Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@18:36:17 GMT

نماینده تهران: بیشترین بار گرانی بر دوش مردم است

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۵۴۶

نماینده تهران: بیشترین بار گرانی بر دوش مردم است

سید علی یزدی‌خواه ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص وضعیت دام و نهاده‌های دامی و قیمت گوشت اظهار داشت: بحث نهاده‌های دامی و مرغداری‌ها را طی پیگیری‌های انجام شده از طریق وزیر جهاد کشاورزی سابق و فعلی انجام دادیم تا این وضعیت تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در حوزه‌های اقلام اساسی بیشترین فشار بر مردم تحمیل می‌شود گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته طی ماه‌های قبل دام سبک در محل دامداری‌ها به قیمت کیلویی زیر ۴۰ هزار تومان رسیده بود و دام سنگین با کیلویی ۴۵ هزار تومان به بازار عرضه می‌کنند شد و وقتی قیمت گوشت را حساب می‌کردیم حدود کیلویی ۷۵ هزار تومان در آمد اما از ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در مغازه‌ها فروشی می‌رفت که به خوبی نقش دلال در این گرانی‌ها ها قابل مشاهده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اینها واسطه‌های متعدد باعث شده‌اند قیمت مواد غذایی از قیمت تمام شده بیشتر شود و سود دلال بیشتر از تولید کننده شود.

یزدی خواه با تاکید بر اینکه وظیفه ما تسهیل کار تولید کننده ها است عنوان داشت: ما بزرگترین شهرک صنعتی در خاورمیانه را در فشافویه داریم که با ۵۰ هزار نفر نیروی کار مشغول به فعالیت است و این شهرک ظرفیت دارد که ۵۰ هزار نفر دیگر را هم به کار بگیرد و جذب کند اما زیرساخت‌های برق و حمل و نقل و راه دسترسی و آب صنعتی در آن با مشکل مواجه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این شهرک صنعتی به دلیل جا به جایی مواد اولیه نیازمند ایجاد خط ریلی می‌باشد و از خط محور تهران - قم یا از متروی تهران - فرودگاه امام می‌توانیم یک خط ریلی به شمس آباد بدهیم چون این کارخانه‌ها برخی محصولات سنگین فلزی دارند و نیاز به باربری‌های به هنگام و ارزان و مطمئن دارند که ضمن کاهش هزینه‌های اولیه، مشکلات ترافیکی و آلودگی زیست محیطی را هم کمتر کنند.

وی به احداث پست برق جدید نیز در این منطقه اشاره کرد و عنوان داشت: این مورد هم در حال پی‌گیری‬ است و در حوزه آب نیز این شهرک‌های صنعتی ۱۰ نیز میلیون متر مکعب آب در حوزه صنعت نیاز دارند و با توجه به خشکی منطقه و ضعف آب‌های زیرزمینی پیشنهاد شده از فیروز بهرام به این شهرک آب اختصاص یابند تا تولید به حداکثر برسد./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: گرانی نماینده تهران شهرک صنعتی تهران هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد