Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق که به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به دیدارش با آیت‌الله رئیسی گفت: در نشست امروز با وزیر امور خارجه ایران بر گسترش روابط از جمله در حوزه اقتصادی تأکید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرصت خوبی برای ما بود که درباره مسائل منطقه به خصوص اوضاع امنیتی در عراق  و منطقه صحبت کنیم. اوضاع امنیتی در عراق با منطقه مرتبط است .

فؤاد حسین خاطرنشان کرد: درباره روابط عراق و آمریکا صحبت کردیم و گفت‌وگوی استراتژیکی که بین دولت عراق و طرف آمریکایی وجود دارد و توافقی که بین دو طرف است برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق. همچنین درباره گفت‌وگوهای وین گفت‌وگو کردیم و امیدواریم در آینده  نززدیک بین ایران و ۱+۴ صحبت کردیم.

وزیر خارجه بیان کرد: برای ما مهم است که مسئله روابط ایران با کشورهای همسایه عراق را مورد بحث قرار دهیم. عراق نقش مهمی در حمایت از گفت‌وگوها بین عربستان و ایران برگزار شد، داشت و امیدواریم دور پنجم مذاکرات بین ایران و عربستان برگزار شود.

وی گفت:‌اینجا هستیم تا تأکید کنیم بر روابط تاریخی دو کشور و همچنین روابط فرهنگی و دینی و اقتصادی و جغرافیایی بین دو کشور. ما در رابطه با  پروژه‌های مختلفی صحبت کردیم و گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم که مجموعه مباحث بین دو کشور را مورد گفت‌وگو قرار دهیم.

وزیر خارجه عراق درباره پیگیری وضعیت پرونده شهید سلیمانی گفت: دستگاه قضایی ایران و عراق درباره پرونده شهید سلیمانی با هم همکاری می‌کنند و کمیته‌های مشترک قضایی بین دو کشور هست که بتوانند به نتیجه مطلوب برسند و همچنین به جزییات این حادثه و این مسئله برسند. مسئله‌ای که برای ملت ایران و عراق مهم است. این مسئله مرتبط با دستگاه قضایی است تحقیقات اولیه انجام و به پایان رسید.

وی در پاسخ به سؤالی گفت: درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق ما تأکید داریم بر توافقی که با آن طی گفت‌وگوی استراتژیکی که با آمریکا داشتیم و در این مذاکرات به توافق دوجانبه رسیدیم که آمریکا و عراق اصل خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق را تا پایان امسال اجرایی کنند. اطلاعاتی که ما داریم با همکاری با گروه‌های کارشناسی دو کشور نیروهای نظامی آمریکایی از عراق خارج شدند و طی گفت‌وگوهای استراتژیک در رابطه با نیروهای مستشاری آمریکا در عراق صحبت می‌کردیم و این هم در راستای توافق دو کشور است که مستشاران آمریکایی در عراق حضور داشته باشند. لذا نیروهای نظامی آمریکا در عراق حضور نخواهند داشت و صرفا مستشاران و مربیان آمریکایی در عراق حضور خواهند داشت.

منبع: فارس 

انتهای پیام/

کد خبر: 1123042 برچسب‌ها عراق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عراق نیروهای نظامی آمریکا دو کشور بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟

یک منبع آگاه ضمن رد ادعای مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا گفت: تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان است.   یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.   وی تاکید کرد: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.   اخیرا برخی رسانه‌ها با انتشار اخباری مدعی مذاکره مستقیم مقامات کشورمان با طرف آمریکایی و برخی تغییرات در سازوکارهای مذاکراتی شدند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خاطره وزیر خارجه اسبق: رهبری اجازه مذاکره مستقیم با آمریکا را دادند ولی احمدی نژاد مانع شد (فیلم) با ترامپ چه کنیم؟ / مذاکرات موازی قبل از انتخابات آمریکا آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • عربستان میزبان مذاکرات چندجانبه درباره آینده غزه
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا