Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:20:09 GMT

رشد اقتصادی اندک آمریکا در سه ماهه سوم سال

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۶۱۴

رشد اقتصادی اندک آمریکا در سه ماهه سوم سال

دولت ایالات‌متحده تایید کرد که رشد اقتصادی‌اش در سه ماهه سوم در بحبوحه شیوع گسترده بیماری کووید- ۱۹ به شدت کاهش داشته اما فعالیت اقتصادی آن افزایش یافته و اقتصاد را در مسیر ثبت بهترین عملکرد خود در سال جاری (از سال ۱۹۸۴) قرار داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی در سومین گزارش رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه جولای تا سپتامبر اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی (GDP) با نرخ سالانه ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد افزایش یافته است.

 این میزان از ۲.۱ درصد تخمین زده شده ماه گذشته بیشتر اما همچنان کندترین نرخ از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و زمانی بود که اقتصاد در محدودیت سخت برای مهار موج اول موارد ابتلا به ویروس کرونا دچار رکود تاریخی شد.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم را بازبینی نشده و با سرعت ۲.۱ درصد پیش‌بینی کردند و رشد اقتصادی در سه ماهه دوم ۶.۷ درصد بود.

کسری تجاری در ماه اکتبر به شدت کاهش یافت زیرا صادرات به بالاترین حد خود رسید و مشاغل به‌طور پیوسته در حال بازسازی موجودی هستند.

نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد در ۲۱ ماه گذشته یعنی ۴.۲ درصد رسیده است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، رشد امسال می‌تواند ۵.۶ درصد باشد که سریع‌ترین رشد از سال ۱۹۸۴ خواهد بود.

رشد اقتصاد در سال گذشته (۲۰۲۰) ۳.۴ درصد کاهش یافت اما موج شیوع ویروس دلتا و اُمیکرون می‌تواند رشد را به‌طور قابل‌توجهی با شروع سه ماهه اول مهار کند.

شرکت گلدمن ساکس روز یکشنبه پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی خود را برای سه ماهه اول از ۳ به ۲ درصد کاهش داد.

کتی بوستیانچیچ، اقتصاددان ارشد مالی ایالات‌متحده در آکسفورد اکونومیکس گفت: افزایش موارد کووید در حال تضعیف، شتاب پیش‌رو سال ۲۰۲۲ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایالات متحده تولید ناخالص داخلی GDP رشد اقتصادی آمریکا تولید ناخالص داخلی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود

بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست ۱۰ اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش به روز شده چشم انداز جهانی صندوق بین المللی پول، رشد آهسته اقتصاد فرانسه، این کشور را ظرف پنج سال آینده از فهرست 10 اقتصاد بزرگ جهان خارج خواهد کرد.

این مؤسسه بین‌المللی مستقر در واشنگتن پیش بینی کرد که سهم فرانسه از تولید ناخالص داخلی جهانی بر حسب برابری قدرت خرید (PPP)  در سال 2029 به 1.98 درصد کاهش خواهد یافت در حالی که تحلیلگران صندوق بین المللی پول در سال گذشته میلادی این رقم را 2.2 درصد ثبت کرده بودند.

آخرین پیش بینی های این صندوق نشان می دهد که کسری بودجه فرانسه تا سال 2029 بالای 4 درصد باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود بدهی دولت این کشور از 115 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) فراتر رود.

بدتر شدن مشکلات اقتصاد فرانسه با افزایش کسری تجاریپاریس: اقتصاد فرانسه به دلیل افزایش قیمت گاز در خطر است

کمیسیون اروپا قبلاً در واکنش به برنامه بودجه سال 2024 فرانسه، نسبت به تضاد بالقوه آن با قوانین مالی اتحادیه اروپا هشدار داده و تأکید کرده بود که چشم انداز فعلی خطر تعدیل منفی از سوی آژانس‌های رتبه بندی جهانی را به همراه دارد.

بر اساس داده‌هایی که توسط این سازمان در ماه جاری میلادی به‌روزرسانی شد، انتظار می‌رود که سهم بریتانیا از تولید ناخالص داخلی جهانی در سال 2029 بر حسب برابری قدرت خرید، 2.2 درصد باشد و این کشور دهمین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود.

در همین حال، پیش بینی می شود که ترکیه جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد، زیرا سهم آن در پنج سال آینده به 2.09 درصد خواهد رسید.

پیش بینی می شود که پنج کشور اصلی تشکیل دهنده ساختار اقتصاد جهانی تا سال 2029، کشورهای چین (19.48 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان)، ایالات متحده (14.72 درصد)، هند (9.23 درصد)، ژاپن (3.21 درصد) و اندونزی (2.79 درصد) باشند.

همچنین انتظار می‌رود که آلمان (2.77%)، روسیه (2.71%) و برزیل (2.19%) در میان ده کشور برتر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای کشورهای گروه ۷ و بریکس در ۲۰۲۴
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد