Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:11:31 GMT

هنر در خون و رگ های مردم گیلان جریان دارد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۶۹۸۳۸

هنر در خون و رگ های مردم گیلان جریان دارد

به گزارش ایرنا ، رضا ثقتی روز پنجشنبه در اولین سالگرد وفات رضا نظری طنز پرداز گیلانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی اظهار داشت: هنر بستری و پدیده ای پویا است که در تمامی ابعاد بشری جریان دارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد : رضا نظری همیشه بدنبال احقاق حق هنرمندان بود و مراجعاتش به ارشاد گیلان همواره برای مطالبات جمعی بود و برای خود چیزی نمی خواست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این هنرمند فقید مقام و منصب سیاسی و دولتی نداشت اما مراسم او بسیار باشکوه برگزار شد که بیانگر مردمی بودن این هنرمند فقید است .

هنرمند سینما و تئاتر کشور نیز در این برنامه گفت: تنها حوزه ای که می شود در آن حرف زد ، آرامش داشت ، لبخند زد و تفکر ایجاد کرد حوزه فرهنگ و هنر است .

قاسم زارع از متولیان امر خواست هنر را تعطیل نکنند تا هنرمند بتواند نفس بکشد و کار کند و سپس افزود : هنرمند چون خدا را در دلهای شاد و زیبا جستجو می کند از بهشتیان است .

مرتضی نظری برادر هنرمند طنز پرداز کشور نیز در این مراسم با قرائت متنی یاد و خاطره رضانظری را گرامیداشت و حسین اصغری شاعر اهل انزلی نیز شعری را به رضا نظری تقدیم کرد .

در پایان این مراسم تندیس رضا نظری به رسم یادبود به جمعی از هنرمندان استان گیلان اهدا شد .

رضا نظری دانش آموخته مدیریت خدمات بندری بود و از سال ۷۰ با نمایش سفر به کارگردانی علیرضا قاروریانی وارد عرصه بازیگری شد و از سری کارهای او می توان به نخاله های دلباخته ، دزدان ناشی ، شب نشینی در گورستان، من فیروز ۲۵ سال دارم ، این چند پدر ۱و۲ و جنجالی های ۲ اشاره کرد . 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا بازیگر سینما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا بازیگر سینما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرنا بازیگر سینما رضا نظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۶۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • قطعی موقت جریان برق در ۳ شهرستان گیلان
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش