.

وی بیان کرد: در نشست سران اکو در عشق آباد دیدار مهمی میان سران دو کشور برگزار شد که نقطه عطفی در روابط دو طرف به حساب می‌آید.

 امیرعبداللهیان گفت: ما در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی همکاری‌ها و حمایت‌های لازم را از یکدیگر داشتیم و حمایت‌ها را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: در دیدار امروز نیز آقای علی اف بر فعالسازی فرمت همکاری‌های منطقه‌ای چهارگانه میان ایران، آذربایجان، ترکیه و روسیه تاکید کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، ما فرمت ۳ بعلاوه ۳ را داریم که در روز‌های گذشته در مسکو برگزار شد و امیدواریم که گرجستان هم به این فرمت اضافه شود. پیام این فرمت‌های منطقه‌ای این است که کشور‌های منطقه می‌توانند با همکاری یکدیگر مشکلات را حل و فصل کنند.

 امیرعبداللهیان تصریح کرد: کشور‌های منطقه علاقمند به دخالت بازیگران خارجی نیستند و دشمنان مشترک ما جایی در این منطقه نخواهند داشت.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم باتوجه به اراده موجود میان مسئولیت دو کشور، گام‌های موثری را برداریم و روابط را بیش از پیش مستحکم کنیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: نشست خبری جمهوری آذربایجان حسین امیرعبداللهیان صراط وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی از روز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز بکار کرد. نشست سران نیز شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی که با موضوع اصلی ”ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفت‌وگو پیرامون توسعه پایدار“ برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

از جمهوری اسلامی ایران هیئتی با حضور نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه از روز سه شنبه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن‌ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید. گامبیا در پانزدهمین اجلاس، ریاست نشست را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و سودان در گامبیا
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد