Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@03:23:16 GMT

مکانهای برای بازدید در استانبول و آنتالیا

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۲۳۱

مکانهای برای بازدید در استانبول و آنتالیا

بهترین مکان برای بازدید در تور استانبول و تجربه این شهر فریبنده شامل معماری مدرن و باستانی، بناهای تاریخی و بناهای دیدنی و مکان های فرهنگی است که شبیه هیچ جای دیگر روی زمین نیست.شما در استانبول از گشت و گذار در بازارهای معروف و پر جنب و جوش شهر گرفته تا نوشیدن چای سنتی و شگفت زده شدن در برخی از شناخته شده ترین سازه های جهان، لذت خواهید برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آشنایی با مکان‌های برتر استانبول که توسط آژانس گلبرگ سیر به شما معرفی می شود بهترین‌های شهر استانبول را کشف کنید.

ایاصوفیه

شاید شناخته شده ترین بنای تاریخی استانبول، ایاصوفیه به عنوان یک بنای مذهبی تاریخی باشد. این بنا به معنای «حکمت مقدس» در ابتدا به عنوان یک کلیسای مسیحی در قرن ششم ساخته شد. از آن به عنوان مسجد و در حال حاضر موزه استفاده شده است.با گشت و گذار در این قطعه معماری زیبای تاریخی و میراث جهانی یونسکو، از کاشی‌های موزاییک پیچیده در فضای داخلی در تور استانبول شگفت زده شوید. احساس عرفانی زیارتگاه عظیم را در آغوش بگیرید و در مورد گذشته پر رمز و راز یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در جهان یاد بگیرید.گنبد نمادین ساختمان از سرتاسر شهر دیده می‌شود و هنگام غروب آفتاب از پشت بامی که در افق استانبول می‌نشینید، بهترین لذت را خواهید برد. ایاصوفیه را نباید از دست داد و یکی از باورنکردنی ترین مکان های دیدنی در تور ارزان استانبول است.

کاخ دولما باغچه در کنار آب

کاخ دولما باغچه که در کنار آب در لبه تنگه معروف بسفر قرار دارد، بنای باشکوهی است که در دهه ۱۸۰۰ توسط سلطان امپراتوری ساخته شد. این کاخ مجلل که از ۱۶ ساختمان مجزا تشکیل شده، مملو از هنر، کنده کاری، و آثار تاریخی مانند ظروف چای و کریستال است.در داخل بزرگترین کاخ ترکیه قدم بزنید و ویژگی ها و طراحی اصیل عثمانی را تحسین کنید. با دیدن سنگ مرمر سلطنتی، فرش‌های Hereke و مجموعه چشمگیر نقاشی‌های رنگ روغن، در فضای داخلی کاخ که به خوبی حفظ شده است را مشاهده کنید.با ورود به سالن اصلی، در زمان به عقب برگردید، اتاق‌هایی مانند اتاق‌های دبیرخانه، پلکان کریستال، اتاق قرمز و سالن تشریفات را بررسی کنید. در بیرون، شما این شانس را خواهید داشت که دروازه امپراتوری، باغ‌های زیبا، فواره‌های قو و برج ساعت معروف را که بیش از ۱۰۰ فوت ارتفاع دارد تماشا کنید.

بازار بزرگ

در یکی از برجسته ترین بازارهای جهان، بازار بزرگ استانبول، گم شوید. با کاوش در مسیرهای پر پیچ و خم پر از غرفه های رنگارنگ که آثار هنری، منسوجات و کالاهای محلی را می فروشند، به بهترین شکل ممکن برای سفر حسی آماده شوید. فضای پرهیاهو همراه با مناظر، صداها و بوهای بازار، تجربه‌ای است که یک بار در طول عمرتان تکرار می‌شود .با بررسی پیشنهادات بیش از ۴۰۰۰ فروشنده، سوغاتی های باورنکردنی و سایر کالاهای معتبر ترکیه مانند ادویه جات ترشی جات، جواهرات، عتیقه جات، سرامیک، لامپ، حوله، و قالیچه را خواهید یافت. هنگام خرید سوغاتی مهارت های چانه زنی خود را با مغازه داران تمرین کنید تا قیمت بهتری داشته باشید.

نقطه عطف تاریخی مسجد آبی

یکی از محبوب ترین مکان های ترکیه، مسجد آبی، (همچنین به عنوان مسجد سلطان احمد شناخته می شود) بهترین مکان برای بازدید در استانبول است. این بنای تاریخی شاخص در دهه ۱۶۰۰ ساخته شده و عناصر معماری اسلامی و بیزانسی را با هم ترکیب می کند.شما هم از نمای بیرونی چشمگیر و هم از فضای داخلی پیچیده شگفت زده خواهید شد. دیوارها با بیش از ۲۰۰۰۰ کاشی و سرامیک دست ساز تزئین شده است. بیش از ۲۰۰ پنجره شیشه ای رنگارنگ نورپردازی سینمایی را ارائه می دهد و به جذابیت و فضای عرفانی در داخل مسجد آبی می افزاید.

میدان سلطان احمد

این هیپودروم سابق و میدان عمومی در مرکز شهر قدیمی محل تجمع در طول تاریخ بوده است که قدمت آن به دوران بیزانس بازمی‌گردد. با قدم زدن در کنار خرابه‌های بنای تاریخی که هنوز باقی مانده‌اند، تاریخچه پشت این مکان ملاقات معروف را کشف کنید.تقریباً می‌توانید رویدادهای پر جنب و جوشی را که در میدان رخ داده است، تصور کنید که ارابه‌ها و فعالیت‌های مسابقه اسب‌سواری محبوب را به تصویر می‌کشد.نقاط برجسته عبارتند از ستون مار، و هفت مجسمه پورفیریوس، که برای ادای احترام به ارابه‌ سوار معروف قرن ششم ساخته شده‌اند. در انتها، فواره آلمانی قرن شانزدهمی نیز ارزش بازدید را دارد.

بازار ادویه

با بازدید از بازار ادویه، یا بازار مصر، یکی از بهترین بازارهای استانبول، جنبه آشپزی فرهنگ ترکیه را کاوش کنید . این بازار در مجاورت مسجد جدید، نگاهی اجمالی به ادویه های رنگارنگ و عجیب و غریب مورد استفاده در بسیاری از غذاهای شگفت انگیزی که در ترکیه یافت می شود را ارائه می دهد.در بازار ، استشمام ادویه ها، و نمونه برخی از طعم های سنتی شما را جذب می کند. ببینید آیا می توانید اقلام منحصر به فردی مانند زعفران، سماق ، شربت انار پرمصرف در غذاهای ترکی را ببینید.شیرینی سفر خود را با لوکوم که به آن شیرینی ترکی نیز می گویند ، تکمیل کنید . اگر می‌خواهید چیزی به خانه بیاورید، آجیل، میوه‌های خشک و سوغاتی بخرید.

خیابان رنگارنگ شهر قدیمی استانبول

هنگام کاوش در شبه جزیره تاریخی یا شهر قدیمی استانبول، به گذشته برگردید. این سایت میراث جهانی یونسکو میزبان بناهای دیدنی و مکان های تاریخی مهمی است که در قدیمی ترین قسمت شهر واقع شده اند.مساجد، حمام‌ها، کاخ‌های عثمانی و کلیساهای بیزانسی تنها برخی از نقاط دیدنی فوق‌العاده‌ای هستند که هنگام بازدید از این بخش فرهنگی شهر با آنها روبرو می‌شوید. به طرح‌های معماری امپراتوری‌هایی که مدت‌ها پیش در شهری که در آن زندگی مدرن در پس‌زمینه‌ای از تاریخ زنده رشد کرده، نگاه کنید.در امتداد دیوارهای باستانی قسطنطنیه قدم بزنید که قدمت آن به دوران روم می رسد. از مسجد میهریمه عثمانی و کلیسای سنت منجی عبور کنید. پل گالاتا یک مکان محبوب برای عکاسی، به خصوص در غروب آفتاب است. افق گنبدی شکل نفس شما را بند می آورد زیرا رنگ های غروب یک کارت پستال واقعی را خلق می کنند.

کاخ توپکاپی با مناظر سرسبز

کاخ توپکاپی که در بخش قدیمی شهر استانبول واقع شده است، یک نقطه عطف تاریخی مهم است که موزه فرهنگی مهمی را در خود جای داده است. در این کاخ تقریباً ۳۰ سلطان در طول چندین قرن حکومت کردند. این امر در ترکیب طرح‌ها با عناصر تزئینی از سبک‌های اروپایی، اسلامی و عثمانی منعکس می‌شود.مجموعه ای چشمگیر از نمایشگاه هایی را که مصنوعات، کتاب ها و دست نوشته های امپراتوری عثمانی را به نمایش می گذارد، مشاهده کنید. از حیاط بیرونی وسیع و باغ های زیبا در محوطه کاخ و از مناظر فوق العاده دریای مرمره، شاخ طلایی و بسفر لذت ببرید.

آب انبار باسیلیکا

به زیر زمین بروید تا دنیای عرفانی زیر شهر استانبول را کشف کنید. آب انبار باسیلیکا یک جاذبه محبوب است که چشم انداز بی نظیری از تاریخ شهر را به نمایش می گذارد. در زمان به قرن ششم قدم بزنید و در مورد بزرگترین آب انبار باستانی استانبول که قبلاً در زیر کلیسای Stoa، یک میدان عمومی بزرگ قرار داشت، آشنا شوید.

کالیچی

کالیچی، مرکز تاریخی آنتالیا، یک شهر بندری زیبا در دریای مدیترانه است. این شهر که Kah-Lay-Chi تلفظ می شود، تاریخ غنی ای دارد که قدمت آن به یونان باستان و امپراتوری روم می رسد و تا همین اواخر کاملاً در داخل دیوارهای قدیمی قرار داشت. آژانس گلبرگ سیر مجری و کارگزار تورهای ترکیه و تور آنتالیا می باشد شما عزیزان پس از بازدید از مکان های اشاره شده می توانید سفری به آنتالیا داشته باشید.

کد خبر 1585416

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترین مکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه

پرواز استانبول-تهران به علت بدحال شدن یکی از مسافران، شب گذشته یعنی نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ارومیه شد.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی گفت: پرواز استانبول - تهران به دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.

محمدعلی نائل قراملکی امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان های ارومیه منتقل شد.

وی اظهار کرد: این پرواز نیز با همکاری نیروهای عملیاتی فرودگاه ارومیه در سریع ترین زمان ممکن فرودگاه ارومیه را بامداد دوشنبه به مقصد فرودگاه امام ترک کرد.

بیمار بدحال این پرواز پس از بهبودی با هماهنگی های صورت گرفته صبح امروز، دوشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آتا عازم تهران شد.

دیگر خبرها

  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه