Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@14:54:00 GMT

یارانه جدید چگونه واریز می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۰۹۸

یارانه جدید چگونه واریز می‌شود؟

 


به گزارش تابناک به نقل از اقتصادآنلاین، چند سالی است که افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی هم درخواست مردم است و هم وعده ثابت مسئولان؛ در دولت جدید و باتوجه به لزوم حذف ارز ترجیحی، چگونگی پرداخت یارانه نقدی به مساله‌ای مهم تبدیل شده است؛ اما هنوز پاسخ روشنی در مورد اینکه یارانه و ثبت نام یارانه جدید چگونه خواهد بود و آیا اصلا یارانه جدید وجود دارد یا خیر، ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در روزهای اخیر موضوع حذف ارز ترجیحی جدی‌تر شده و نگرانی‌های مردم نیز به تبع آن برای اینکه یارانه نقدی چه طور خواهد بود و اینکه آیا یارانه نقدی افزایش خواهد داشت یا خیر، افزایش داشته است.

طبیعتا در این رابطه دنبال کردن بحث مسئولان شاید بتواند کمکی برای اینکه وضعیت پرداخت یارانه نقدی چه طور خواهد بود، بکند. اما در روزهای گذشته اعلام شد که احتمالا ارز ترجیحی حذف شود؛ با این اوصاف هنوز تکلیف پرداخت یارانه نقدی مشخص نشده است. در ادامه پاسخ برخی مسئولان در رابطه با اینکه یارانه جدید به چه صورت خواهد بود را خواهید دید.

هر یک از مسئولان پاسخ‌های متفاوتی در مورد یارانه جدید اعلام کرده‌اند؛ اما در بین همه این گفته‌ها، اینکه پرداخت یارانه جدید قطعی است، نقطه مشترک صحبت‌هاست. برای مثال، قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خبری اعلام کرد که ارز ترجیحی حذف خواهد شد و کارت اعتباری ۱۰۰هزار تومانی، برای هفت دهک اول در نظر گرفته شده است.

پورابراهیمی، رییس کمیسیون عمران نیز درباره شیوه پرداخت یارانه جدید اظهار داشت: مجلس به دنبال تغییر روش پرداخت ارز ترجیحی است. به جای ارز ترجیحی، به مردم کارت اعتباری و سرانه مصرف دهیم. کارت اعتباری موضوعی است که غالب نمایندگان مجلس بر آن تاکید دارند. همچنین یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این باره گفت: تردیدی برای حذف ارز ترجیحی وجود ندارد و اعطای کارت اعتباری یکی از پیشنهادات است.

البته تناقضات در مورد یارانه جدید هم بسیار زیاد است؛ هنوز نه مشخص است که یارانه جدید، یک یارانه نقدی است یا اعتباری! نه مشخص است که از چه زمانی پرداخت خواهد شد. مثلا در ابتدا رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور گفت که یارانه‌ها از ابتدای دی ماه دو برابر خواهند شد؛ اما خاندوزی، وزیر اقتصاد، ادعای دو برابر شدن یارانه نقدی که توسط محسن رضایی مطرح شده بود را رد کرد و مشخص نیست چرا وزیر اقتصاد و معاون رییس جمهور هر یک مباحث کاملا متفاوتی را در مورد یارانه نقدی اعلام کرده‌اند.

فارغ از اینکه یارانه نقدی جدید به چه صورت خواهد بود، اقناع مردم در این باره امری ضروری است. همانطور که گفته شد، احتمالا ارز ترجیحی در روزهای آتی حذف شود و طبیعتا افزایش قیمت کالاها نیر اتفاق خواهد افتاد. وقتی هیچ تصمیم روشنی درمورد جایگزین ارز ترجیحی اعلام نشده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی پرداخت یارانه یارانه های نقدی پورابراهیمی ایام فاطمیه اومیکرون حسن ایرلو حذف نسخ کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.
انصاری افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.
وی درباره پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده ضمن ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

 

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند