Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@16:01:10 GMT

نرخ بالای ۵۰ درصدی تورم در کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۰۳۴۸

نرخ بالای ۵۰ درصدی تورم در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آخرین آمار در ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۰ تورم این استان ۵۰.۵ است در حالی که متوسط کشوری ۴۴.۵ بوده است که این نرخ نگران کننده است.

«محمدتقی محمدی» روز پنجشنبه دوم دی ماه ۱۴۰۰ در نشست با خبرنگاران افزود: جمعیت جوان ۱۵ سال به بالای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۸، ۵۲۰ هزار و ۹۲۲ نفر بوده که در سال گذشته به ۵۲۶ هزار و ۴۷۰ نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: آمار شاغلین استان در سال ۹۸، ۱۸۵ هزار و ۲۱۴ نفر بوده اما به دلیل بیماری کرونا و تعطیلی مشاغل موقتی شاهد کاهش جمعیت شاغل به ۱۶۳ هزار و ۳۲۹ نفر هستیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جمعیت بیکار استان در سال ۹۸، ۲۲ هزار و ۵۱۲ نفر بوده  سال گذشته ۲۰ هزار و ۳۰۶ نفر بوده است، نرخ بیکاری سال ۹۸، ۱۰.۹ درصد بوده که سال گذشته به ۱۰.۸ رسبده است.

محمدی تصریح کرد: نسبت اشتغال استان در سال ۹۸، ۳۵.۴ بود که به ۳۱ درصد در سال گذشته رسیده است، ضمن اینکه نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ تا ۲۴ سال استان از ۳۳.۷ درصد سال ۹۸ به ۳۴.۷ درصد در  سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به اشتغال در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات ادامه داد: اشتغال بخش کشاورزی از ۲۲.۴ به ۱۸.۴ درصد رسیده که کاهش بارش‌ها تاثیرگذار بوده است، همچنین اشتغال در بخش صنعت از ۲۷.۲ سال ۹۸ به ۳۴.۵ سال ۹۹ افزایش داشته، اشتغال در بخش خدمات هم ۴۷.۱ درصد بوده است .

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد وضعیت تورم در استان را نگران کننده دانست و عنوان کرد: این استان به لحاظ تورم رتبه اول کشور قرار دارد، تورم سال گذشته ۳۵.۴ درصد بود که تقریبا از متوسط کشوری کمتر بودیم اما تورم نقطه‌ای و ماهیانه بالاست، طبق آخرین آمار در ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۰ تورم استان ۵۰.۵ است در حالی که متوسط کشوری ۴۴.۵ بوده است که نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، محمدی بیان کرد: تورم در استان به ضریب مواد خوراکی بازمی‌گردد، تورم شهری در استان ۴۳.۵ درصد است در حالی که متوسط کشوری ۳۵.۳ است، همچنین تورم روستایی کشور ۴۸.۳ درصد بوده در حالی که تورم روستایی استان ۵۳.۷ درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد نرخ تورم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد متوسط کشوری سال گذشته سال ۹۸ نفر بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور