Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: برای احیای تالاب انزلی نیازمند حمایت ملی هستیم و باید کارگروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب ایجاد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه کمیته مدیریت تالاب‌ انزلی افزایش رسوبات را علت گسترش حریم تالاب خواند و اظهار داشت: عامل ایجاد وضعیت کنونی تالاب انزلی عدم آبخیزداری در تالاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان افزود: راه نجات تالاب نیازمند کار کارشناسی علمی و دقیق است زیرا تصمیمات امروز باید با در نظر داشتن حیات و زندگی آینده مردم پیرامونی تالاب باشد لذا کارگروهی با رویکرد جهادی برای احیای تالاب انزلی ایجاد شود.

عباسی با بیان اینکه با ادامه روند فعلی به جایی نمی‌رسیم خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و اداره‌های مختلف در این سال‌ها وارث تصمیمات نابخردانه افرادی بودند که امروز کار را برای ما سخت کرده است و گامی برای احیای تالاب انزلی برنداشتند. 

معاون وزیر راه در رشت: وضعیت تأمین مصالح و تملک اراضی پروژه‌های عمرانی استان گیلان رسیدگی می‌شودرئیس‌کل دادگستری استان گیلان: مسئولان پروژه‌های عمرانی در صورت کم کاری تعقیب قضایی می‌شوندرئیس‌کل دادگستری گیلان: روند چگونگی استفاده از مصالح برای احداث سد "دیورش" رودبار نظارت می‌شود

وی گفت: ایجاد شرکت مادر تخصصی و پیگیری این امر به صورت ملی‌، یکی از پیشنهادات است و اکنون نیازمند اراده و حمایت‌های ملی هستیم زیرا عملکرد مسئولان برای احیای تالاب عرصه را برای مردم، سخت و زندگی را برای آبزیان و پرندگان آن محدوده سمی کرده است.

استاندار گیلان افزود:‌ خدمت به روستاییان اطراف تالاب انزلی وظیفه ما است و اجازه دست‌اندازی در این منطقه را به هیچ احدی نمی‌دهیم و مقابل اقدامات سوء استفاده‌گران می‌ایستیم همچنین تعیین حد بستر تالاب باید طبق کنوانسیون رامسر باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه اداره‌کل آبخیزداری استان گیلان باید رودخانه‌های آبریز به تالاب انزلی را مدیریت کند خاطرنشان کرد: پیشگیری از افزایش رسوب‌گذاری در تالاب انزلی ضرورت دارد و باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه گفت: برای احیای تالاب بین‌المللی انزلی در بودجه سال‌های گذشته ردیف اعتباری ملی دیده شده بود و اولویت و اهمیت احیای تالاب انزلی یک گام جلوتر از سایر تالاب‌های کشور است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده با بیان اینکه 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار توسط وزارت نیرو در حوزه آب و فاضلاب پیش‌بینی شده عنوان کرد: طرح‌های احیای تالاب انزلی در قالب این پروژه آورده شده است و اعتبارات لازم متناسب با این طرح‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم سیدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا  احمد دنیامالی نماینده بندرانزلی و محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود درباره اهمیت تالاب انزلی و ضرورت احیای آن پرداختند.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای احیای تالاب انزلی استاندار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در آیین هشتمین جشنواره طنز پهلو به مناسبت گرامیداشت زنده یاد کیومرث صابری فومنی (گل آقا) در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی فومن اظهار کرد: گیلان استان مفاخرخیز و مستعدپرور است و این مهم را می توان در بخش های مختلف جست و جو کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقد سبب اصلاح امور می شود، گفت: نقد منصفانه از دستگاه ها و مسوولان در جامعه بسیار موثر است.

عباسی با انتقاد از برخی نقدهای غیرواقع و غیرمنصفانه از سوی برخی رسانه ها بیان کرد: انعکاس مشکلات و مسائل در قالب ها و چارچوب های خاص منجر به اصلاح می شود.

وی با اشاره به نقش نظارتی اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: خبرنگاران نقش نظارتی در جامعه ایفا می کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهای منصفانه تلخ و گزنده نیست، گفت: الگوپذیری رسانه ها در نقدپردازی از کیومرث صابری فومنی مورد توجه قرار گیرد.

عباسی با اشاره به اثرگذاری طنز گل آقا در لایه های مختلف بیان کرد: طنز گل آقای استاد صابری فومنی در چارچوب خاص و مرزهای اخلاقی حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز تشنه نقدپردازی گل آقایی است، افزود: مکتب گل آقا باید در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تزریق امید در جامعه بیان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در قالب های طنز در اولویت قرار گیرد.

کد خبر 6093425

دیگر خبرها

  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • انتصابات جدید در گیلان
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است