Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر پنج‌شنبه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت این وزارت‌خانه در توسعه فرهنگی دینی در جامعه، اظهار کرد: مسئولیت مستقیم توسعه دین و معارف دین در کشور، در وزارت ارشاد و به دست شماست.

وی ادامه داد: متأسفانه پس از گذشته ۴۳ سال از انقلاب، هنوز حکمرانی دینی در کشور حاکم نشده و منشأ فقدان حکم‌رانی دینی نیز مدیریت فرهنگی کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که در رابطه با رعایت حلال و حرام در جامعه با تساهل و تسامح مواجه هستیم، اضافه کرد: طوری رفتار شده که دیگر نمی‌توانیم در بانک از حرمت ربا حرف بزنیم زیرا کار درستی در حوزه توسعه حلال و حرام الهی در جامعه انجام نشده است.

وی افزود: از هنرمندانی که به برکت نظام اسلامی به موقعیت و موفقیتی رسیده‌اند باید مطالبه شود که برای این نظام و انقلاب چه کردند، همه از این نظام طلبکار هستند اما هیچکدام نمی‌گویند برای بستری که زمینه موفقیت آنان را فراهم کرده چه کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: لازم است در مسئله هنر و سینما، مسئله حرام و اجتناب از آن در این دوره پررنگ شود و مانع اجرای حرام شود.

وی به ظرفیت زائرپذیری مشهد و حضور سالانه بیش از ۳۵ میلیون زائر داخلی و خارجی در مشهد اشاره کرد و گفت: به واسطه وجود حرم امام رضا (علیه‌السلام) در مشهد، کارهای تفریحی و جریان گردشگری در این شهر مشتری دارد، همه سرمایه‌گذاری‌ها در این شهر برای استفاده از زمان حضور زائران در مشهد هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار به ظرفیت شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی بنا به اقتضائات استان می‌تواند در حوزه فرهنگ استان ورود کند و متناسب با این فضا سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 5382583

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد آیت الله علم الهدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی حکمرانی اسلامی شورای فرهنگ عمومی ویروس کرونا بوشهر شب یلدا بارش باران آمار کرونا گرگان واکسن کرونا کرمانشاه بارش برف آتش سوزی عکس استانها ایلام قاسم سلیمانی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی عصر سه شنبه شب در نشست با فرمانده و معاونان فرماندهی مرزبانی استان بوشهر فعالیت در این مجموعه را یک کار خدایی دانست و اظهار داشت: خدمات و فعالیت‌های مرزبانی در راستای مدیریت دریایی کارآمد در جغرافیای زیستی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره اهمیت مدیریت دریایی، گفت: به سبب شرایط اقتصادی، مدیریت دریا محور در دستور همه کشورها قرار گرفته و اکنون کشورهای پیشرفته به سمت مدیریت دریا پیش می‌روند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر دریا را یک فرصت مهم و فوق‌العاده برای پیشرفت و توسعه نام برد و خاطرنشان کرد: مرزبانی دریایی نقش مهمی در مدیریت کلان دریا دارد و ارزش فعالیت این مجموعه بسیار بالا است.

امام جمعه بوشهر نقش مرزبانی در پیشرفت و توسعه جامعه را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: تقویت مرزبانی بر توسعه و پیشرفت دیگر امور جامعه جامعه نقش مهمی دارد و این مهم رسالت همگانی است.

صفایی بوشهری تعامل و همکاری با مجموعه فرماندهی مرزبانی استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجهز شدن مرزبانی به سیستم‌های رصد، پایش و کنترل الکترونیکی امری مهم و ضروری است.

وی بر توجه به آموزش مرزبانان در بخش‌های مختلف تاکید کرد. فرمانده مرزبانی استان بوشهر هم با تاکید بر توجه به استیفای حقوق دولت و مرزنشینان اضافه کرد: مرزبانی در این عرصه توجه ویژه‌ای دارد و همکاری و تعامل مرزنشینان استان بوشهر با مأموریت‌های مرزبانی ستودنی است.

سرهنگ خسروی از مجهز شدن این مجموعه به امکانات نوین خبر داد و بیان کرد: با تجهیز مرزبانی به وسائل پیشرفت امکان دسترسی به همه نقاط مرز دریایی خلیج‌فارس و سواحل استان فراهم شده است.

وی افزود: مرزبانی استان بوشهر به دوربین‌های الکترونیکی و اپتیکی، امکانات پهپادی و مدیریت هوشمند مرز مجهز شده است.

کد خبر 6093608

دیگر خبرها

  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟