Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد، دولت آمریکا به دنبال تقویت حضور خود در عراق تحت عنوان ماموریت استشاری است.

به گزارش مشرق؛ «احمد عبدالحسین» عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق امروز پنجشنبه در گفتگو با وبسایت المعلومه اعلام کرد، واشنگتن در  تلاش است تحت عنوان ماموریت استشاری و آموزشی موقعیت خود را در عراق بازیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد، تا زمانی که اشغالگری آمریکا در عراق وجود داشته باشد مقاومت نیز ادامه خواهد داشت. آمریکا به دنبال گسترش نفوذ و حضور خود در عراق تحت عنوان ماموریت استشاری و مشاوره‌ای است.

این عضو جنبش عصائب اهل الحق افزود، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال تقویت حضور خود در عراق برای مدتی طولانی تر است و هیچ پیامی اطمینان بخشی از طرف آمریکایی برای خروج نیروهایش از عراق وجود ندارد.

وی تصریح کرد، ایالات متحده نقش های پنهانی در عراق ایفا می‌کند تا بیشتر نیروهای نظامی آن زیر پرچم آموزش و مشاوره در عراق باقی بمانند.

مقامات عراقی در تاریخ نهم دسامبر اعلام کردند که مأموریت رزمی نیروهای ائتلاف در کشور به پایان رسیده است.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق روز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که اکنون هیچ نیروی رزمی خارجی در کشور وجود ندارند و همه آنها از عراق خارج شده‌اند.

وی بدون اشاره به تعداد نیروهای خارجی باقی مانده در عراق افزود: در حال حاضر فقط تعداد محدودی به عنوان مستشار در عراق حضور دارند.

سخنگوی فرماندهی اتاق عملیات مشترک ارتش عراق تأکید کرد که مأموریت نیروهای خارجی در عراق از رزمی به مستشاری تغییر کرده است.

با این وجود بسیاری درباره نقشه جدید آمریکا در عراق هشدار داده و معتقدند تغییر ماموریت نیروهای آمریکایی در عراق صرفا با هدف توجیه حضور این نیروها در این کشور است.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بارها اعلام کردند درصورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکنند آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند. در همین راستا ائتلاف الفتح عراق که نزدیک به جنبش‌های مقاومت است اعلام کرد اگر نیروهای آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ائتلاف الفتح عراق عصائب اهل الحق مقاومت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آمریکا به دنبال عصائب اهل الحق خود در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد

به گزارش ورزش سه، منتظر محمد ستاره عراقی تیم مس رفسنجان در دیدار با گل‌گهر سیرجان غایب بود و برای حضور در تیم ملی عراق فراخوانده شده بود.

محرم نویدکیا در واکنش به غیبت این بازیکن واکنش جالبی داشت و گفت: ما می‌توانستیم منتظر را به تیم ملی عراق ندهیم اما دور از انصاف بود، او کاپیتان تیم ملی امید عراق است و حق دارد که در تیم ملی کشورش حضور داشته باشد.

نویدکیا با رد شایعه مصدومیت این بازیکن گفت: منتظر مصدومیتی ندارد، او دو اخطاره بود و فردا برای عراق بازی خواهد کرد.

تیم ملی زیر 23 سال عراق فردا در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به مصاف اندونزی خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • جلال و مورایس، یک روح در دو بدن
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند