Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@22:07:33 GMT

۱۵سرمایه‌گذار خارجی آماده فعالیت در ایران

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۱۰۷۲

۱۵سرمایه‌گذار خارجی آماده فعالیت در ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون قرارداد ۱9 سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی بانه منعقد شده است، گفت: با 10 طرح سرمایه‌گذار خارجی هم توافق شده و زمین برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است.

احمد خسروی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید استاندار کردستان از منطقه ویژه اقتصادی بانه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد:‌ واگذاری اراضی در منطقه ویژه اقتصادی بانه با نظارت و هماهنگی شورای راهبردی منطقه در استان انجام می‌شود.

خسروی افزود: در فاز یک منطقه ویژه اقتصادی بانه، عملیات زیرساختی شامل خیابان‌کشی، آب، برق، گاز و فیبرنوری در ۳۵ هکتار و طول معابر ۲.۵ کیلومتر انجام شده است.

وی عنوان کرد: فاز دوم این پروژه هم در ۵۰ هکتار تعریف و برای اجرای کارهای آماده‌سازی به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: از سوی شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی بانه ۴۳ سرمایه‌گذار معرفی شده که تاکنون با ۱۹ سرمایه‌گذار داخلی در این منطقه قرارداد منعقد شده است.

وی همچنین گفت: براساس دعوت‌نامه‌ای که صورت گرفت، از طرف سرکنسول‌گری جمهوری اسلامی ۱۵ سرمایه‌گذار خارجی به وزارت خارجه معرفی و مدارک آنها ترجمه شده است و این سرمایه‌گذاران به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان معرفی شده‌اند که ۱۰ طرح از این تعداد صنعتی است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، ۱۰ طرح سرمایه‌گذار خارجی در مرحله تشکیل شرکت هستند که یک مورد هفته آینده به جمع قراردادهای موجود اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: استقبال سرمایه‌گذاران از منطقه ویژه صنعتی بانه براساس اعلام شورای راهبردی بسیار بالا است.

خسروی اضافه کرد: یکی از مهمترین موارد اساسی برای ایجاد واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز است که همه زیرساخت‌های لازم در منطقه ویژه اقتصادی بانه مهیا شده و از این لحاظ مانعی وجود ندارد و اراضی آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران واقعی است.

وی تصریح کرد: تا این لحظه در راستای ایجاد زیرساخت‌ها در فاز یک منطقه اقتصادی بانه ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

گفتنی است؛ شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

 این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۳۸۲ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۱۱ واحد صنعتی و  واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.

 

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فعالیت فعالیت اقتصادی فعالیت های اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی کردستان منطقه ویژه اقتصادی بانه سرمایه گذار خارجی سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان یزد، وحیدی وزیر کشور در بازدید از غرفه استان یزد ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ابتکار عمل و خلاقیت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همچنین تلاش این مرکز در جلب و جذب سرمایه گذاری قدردانی کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اشاره به اینکه در بازدید وزیر کشور از غرفه یزد، کیف سرمایه گذاری استان تشریح شد، گفت: در ششمین نمایشگاه ایران اکس پو۲۰۲۴ IRAN EXPO فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان در قالب کیف سرمایه گذاری معرفی شده است.

سعید نورایمانی با بیان اینکه در این کیف ۱۳۵ مجوز بی نام و آماده سرمایه گذاری استان با تضمین زیرساخت های لازم وجود دارد، عنوان کرد: در این نمایشگاه ۱۳۵ فرصت سرمایه گذاری استان با حجم سرمایه گذاری اولیه ۱۲۶ هزار و ۲۳۱ میلیارد ریال در بخش های گردشگری، صنعت و کشاورزی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذار عرضه شده است.

وی ادامه داد: این ظرفیت ها در تمامی شهرستان های استان یزد وجود دارد و زیرساخت های لازم از جمله زمین، آب، برق، گاز و غیره آماده است و سرمایه گذاران باید نسبت دریافت مجوز و انتقال سرمایه های خود اقدام کنند.

کد خبر 6093209

دیگر خبرها

  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار