Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه، میانگین رشد اقتصادی استان را ۷ درصد برای سال ۱۴۰۱ عنوان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، حبیب‌الله وفایی در نشست خبری تشریح وضعیت این استان در بودجه سال آینده اظهار داشت: در راستای تقویت نقش استان و مردم در اقتصاد، صندوق پیشرفت و عدالت ایران در کرمانشاه همزمان با تمام استان‌های کشور تشکیل می‌شود که به عنوان وسیله‌ای در راستای رشد اقتصاد در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: صندوق توسعه و کارآفرینی امید در کرمانشاه به همین منظور و در راستای تامین کمک هزینه‌های دولت، تامین درآمدهای حاصل از فروش اموال و املاک فاقد نیاز در دستگاه‌‌ها، بخشی از جرائم و مالیات بر ارزش افزوده، بهره مالکانه و حقوق دولتی شرکت‌های معدنی برای رشد و پیشرفت به این صندوق واریز می‌شود که با تشکیل صندوق های استانی، بخش تحول محوری از فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر در این صندوق حدود 66 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که سهم هر استان از آن تقریباً برابر و حدود دو هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه  عنوان کرد: میانگین رشد در کشور 8 درصد است و میانگین رشد ارزش افزوده استان در بودجه سال آینده 7 درصد پیش بینی شده است که از این میزان 10.7 درصد به بخش کشاورزی، 6 دهم درصد بخش معدن، 8.9 درصد صنعت، بخش انرژی 7.2 ، بخش ساختمان 13.2 درصد، بخش انبارداری 8.3 درصد، 10.3‌ درصد به بخش اطلاعات و ارتباطات و 5.6 درصد به بخش خدمات تعلق می گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه بیان کرد: بودجه استان از حیث تملک و دارایی 2880 میلیارد تومان از محل جدول ده است.

وی با بیان اینکه سهم تولید ناخالص داخلی برای اقتصاد ایران در ده سال گذشته از 86 میلیون ریال در سال 90 به 77 میلیون ریال در سال 99 رسیده و متوسط سهم ایرانی 10 میلیون تومان در تولید ناخالص داخلی است بیان کرد: فروش فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی، روند تشکیل سرمایه متناسب با میزان نیاز‌های اقتصادی نبوده و متوسط رشد تشکیل سرمایه هم طی 10 سال گذشته 1.4 منفی بوده است.

وفایی با اشاره به اینکه بودجه مبتنی بر اصلاح ساختاری براساس کلام مقام معظم رهبری بود که امسال محقق شد افزود: در واقع براساس بودجه سال 1401 رشد اقتصادی از دو طریق شکل می‌گیرد و هدف‌گذاری رشد اقتصاد برای کل کشور از دو مسیر رشد تولید و رشد بهره‌ورزی است.

اعتبارات عمرانی استان فارس در بودجه 1401 رشد بیش از 22 درصدی داشته است استاندار همدان: ایجاد صندوق پیشرفت و عدالت از امور بدیع در بودجه دولت است استاندار چهارمحال و بختیاری: روند عملیات اجرایی و جذب بودجه پروژه راه‌آهن شهرکرد بسیار کند است

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های خوب بودجه 1401 برنامه محور کردن دستگاه‌های اجرایی است گفت: مزایای بودجه برنامه محور ساده و قابل فهم، نتیجه‌گرا، نظارت‌پذیر و کمک کننده به جلوگیری از رشد هزینه‌ها است.

وفایی با اشاره به اینکه یکی از ایرادات وضع موجود بودجه کشور قطره چکانی بودن تخصیص اعتبارات است که برنامه محور شدن دستگاه‌ها منجر به پاسخگو بودن دستگاه‌ها می‌شود عنوان کرد: برای سال آینده افزایش ١ درصدی حقوق پیش‌بینی شده و حداقل حقوق 45 میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه برای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان 25 هزار میلیارد تومان برای سال آینده در منابع و مصارف دیده شده است بیان کرد: در کشور قرار است، درآمد مالیاتی افزایش یابد و با رشد 62 درصدی همراه است اما برای واحد‌های تولیدی کاهش مالیات در نظر گرفته شده و در واقع هدف در این لایحه این است که افرادی که مالیات نمی‌دهند، ملزم به پرداخت مالیات شوند.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال آینده یکی از مهمترین بخش‌ها، بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است که بودجه استان کرمانشاه در این بخش نسبت به بودجه امسال 57 درصد رشد داشته است گفت: اگر تناسب جمعیت را در نظر بگیریم استان کرمانشاه تقریبا 2.4 درصد جمعیت کشور را دارد و این درحالی است که 3.3 درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در لایحه بودجه سال آینده به کرمانشاه اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه عنوان کرد: استان کرمانشاه در زمینه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در جایگاه سیزدهم کشور قرار دارد.

وفایی با بیان اینکه میزان اعتبارات عمرانی استانی استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده 909.6 میلیارد تومان است و در زمینه این اعتبارات هم در جایگاه دهم کشور قرار داریم بیان کرد: عمده رشد اعتبارات هزینه‌ای استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال آینده مربوط به افزایش حقوق است.

انتهای پیام /833/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه بودجه 1401 استانداری کرمانشاه بودجه 1401 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه لایحه بودجه سال آینده استان کرمانشاه میلیارد تومان میانگین رشد رشد اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده ظهر شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های اجرای شبکه‌های جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب با اشاره به عقب ماندگی خدمات فاضلاب در استان دلیل اصلی این مهم را عدم تأمین اعتبارات کافی برای انجام طرح‌های فاضلاب بیان کرد و گفت: رشد جمعیت در جهان عموماً و به خصوص در جهان سوم و محدودیت محیط و زمین برای زندگی، انسان‌ها را وادار کرده است که از طبیعت و هر آنچه در آن وجود دارد با دقت و احتیاط کامل استفاده کنند اما استفاده بی رویه از خوان گسترده طبیعت در طول سالیان متمادی، محیط زیست را با مشکل احیا مجدد روبرو ساخته و بسیاری از نعمت‌های موجود را با خطر نابودی مواجه کرده است.

وی افزود: ورود فاضلاب‌های خام انسانی از طریق چاه‌های جاذب به سفره آب‌های زیرزمینی و نیز از کانالهای روباز و سرپوشیده به آب‌های سطحی و در نهایت تخلیه به دریا و دریاچه‌ها، موجب آلوده شدن این منابع گشته و بشر را با خطر کمبود آب آشامیدنی سالم و نابودی اکوسیستم دریایی و سرانجام تخریب محیط زیست انسانی و طبیعی مواجه ساخته است.

مدیر عامل آبفا مازندران دفع غیر بهداشتی فاضلاب را علاوه بر آلودگی منابع آب، ایجاد مناظر ناخوشایند زیست محیطی و جلب حشرات ناقل موجب شیوع بیماری‌های متعدد گوارشی و سایر بیماری‌های میکروبی و انگلی خطرناک دانست.

برارزاده با اشاره به تصفیه فاضلاب از نقطه نظر اقتصادی که باعث کاهش هزینه‌های درمانی و هزینه‌های بهسازی محیط زیست خواهد شد، گفت: از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها نیز می‌توان در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری فضای سبز، کشاورزی و تغذیه آبخوان‌های زیرزمینی بهره برد در همین راستا به دلیل کمبود نزولات جوی در کشور، استفاده از پساب برای کشاورزی می‌تواند قسمتی از نیاز آبی استان را جبران کند.

وی تصریح کرد: قرارگیری بخش عمده سرزمینی استان مازندران در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه دنیا، اهمیت و لزوم ساماندهی فاضلاب را دوچندان کرده در همین راستا ۱۸ پروژه فاضلاب در شهرهای استان مازندران و سه پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب در روستاهای استان در دست اجراست که پس از بهره برداری ضمن حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌های زیرزمینی و نیز حفظ سلامت جامعه می‌توان از پساب حاصله بیشترین بهره را داشت.

کد خبر 6089866

دیگر خبرها

  • بارش ها در ایران ۱۲ درصد کاهش داشته است
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ۴۲ درصد سد‌های استان گلستان آبگیری شد
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم