Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این واقعیت که برای توسعه کشور نیازمند فعال سازی همه ظرفیت ها و توان داخلی کشور هستیم؛ گفت: احزاب سیاسی به عنوان نمایندگان جریان های سیاسی در کشور می توانند تسهیل ساز حرکت کشور به سوی توسعه و پیشرفت همه جانبه باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر خرمشاد در نشست مشترک با کمیته بین المللی خانه احزاب که در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه احزاب تجلی گاه افکار عمومی است؛ گفت: تقویت احزاب و گروه‌های سیاسی زمینه تحکیم نظام سیاسی را موجب می‌شود و برای همین باید برای ادامه مسیر رشد و حرکت کشور توجهی اساسی به احزاب و جریان‌های سیاسی در کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت ساماندهی احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور گفت: در حال حاضر در کشور بیش از ۱۰۰ حزب و گروه سیاسی فعالیت رسمی دارند و این در حالی است که در کمتر کشوری در دنیا شاهد فعالیت این تعداد احزاب و جریان‌های سیاسی هستیم و برای همین کثرت احزاب باعث تضعیف جایگاه احزاب می‌شود.

دکتر خرمشاد با تاکید بر این واقعیت که ذائقه سیاسی ایرانیان تطابق بالایی با نظام حزبی از نوع سه حزب و جریان دارد؛ گفت: وقتی به تاریخ سیاسی کشور نگاه می‌کنیم متوجه این واقعیت می‌شویم که روحیه و رفتار سیاسی ایرانی‌ها با سه گروه سیاسی عمده بیشتر همخوانی دارد و همواره شاهد حضور و رقابت سه جریان قدرت در کشور بوده ایم. سه جریانی که در درون خود، جبهه‌های متعدد و درون هر یک از جبهه‌ها هم شاهد احزاب و گروه‌های کوچک متکثر هستیم.

وی در این خصوص گفت: برای این منظور نیازمند تقویت جریان گفتگو و مفاهمه میان خود خانه احزاب هستیم و در نظر داشته باشیم که گفتگو تنها زمینه اجماع و تفاهم مشترک است.

وی همچنین گفت: تعامل نزدیک احزاب و گروه‌های سیاسی با همدیگر باعث می‌شود تا جریان‌های نزدیک احزاب در همدیگر ادغام شده و به اصطلاح احزاب قدرتمندی را شکل دهند که همین امر می‌تواند پایه گذار بنیاد­های اصلی حزبی کشور باشند.

رئیس کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در ادامه به ضرورت تعاملات بین المللی میان خانه احزاب با احزاب دیگر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: تعاملات بین المللی احزاب ظرفیتی مهم در حوزه دیپلماسی عمومی است که باید از این مهم هم برای تقویت و تامین منافع ملی کشور بهره گیریم و وزارت کشور در این زمینه هم آماده همکاری با خانه احزاب است.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت فرایند گفتگو و تعامل میان احزاب در کشور به خصوص در بخش استانداری‌های سراسر کشور، گفت: یکی از موارد مطرح شده به استانداران از سوی وزارت کشور تعامل با احزاب و گروه‌های سیاسی در سطح استانداری است که باید این مهم برای کمک به مسائل توسعه استانی و استفاده از ظرفیت فکری گروه‌های سیاسی استانی مورد توجه قرار گیرد.

دکتر خرمشاد در پایان با بیان اینکه ایران قوی با حضور و فعالیت همه ایرانی‌ها ساخته می‌شود، گفت: باید با هم افزایی ظرفیت‌ها به حل مشکلات کشور کمک کنیم و در نظر داشته باشیم که امر توسعه در گرو همت و اراده جمعی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدباقر خرمشاد وزیر کشور استانداران احزاب و گروه های سیاسی خانه احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد