Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:01:38 GMT

خانه‌ی کرامت 20 ساله شد

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۱۳۸۶

خانه‌ی کرامت 20 ساله شد

دارالاکرام، موسسه‌ی خیریه‌ی حامی تحصیلِ کودکانِ مستعدِ فاقدِ سرپرست موثر، بیستمین سال تاسیس خود را با حضور سفیران خود جشن گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مراسم بیستمین سالگرد تاسیس این نهاد مردمی در حالی برگزار شد که این موسسه تاکنون موفق به حمایت از تحصیل بیش از 7 هزار کودک از سراسر ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارالاکرام با حفظ کرامت و فارغ از مذهب، نژاد، ملیت و قومیت، برای حمایت از آموزش کودکان و نوجوانانی که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی از ادامه تحصیل بازمی‌مانند و فاقد سرپرست موثرند، از سال 1380 آغاز به کار کرده است.

این موسسه‌یِ غیردولتی با اتکا به فعالیت‌های داوطلبانه و با رعایتِ شفافیتِ کامل مالی در 15 استان و 95 شهر ایران بیش از 7هزار دانش‌آموز را بورسیه‌ی تحصیلی کرده است و بزرگانی چون دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد مصطفی ملکیان، هوشنگ مرادی کرمانی و دکتر محمدعلی موحد از سفیران این موسسه هستند.

در بیستمین سالگرد تاسیس دارالاکرام که دوشنبه 29 آذر به صورت لایو از طریق اینستاگرام دارالاکرام و آپارات به مهربانی برگزار شد، دکتر مصطفی میراحمدی‌زاده، مدیرعامل این موسسه، مهم‌ترین هدف فعالیت این مجموعه را ایجاد اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان بورسیه شده و کمک به پیدا کردن مسیر در آنها و نیز مهارت‌آموزی عنوان کرد و با تشکر از تمامی همراهان و همیاران و حامیان و بانیان، بیست سالگی را گذر از مرحله‌ی آزمون و خطا و رسیدن به بلوغ عنوان کرد و گفت: هر یک از انسان‌ها دنیای خاص خود را دارند و ما باید با در نظر داشتن تنوع فرهنگی و دانش‌آموزی و نیز مسائل تاریخی و جغرافیای و نیز توجه به خواست و اراده‌ی آنها دست به کار شویم.

دارالاکرام که حمایت از آموزش را فرصتی برای شناساییِ عمیق‌ترِ آسیب‌هایِ زندگی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان و تلاش در جهت رفع حداکثری این آسیب‌ها قرار داده است، این برنامه را با حضور فاطمه بوجاری، روانشناس بخش صدای مشاور موسسه به نمایندگی از تمام مددکاران و مشاوران، برگزار کرد.

بوجاری در این مراسم به شناسایی و درمان 70 تا 80 درصدی مشکلات دانش‌‎آموزان شعبه تهران دارالاکرام اشاره کرد و گفت: اکنون در حال شناسایی و درمان مشکلات دانش‌آموزان شعب هستیم.

در مراسم بیستمین سالگرد تاسیس دارالاکرام که با شعار «رویایی که 20 ساله شد» برگزار ‌شد، استاد هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده‌ی حوزه کودک و نوجوان و خالق قصه‌های مجید، درباره‌ی اهمیتِ «آموزشِ فرهنگِ همیاری» در کار خیر صحبت کرد و گفت: اگر از فرهنگِ کمک کردن و رسیدگی به دیگری غافل شویم، کار خیر تبدیل به ضد خود خواهد شد. آموزشِ فرهنگِ همیاری خودش یک فرهنگ است که با توجه به فعالیت‌های موسسات خیریه در تمام فرهنگ‌ها و ادیان در کنار دولت‌ها باید به آن پرداخت. بررسی دقیق نیازها و پرهیز از نگاه ترحم‌آمیز و تحقیرآمیز و نیز دوری از کمک‌های بی‌جا در این مسیر امری بدیهی و لازم است.

ا پرفسور حسن امین، حقوقدان و پژوهشگر، نیز در این مراسم به ایراد سخنانی درباره‌ی آیین فتوت و جوانمردی در فرهنگ ایرانی و نیز اهمیت قناعت و پرداختن به کار خیر در سعادت و خوشبختی جامعه پرداخت و گفت: باید از امکاناتی که خداوند در اختیار ما گذاشته است، در راستای منافع اجتماعی استفاده کرد؛ چرا که افراد نیازمند در اکثر موارد به علت شرایطی که دخلی در آن نداشته‌اند نیازمند شده‌اند.

همچنین دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در پیامی به این مناسبت گفت: در همه جای دنیا و در پیشرفته‌ترین کشورهای دموکراتیک جهان هم همه‌یِ بار آموزش و خدمت به جوان‌ها و استعدادها منحصر در دولت و امکانات دولت نیست؛ در آنجا نیز موسسات ملی مثل دارالاکرام وجود دارد که از همه امکانات طبیعی موجود در محیط جامعه استفاده می‌کنند و همین امور خیریه را تعهد می‌کنند.

در این مراسم استاد مصطفی ملکیان نیز فعالیت‌های موسسه دارالاکرام را در جهت تجمیع و تنظیم نیکوکاری‌ها بسیار موفق دانست و این تنظیم و نظام‌بخشی را آگاهانه و موفق دانست. به اعتقاد او، موسسات خیریه به دو نوع برنامه‌ریزی نیاز دارند: یکی برنامه‌ریزی‌هایی که آنها را موفق کند و دیگری برنامه‌ریزی‌هایی که اخلاقی بودن آنها را تضمین کند یعنی موسسات باید هم موفق باشند و هم در رسیدن به اهدافشان هیچ قاعده اخلاقی را لگدمال نکنند که از نظر ایشان رجوع مدام موسسات خیریه به آخرین دستاوردهای علوم و معارف بشری در اثر ارتباط با کارشناسان علوم مختلف از علوم تغذیه تا کارشناسان امور معنوی و روحانی انسان‌ها (عالمان) به دست می‌آید و دارالاکرام نیز در این مسیر گام برداشته است.

دکتر اکبر ثبوت، استاد دانشگاه و محقق و پژوهشگر تاریخ و فلسفه اسلامی، نیز در پیامی جداگانه بهترین نیکوکاری را کاری دانست که به شکوفایی و رشد شخصیت و تعالی روان و اندیشه‌ی پاک‌ترین نیازمندان بینجامد؛ همان کاری که دارالاکرام انجام می‌دهد و احیا و تثبیتِ جایگاهِ کرامت ودیعه شده در انسان‌ها را پلی برای رشد و تعالی فرزندان این سرزمین می‌داند.

 

انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران کودکان درمان مشکلات کودک و نوجوان جامعه جهان دولت امور خیریه تغذیه استاد دانشگاه فلسفه رشد رشد و تعالی خانه ی کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

گفتنی است، در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب موسوم به طرح «نور» قرائت شد. متن این بیانیه به شرح زیر بود:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر در انجام مأموریت ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقاً تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می شویم:

۱- انتظار می رود مسوولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

۲ - انتظار می رود اکنون که فراجا با دغدغه‌مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیروهای دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

۳ - مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • کشف تاریخ ۴۵۰۰ ساله در زابل
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود