Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقتی اولین بار آیفون 12 وارد بازار شد کاربران با شوک بزرگی رو به رو شدند. بله خبری از شارژر در پرچمدار جدید و پر سر و صدای آیفون نبود. روزها مردم فکر می‌کردند اشتباهی رخ داده است

اما تیم کوک در تویتر خود اعلام کرد که اشتباهی رخ نداده و این جزو سیاست‌های اپل برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی بوده است. این شروع بازی کثیفی بود که شرکت‌ها لوازم جانبی ضروری را از جعبه‌های موبایل حذف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این مطلب می‌خواهیم در مورد موضوع کابل‌ها و شارژر‌هایی صحبت کنیم که تنها به بهانه سودجویی شرکت‌ها از جعبه‌ها حذف شدند.

همه چیز با حذف هندزفری‌ها شروع شد

تا سال 2015 هم شاهد این بودیم که هندزفری‌های باکیفیتی درون گوشی‌های ساده وجود داشت. بدون شک پرچمدارهایی چون نوت 5 سامسونگ و... هندزفری‌های بی مانندی داشتند. یا کمپانی‌هایی مانند اچ تی سی از فناوری‌هایی مانند بوم ساوند استفاده می‌کردند.

اما به صورت نامحسوس کم کم شرکت‌ها شروع به حذف هندزفری‌ها کردند. در ابتدا این کار تنها در گوشی‌های میان رده اتفاق افتاد. اما کار تا جایی پیش رفت که شرکت معتبری مانند آیفون اصلا هندزفری با گوشی عرضه نمی‌کند. غول تکنولوژی مانند سامسونگ نیز تنها ایربادزهایی را با پرچمدارهای مهم خود عرضه می‌کند.

آیفون اولین حذف کننده شارژرها بود

هنوز با حذف هندزفری‌ها و ایربادزها در جعبه گوشی‌ها کنار نیامده بودیم که آیفون با عرضه آیفون 12 بدون هیچ شارژری ما را کاملا شوکه کرد.

وقتی اولین جعبه گشایی‌های آیفون 12 صورت گرفت، کاربران به وضوح جا خورده و ناامید بودند. اپل سعی کرد توضیح دهد که این کار را برای حفظ محیط زیست کرده است. جعبه‌های باریک آیفون 12 از نظر محیط زیست، آلودگی کمتری به وجود می‌آورد و همچنین نبود کابل و شارژر به کاهش مصرف پلاستیک و مس و... کمک می‌کند.

همچنین کمپانی اپل این را اعلام کرد که اگر گوشی آیفون 11 داشته‌اید، می‌توانید از شارژر آن برای آیفون 12 خود استفاده کنید. حتی این را در نظر نداشتند که شاید کسی برای اولین بار بخواهد آیفون 12 خریداری کند و شارژر آیفون 11 هم نداشته باشد.

کسانی که یک گوشی 1000 دلاری خریده بودند زیاد علاقه‌مند به شنیدن این موضوعات نبودند. اما چاره‌ای هم نبود. مجبور به خرید کابل و شارژر‌های فیک شدند.

شرکت‌ها قیمت پایین محصولات را بهانه کردند

اگر سری به بازار یا فروشگاه‌های آنلاین زده باشید، متوجه حضور دستبندهای هوشمندی که به دستبند سلامتی معروف‌ هستند شده‌اید. این دستندها توسط کمپانی‌های شیائومی‌، هواوی و چند شرکت چینی دیگر تولید می‌شوند.

دستبندهای سلامتی به گرانی ساعت‌های هوشمند نبوده و کارایی‌های خوبی هم از خود نشان می‌دهند. اما هیچکدام از آن‌ها شارژر ندارند. تنها یک کابل برای شارژ در نظر گرفته شده است.

بهانه آن‌ها نیز قیمت پایین محصولاتشان است. برای مثال دستبندهای شیائومی در کنار کیفیت راضی کننده خود، قیمت مناسبی هم دارند. به همین دلیل شرکت نداشتن شارژر دستبندها را به قیمت مناسبی که دارند و به صرفه بودنشان ربط می‌دهد.

سامسونگ هم از اپل تقلید کرد

شوک بعدی بازار را سامسونگ به طرفداران محصولات خود وارد کرد. سامسونگ هم پرچمدارهای خود را بدون شارژر روانه بازار کرد. این کمپانی نیز دلایل اپل را طوطی وار تکرار کرده و سعی در قانع کردن کاربران خود داشت.

این در حالی است که تمام این شرکت‌ها شارژر، کابل و هندزفری‌های خود را به صورت جداگانه و تنها برای سود بیشتر می‌فروشند. قیمت بسیار بالای این محصولات کمی ما را از شرکت‌های محبوبمان نا امید کرده است. اما بدون شک راه حلی برای این مشکل وجود دارد. خرید محصولات باکیفیت و اورجینال بهترین راهکار است.

چاره کار چیست؟

تا اینجای مطلب در مورد شرکت‌ها صحبت کردیم و به این موضوع اشاره کردیم که با زرنگی تمام و برای سود بیشتر لوازم ضروری محصولات و گنجت‌های تولیدی خود را به صورت جداگانه می‌فروشند.

اما اکنون به نظر شما چاره کار کجاست؟ بدون شک نمی‌توان بدون شارژر و یا کابل گوشی موبایل خود را شارژ کنیم. پس بهترین کار این است که خرید کابل و شارژر اصلی گوشی را در برنامه خود قرار دهیم. اما خرید کابل و شارژر اصلی به دلایل زیادی مهم و صد البته امن است. از جمله مهم‌ترین دلایل شامل موارد زیر هستند.

_ خبری از نوسان و بد شارژر شدن نیست.

متاسفانه کابل‌ها و شارژرهای فیک دارای کیفیت بد بوده و حتی ولتاژ مناسبی برای شارژ کردن گوشی شما تولید نمی‌کنند. به همین دلیل گوشی‌ها به درستی شارژ نشده و باتری و حتی خود گوشی به مرور زمان دچار مشکل می‌شوند. اما با خرید شارژر و کابل اصلی خیالتان راحت است که همه چیز سر جای خود بوده و موبایل شما در بهترین حالت شارژ می‌شود.

_ انفجار گوشی به یک اتفاق محتمل تبدیل می‌شود.

شاید شنیده باشید که برخی از گوشی‌ها خود به خود دچار انفجار شده‌اند. دلیل عمده این موارد، عدم کارایی درست شارژر یا کابل است. نوسان برق و درست نبودن ولتاژ از آسیب‌های دیگری است که محصولات فیک به وجود می‌آورند. پس با خرید کابل و شارژر اصلی خیالتان از بابت امنیت خودتان هم راحت است.

_ کابل‌ها و شارژر‌های اصلی عمر طولانی دارند

متاسفانه این روزها شاهد محصولات فیک زیادی در بازار هستیم که بشدت بی‌‌کیفیت بوده و بعد از چند بار استفاده خراب می‌شوند. کابل‌ها نیز جزو این دسته هستند. به خصوص که اگر از کاربران اپل بپرسید، از کابل‌های بدون کیفیت بازار شکایت می‌کنند. کابل‌ها و شارژر‌هایی که بعد از چند بار استفاده از کار می‌افتند. اما محصولات اصلی شاید از نظر قیمت کمی گران به نظر برسند، اما می‌توانید مطمئن باشید که به جای چند بار استفاده، می‌توانید روی چند سال استفاده آن‌ها حساب کنید.

سخن آخر

حتما شما هم بارها با سیم شارژر خراب شده رو به رو شده‌اید. متاسفانه برخی از سیم‌ها و کابل‌ها بعد از مدتی دچار خرابی شده و توانایی شارژ کردن خود را از دست می‌دهند. بنابراین بهترین راهکار این است که تنها کابل‌های اصلی خریداری کنید تا سالیان زیادی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی موبو تعمیر جزو بهترین فروشگاه‌های آنلاینی است که می‌توانید با خیال راحت انواع لوازم جانبی موبایل و کابل خریداری کرده و از کیفیت عالی و اصلی بودن آن‌ها مطمئن باشید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: خرید کابل و شارژر کابل ها و شارژر هندزفری ها گوشی ها شرکت ها جعبه ها آیفون 12

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۰۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری استریت تایمز گزارش داد که ارتش کره جنوبی استفاده از گوشی تلفن همراه آیفون را برای پرسنل نظامی این کشور ممنوع و دلیل آن را عدم انطباق دستگاه‌های آیفون با محدودیت‌های مشخص شده در سند امنیت دفاع ملی ارتش این کشور برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه و نشت اطلاعات حساس از طریق ضبط صدا اعلام کرده است.

استریت تایمز این خبر را به نقل از گروهی از افسران ارتش بدون ذکر مشخصات‌ آنها نقل کرده است.

این رسانه مدعی است که تصمیم برای ممنوعیت آیفون در ارتش از جلسات مشترکی گرفته شده که توسط ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی برگزار شده است.

همچنین پایگاه خبری the defense post که اخبار حوزه‌های نظامی و فناوری را منتشر می‌کند، با ذکر این خبر اعلام کرد اگر این ممنوعیت در همعه واحدهای نظامی اجرا شود، حدود ۵۰۰ هزار پرسنل ارتش کره جنوبی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در سند منتشره توسط استریت تایمز، علاوه بر ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون آمریکایی در ارتباطات رسمی، هرگونه استفاده از آیفون در ارتباطات غیررسمی مانند تماس‌های تلفنی خصوصی در داخل ساختمان‌های نظامی هم ممنوع شده است.

استریت تایمز آورده است: این ممنوعیت بطور آزمایشی در شهر گیریونگ برای نیروهای ارتش در حال اجرا است و احتمالا همه واحدهای دیگر در سراسر کره جنوبی را شامل می‌شود و علاوه بر تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند هم ممنوع می‌شود.

اجرای آزمایشی این طرح در گیریونگ به‌دلیل اهمیت بالای این شهر در وجود ستاد ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی در آن با حدود ۱۰ هزار پرسنل است.

استریت تایمز به‌ نقل از منابع خود تصریح کرده است، گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید از جمله شرکت سامسونگ، از این ممنوعیت مستثنی خواهند شد و در این سند به صراحت آمده است که «آوردن آیفون‌ها کاملاً ممنوع خواهد بود».

وزارت دفاع ملی کره برنامه امنیتی برای کنترل دستگاه‌های تلفن همراه در مراکز نظامی را در آگوست ۲۰۱۳ برای کاهش خطر نشت اطلاعات معرفی کرد و دستور استفاده از این برنامه امنیتی در مراکز نظامی از سال ۲۰۲۱ برای همه پرسنل تمدید شد.

دیگر خبرها

  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳
  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • استفاده از گوشی آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک