Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، همزمان با وخامت اوضاع بشردوستانه در افغانستان، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز پنجشنبه هشدار داد که این کشور به سمت آنچه وی بدترین فاجعه انسانی عصر حاضر خواند، پیش می رود.

بائربوک در جمع خبرنگاران گفت: در مقابل چشمانمان، افغانستان به سمت بدترین فاجعه انسانی زمان ما می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش های عمده اقتصاد فرو پاشیده است و بسیاری از مردم گرسنه هستند. به سختی می توان این مسئله را که خانواده های افغان در اوج ناامیدی دخترانشان را می فروشند تا غذا بخرند، تحمل کرد.

بائربوک ضمن تشریح یک «برنامه اقدام»، گفت که برلین به دنبال این مسئله است که اطمینان حاصل کند کمک های خارجی به نیازمندترین افغان ها می رسد و تخلیه و خارج کردن افرادی را که در معرض تهدید طالبان هستند، به ویژه زنان و دختران را افزایش دهد.

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت که تخمین زده می شود حدود ۲۴ میلیون نفر از افغان ها برای زنده ماندن در زمستان امسال به کمک نیاز داشته باشند.

وی در این باره گفت: ما نمی توانیم اجازه دهیم صدها هزار کودک بمیرند فقط به این دلیل که نمی خواهیم اقدامی انجام دهیم.

بائربوک افزود که برلین «به دنبال راه هایی با شرکای بین المللی خود خواهد بود تا کمک های بشردوستانه به این کشور برسد و مخصوصا کسانی را که نیاز به حفاظت دارند، از کشور خارج کند».

سازمان ملل متحد نیز پیشتر و در همین رابطه با قید فوریت هشدار داده بود که چنانچه برای سرپا نگه داشتن بانک‌های افغانستان اقدامی صورت نگیرد، با توجه به ناتوانی مردم از بازپرداخت وام‌ها، کاهش سپرده گذاری و همچنین کندی چرخش نقدینگی، نظام مالی این کشور بیش از چند ماه تا فروپاشی فاصله نخواهد داشت.

برنامه توسعه سازمان ملل در گزارشی سه صفحه‌ای با تمرکز بر نظام مالی و بانکی افغانستان، افزود: هزینه اقتصادی و نتایج منفی اجتماعی حاصل از این فروپاشی، بسیار عظیم خواهد بود.

از نیمه ماه آگوست که طالبان بر افغانستان مسلط شده است، حمایت‌های مالی خارجی از این کشور عملاً متوقف شد. در همین حال، آمریکا نیز حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان را بلوکه کرده است.

کد خبر 5382699 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: آنالنا بائربوک آلمان برلین افغانستان کمک های بشردوستانه طالبان طالبان افغانستان سازمان ملل متحد بحران بحران انسانی ایالات متحده امریکا روسیه عراق رژیم صهیونیستی فلسطین افغانستان اوکراین ناتو مسکو مذاکرات وین ایران سوریه واشنگتن ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، خادمی در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا اکنون گسترش یافته و تا قلب آمریکا و اروپا این مسئله پیش رفته است.

وی ادامه داد: مسئله کشتار زنان و کودکان بی دفاع توسط رژیم منحوس صهیونیستی استاندارد‌های دوگانه غرب در دفاع از حقوق بشر را به همه نشان داده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایران برای فوت مشکوک یک خانم عده‌ای وارد خیابان‌ها شدند و آشوب ایجاددکردند و به اموال عمومی آسیب زدند و بیش از یکصد نماینده آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران اعلام نارضایتی کردند ولی اکنون در آمریکا دانشجویان این کشور در اعتراض به حمایت دولتشان از رژیمی که کودکان را به وحشیانه‌ترین شکل قتل عام میکند و میگویند چرا سلاح رایگان به این کودک کش‌ها می‌دهید؛ به بدترین شکل مورد هجوم قرار می‌گیرند. 

خادمی ادامه داد: چهره‌های علمی آمریکا و اساتید زن این کشور در اعتراض به حمایت از کودکشی در فلسطین به بدترین شکل مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این چهره دوگانه این کشور‌ها که ادعای دموکراسی دارند را نشان می‌دهد و نشان از این است که برای آنها رژیم صهونیستی خط قرمز است. 

وی گفت: این‌ها آزادی بیان و اندیشه برایشان فقط ادعا است و این اعتراضات ادامه دار خواهد بود و می‌تواند به حملات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

دیگر خبرها

  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد