Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رسانه‌های عراق، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون امروز (پنجشنبه) در راس یک هیات بلندپایه متشکل از نمایندگان نیروهای «چارچوب هماهنگی» به کردستان عراق سفر کرد و در استان «صلاح الدین» با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان دیدار و گفت و گو کرد.  

بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی، در این دیدار دو طرف در مورد نتایج انتخابات پارلمانی که در اکتبر گذشته برگزار شد و تحولات اخیر در روند سیاسی عراق گفت وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست همچنین طرفین بر لزوم بازنگری در حاکمیت در عراق، بهره مندی از تجربیات گذشته و در نظر گرفتن اصول مشارکت، حل و فصل (اختلاف‌ها) و توازن در روند حکومت‌داری تاکید کردند.  

در این دیدار همچنین در خصوص چالش‌های پیش روی آینده عراق، مسائل خدماتی، تهدیدات تروریستی، مشکلات زیست محیطی، کمبود آب و مطالبات شهروندان تبادل نظر شد.  

بارزانی و نوری المالکی بر ادامه تلاش‌هایی که در آن دیدگاه‌های دو طرف برای یافتن یک راه حل مناسب برای مرحله بعدی و غلبه بر چالش‌های تشکیل دولت جدید عراق مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کردند.  

در این پیوند، «سلیم حمزه» نماینده سابق کردستان عراق در پارلمان این کشور امروز (پنجشنبه) در گفت و با پایگاه المعلومه تایید کرد که سفر «نوری المالکی»  رئیس ائتلاف دولت قانون به اربیل چندین هدف را دنبال می‌کند که اولین آن ارائه چشم‌انداز «چارچوب هماهنگی» برای تشکیل دولت آینده است.  

وی بیان کرد که موضع نیروهای کرد در قبال تشکیل دولت آینده عراق با مشارکت همه نیروها ثابت است.  

«حمزه» با بیان اینکه سفر «نوری المالکی»  رئیس ائتلاف دولت قانون و تعدادی از نمایندگان نیروهای «چارچوب هماهنگی» به اربیل، اهداف مشخصی در رابطه با تشکیل دولت را دنبال می‌کند، افزود: این سفر بر رویکرد کردها با نیروهای «چارچوب هماهنگی» در مشارکت در دولت آینده با شرکت همه برندگان انتخابات تاکید دارد.  

این نماینده سابق کردستان عراق در پارلمان این کشور با بیان اینکه من شخصاً معتقدم که این سفر با نیت «مالکی» برای تمایلش به تصدی ریاست دولت بعدی ارتباط دارد، اظهار داشت: کردها با «مالکی» یا هر شخصیت دیگری برای تصدی دولت آینده عراق مخالفتی ندارند، مشروط بر اینکه بیت شیعه با آن موافق باشد.  

وی خاطرنشان کرد: احزاب کرد منتظر حل سریع بحران به وجود آمده میان «چارچوب هماهنگی» و جنبش «صدر» هستند زیرا تشکیل دولت آینده عراق به آن بستگی دارد.  

خاطرنشان می‌شود که «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون و «مسعود بارزانی» رهبرحزب دموکرات کردستان عراق شهریور امسال و پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور بعد از گذشت سه سال در اربیل با یکدیگر دیدار کرده بودند.   

این دو رهبر سیاسی شیعه و کرد عراق در طول سال‌های گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله همه پرسی استقلال کردستان عراق در سپتامبر ۲۰۱۷ با هم اختلاف داشتند و این، دومین دیدار آن‌ها پس از برطرف شدن اختلاف‌ها است که یکی پیش و دیگری پس از انتخابات پارلمانی عراق انجام شد.  

انتخابات زودهنگام پارلمانی است دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد که طی آن ائتلاف دولت قانون  ۳۳ کرسی و حزب دموکرات کردستان ۳۱ کرسی را به دست آوردند.  

در پی اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، حزب دموکرات کردستان این کشور نیز همسو با چندین گروه و جریان سیاسی به نتیجه انتخابات اعتراض کرد.  

«چارچوب هماهنگی» گروه‌های شیعه نیز با اعتراض به این نتایج تاکید کرد که نتایج را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1585531

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسعود بارزانی نوری المالکی عراق انتخابات پارلمانی ائتلاف دولت قانون تشکیل دولت آینده دموکرات کردستان دولت آینده عراق چارچوب هماهنگی کردستان عراق نوری المالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است

اسماعیل زارعی‌کوشا در اولین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران از عراق بازگشایی بازارچه‌های هنگه ژال و سیف بوده که اخیرا در جلسه شورای امنیت ملی مصوب شد و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار دارد.

استاندار کردستان بر لزوم هماهنگی مرز‌های همجوار تاکید کرد و گفت: نظارت بر مرز‌ها در استان‌های همسایه باید یک رویه مشترک داشته باشد و در لازم است نشست مشترک با استانداران کرمانشاه و آذربایجان غربی جهت جلوگیری از نقض تصمیمات برگزار شود.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق باید به صورت موثر باشد، اضافه کرد: قاچاق تبعات اقتصادی و امنیتی دارد و ابعاد آن باید به درستی تجزیه و تحلیل شود.

زارعی‌کوشا به راه‌اندازی و استقرار دستگاه ایکس ری در مرز باشماق اشاره و اضافه کرد: همه مرز‌های کشور در این زمینه با مشکل مواجه هستند، اما باید راه‌اندازی به صورت جدی پیگیری شود.

افزایش ۴۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق در کردستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان نیز گفت:  در سال ۱۴۰۲، یک هزار و ۵۳۸ پرونده قاچاق کشف و هزار و ۱۸۶ متهم دستگیر شدند.

علی خداویسی افزود: در پرونده‌های مذکور بالغ بر پنج هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با رشد ۴۲ درصدی همراه بود.

وی گفت: بیشترین میزان افزایش کشفیات در حوزه البسه با رشد ۱۸۱ درصدی به ثبت رسید.

خداویسی یادآور شد: پارسال، سه هزار و ۴۵۵ فقره پرونده قاچاق در شعب بدوی تعزیرات حکومتی استان تشکیل و برای سه هزار و ۱۷۱ پرونده رای محکومیت صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • خلاصه‌بازی رئال‌مادرید و رئال سوسیداد + فیلم
  • برتری رئال مادرید در خانه سوسیداد
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • کپا آریزابالاگا به چارچوب دروازه رئال مادرید برمی‌گردد