Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متا مزج در نقد خود بر فیلم «قهرمان» نوشته است:«در فیلم‌های اصغر فرهادی، چارچوب‌ها و نهادهای در ظاهرمحکم جامعه‌ (مانند نظام عدالت، قانون مدنی، خانواده، مذهب و…) در برابر پیچیدگی‌های یک موقعیت انسانی، دچار تزلزل می‌شوند.

در آخرین فیلم فوق‌العاده‌ی او «قهرمان» نیز همچون قبل، در پس سادگی ترکیب‌بندی بصری فیلم، ابعاد روایی داستان نهفته است که حقایق چند وجهی را پیش چشم می‌آورند؛ حقایقی که با دقت یک جراح و با سطح بالایی از همدلی انسانی شرح داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر لایه‌ای که به داستان اضافه می‌شود، صرفا یک لایه تکنیکی نیست بلکه کل داستان را پیچیده‌تر از قبل می‌کند؛ هر تکه از پازل به جای نزدیکتر کردن ما به حل آن، موضوع را پیچیده تر می‌کند. یک موقعیت عادی پیش می‌آید که به سادگی آن را  قضاوت اخلاقی می کنیم، اما بعد  لایه‌های دیده نشده‌ای از همان موقعیت ما را به جایی می‌رساند که حتی در امکان انجام قضاوت اخلاقی دچار تردید می‌شویم. دو راهی‌های ساده، سوالات فلسفی دشواری را به وجود می‌آورند: تفاوت میان انجام کار خوب و انجام ندادن کار بد چیست؟ تفاوت دروغ گفتن و حقیقت را نگفتن چیست؟ تنها یک حقیقت وجود دارد یا حقیقت‌های متفاوت؟

 مخمصه رحیم از جایی شروع می‌شود که کسب و کار او در زمینه خوش‌نویسی و تابلوهای دست‌نویس با صنعت چاپ انبوه بنر جایگزین می‌شود. در زمانه‌ای که بخش بزرگی از فرهنگ تصویری ما، از جمله سینما، نسخه‌هایی انبوه‌سازی شده  و تکراری شبیه به همان بنرهای چاپی‌ست، «قهرمان» اما یک شاهکار «دست‌ساز» از موقعیت‌های انسانی‌ست با همه عمق و پیچیدگی‌هایشان.

فیلم با این تصور که «تصویر خود گویاست» (ادعایی‌ که توسط یکی از شخصیت‌ها بیان می‌شود) پیش می‌آید. اما از نظر فرهادی، تصویر هیچ‌گاه به تنهایی گویا نیست بلکه تنها یکی از راه‌ها برای فکر کردن و رسیدن به حقیقت است. در فیلم‌های فرهادی شخصیت‌های شرور یا  قهرمان وجود ندارند بلکه این خودِ "تفکر پیچیده" است که جای اعمال قهرمانانه‌ی سینمایی را می‌گیرد.»

۵۸۵۸

کد خبر 1585553

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصغر فرهادی کارگردانان سینمای ایران فیلم قهرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان

به مناسبت ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام استاد، مراسم تجلیل از اساتيد دانشگاه پیام نور استان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاري دانشجو علي بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در مراسم تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت : اساتيد و معلم ، ماندگارترین واژه ای است که در ذهن ها می ماند.

 وي به نقش رفتار عملی اساتید در شکل گیری شخصیت دانشجویان اشاره کرد و افزود : رفتار عملی اساتید بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری رفتارهای مثبت در بین دانشجویان دارد و همین نقش مهم استاد است که نسل‌ها را به‌هم پیوند می‌دهند و تکامل در فرهنگ را عینیت می‌بخشد.

او اظهار داشت : کار اصلی معلمان و اساتید، تعلیم ‌و تربیت بوده و کلید فتح آینده در دست شما اساتید است و تمدن سازی جزء با نقش بی بدیل اساتید شکل نخواهد گرفت.

در ادامه مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در اين دانشگاه با اشاره به حوادث اخیر دانشگاههای آمریکا، اقدامات پلیس این کشور ر لکه ننگی بر دامن نظام غربی مدعی آزادی دانست .
 
حجه الاسلام محمد حسين صغیرا وظیفه اصلی اساتید را زدودن جهل از جامعه دانست و افزود: کسی که جهل را از جامعه می زداید، یکپارچه نور است و این نور است که چراغی روشن فراروی نسل آینده قرار می دهد.

سپس رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان با تبریک روز معلم و استاد به نقش شهید مطهری در تربیت نسل انقلابی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که ما بتوانیم ادامه دهنده راه این شهید عزیز باشیم.
فاطمه معین الدینی، نحوه انتخاب اساتید برتر را یادآور شد و گفت: دو نفر از اساتید دانشگاه در عرصه های علمی و پژوهشی سرآمد بوده اند و همین‌طور به پاس قدردانی از تلاش مدیران گروه از آنها نیز تجلیل می شود و همچنین در هر گروه آموزشی به انتخاب مدیران گروه استان، از سه استاد مدعو دانشگاه تجلیل مي گردد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم اساتید اين دانشگاه با اعلام حمایت خود از تظاهرات دانشجویان دانشگاههای آمریکا، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین ابراز داشتند.

دیگر خبرها

  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • آلونسو: هنوز کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است
  • عکس/تشکر کودکان غزه ای از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • فیلم/روایت استاد دانشگاه کلمبیای آمریکا از لحظات دستگیری‌اش به دست پلیس نیویورک
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • رفتار آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین حقیقت حقوق بشر آنها را روشن کرد
  • آموزش تیز کردن قیچی توسط استاد آمریکایی (فیلم)
  • تجلیل از اساتيد برتر دانشگاه پیام نور استان کرمان
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...