Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان ری به دلیل همجواری با کلان شهر تهران و انتقال مشکلات آن به ری در حال حاضر دچار مشکلات زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی است که باید هزینه های آن از سوی پایتخت تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال مدیریت شهری شهرستان ری به سود مردم نیست

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ایجاد شورای مستقل شهرستان ری در کمیسیون های داخلی مجلس برای طرح در صحن علنی به صورت دقیق مورد کارشناسی قرار گرفته است، گفت: استقلال مدیریت شهری در ری به سود مردم نخواهد بود ولی باید هزینه های تحمیل مشکلات و معضلات پایتخت به این شهرستان تاریخی را باید بگیریم.

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس افزود: درآمدهای مدیریت مستقل شهرستان ری منوط به منطقه ۲۰ می شود که به هیچ عنوان این منطقه توان پرداخت هزینه های سنگین شهر را ندارد و همچنین جدا شدن شهرری از تهران موجب کاهش قیمت املاک مردم نیز می شود.

یزدی‌خواه با اشاره به ایجاد خطوط مختلف مترو در شهرری، تصریح کرد: هم اکنون ایجاد هر کیلومتر مترو که شامل حفر تونل، ایجاد ایستگاه، ایمن سازی، انتقال برق، تهویه، خرید لوکوموتیو و واگن می شود در حدود یکهزار میلیارد تومان است که اگر شورایی مستقل باشد توان پرداخت این هزینه ها را نخواهد داشت.

خط ریلی تهران-مشهد از میدان راه آهن تهران به شهرری منتقل می‌شود

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به توافقات انجام گرفته با راه آهن بیان کرد: در حال تلاش هستیم تا مسیر ریلی تهران-مشهد از میدان راه آهن تهران، به ایستگاه راه آهن شهرری منتقل شود که اجرای این پروژه حدود دو سال به طول خواهد انجامید.

یزدی‌خواه با بیان اینکه جانمایی و طراحی ایستگاه انجام شده است، اضافه کرد: پس از انتقال راه‌آهن ریلی تهران - مشهد به شهرری، تمام ساکنان تهران برای سفر به مشهد از راه آهن شهرری باید استفاده کنند که مسافران می توانند با استفاده از خط یک مترو به این ایستگاه راه آهن در ری بیایند. 

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، ضمن کاهش ترافیک میدان راه آهن تهران، دسترسی راحت مسافران به خطوط مترو و ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای ساکنان شهرری از محاسن این پروژه خواهد بود.

فرودگاه امام(ره) از ری به رباط کریم ملحق نمی‌شود

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طرح مباحثی مانند الحاق فرودگاه امام خمینی(ره) از حوزه سرزمین شهرستان ری به شهرستانی دیگر در راستای تصمیمات محلی نبوده که مسئولان محلی بتوانند در این حوزه اظهار نظر کنند.

یزدی‌خواه با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی برخی مسئولان شهرستان رباط کریم در خصوص الحاق فرودگاه امام خمینی(ره)، عنوان کرد: ما از این گونه موضع گیری ها گله مندیم و باید مسئولان محلی با توجه به مصوبه ایجاد این فرودگاه در حسن آباد فشافویه اظهار نظر کنند.

وی اضافه کرد: شاید فرودگاه امام خمینی(ره) آلودگی صوتی برای ساکنان شهرستان رباط کریم ایجاد کرده باشد ولی تمامی معضلات زیست محیطی و ترافیکی آن در حوزه سرزمینی ری قرار دارد و این در حالی است که درآمد مالیاتی، ارزش افزوده، توزیع عوارض آلایندگی آن در کل استان هزینه می شود.

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در زمان احداث فرودگاه امام خمینی(ره) چندین روستای شهرستان ری به حوزه سرزمینی شهرستان رباط کریم الحاق شد، بیان کرد: هم اکنون اگر نظر ساکنان این روستاها مانند حکیم آباد و علی آباد را پیگیری کنیم خواهیم دید که خواستار الحاق دوباره به شهرستان ری هستند.

یزدی‌خواه تاکید کرد: اگر نیاز باشد می توانم امضای ۳۰ نماینده مجمع استان تهران را در خصوص الحاق نشدن فرودگاه امام خمینی(ره) به حوزه سرزمینی رباط کریم بگیرم و در اختیار مسئولان شهرستان ری قرار دهم.

 بهشت زهرا توسعه نمی‌یابد

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه احداث قبرستان های جدید در غرب و شرق استان تهران باید مدنظر مسئولان قرار گیرد، گفت: توسعه قبرستان را در سازمان بهشت زهرا(س) نخواهیم داشت.

وی در خصوص الحاق ۳۰۰ هکتار زمین برای توسعه بهشت زهرا(س) بیان داشت: شهرداری تهران این زمین را برای توسعه بخش اداری و ساختمانی استفاده خواهد کرد و به دنبال توسعه قبرستان نیست.

شهرک صنعتی شمس آباد به خطوط ریلی کشور متصل می‌شود

یزدی‌خواه در ادامه با بیان اینکه یکی از مطالبات به حق کارآفرینان شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه ایجاد بسترهای حمل و نقل ارزان قیمت است، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته به زودی این شهرک به خطوط ریلی کشور متصل می شود.

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس در خصوص راه دسترسی شهرک شمس آباد به آزاد راه تهران ـ قم نیز بیان کرد: این کار در جهت کاهش ترافیک صبحگاهی انجام می شود و کارهای عمرانی آن نیز آغاز شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ هزار نفر نیروی کار در شهرک صنعتی شمس آباد مشغول به کار هستند، گفت: اگر زیرساخت های لازم در این شهرک ایجاد شود ظرفیت اشتغال آن به ۱۰۰ هزار نفر نیز خواهد رسید.

یزدی‌خواه ادامه داد: احداث پست برق فشار قوی، انتقال آب از تصفیه خانه های تهران به شهرک صنعتی شمس آباد، ایجاد زیر ساخت های حمل و نقلی از جمله اقداماتی است که برای این شهرک در نظر گرفته ایم.

برداشت‌های کارخانه سیمان تهران از کوه بی‌بی شهربانو مصداق کوه‌خواری نیست

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس درخصوص برداشت‌های بی‌رویه کارخانه سیمان تهران از کوه بی‌بی شهربانو اظهار داشت: موضوع کوه‌خواری و برداشت کارخانه سیمان از این کوه موضوعی مربوط به زمان حال نیست و از سال ۱۳۳۵ و کارخانه در آن محل مستقر شده است.

یزدی‌خواه با بیان اینکه کارخانه سیمان از همان سال‌های ابتدایی نسبت به خرید، اجاره و تملک کوه ری با مسئولان وقت کشور توافق کرده است، افزود: کارخانه سیمان تهران بیش از ۵۰ درصد سیمان مورد نیاز طرح‌های عمرانی تهران را تأمین می‌کند و نزدیک به ۵ هزار نفر پرسنل در سه شیفت کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: موضوع کوه‌خواری را با این شدتی که مطرح می‌شود قبول ندارم زیرا که ابتدا باید موضوع تملک کوه بررسی شود و به اشتغال‌زایی ناشی از آن بپردازیم، در صورتی‌ که ادامه کار موجب تشدید کوه‌خواری شود باید کارخانه تعطیل شود و در این راه نیز لازم است که معیشت ۵ هزار خانوار که از این کارخانه حقوق می‌گیرند در نظر گرفته شود.

عضو کمیسسون فرهنگی مجلس ادامه داد: در حال حاضر معضلات بسیاری در سطح شهرستان ری داریم که کوه‌خواری در رتبه نخست معضلات نیست. برای من به‌ عنوان نماینده مردم پرداختن به موضوعات دیگر در اولویت قرار دارد.

یزدی‌خواه اظهار داشت: کارخانه سیمان در حدود ۶۵ سال است که از این کوه برداشت می‌کند و در صورت صاف شدن کوه‌ها می‌توان آن را به پیست موتورسواری و دریاچه تبدیل کرد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کوه‌خواری در بی‌بی شهربانو مصداق ندارد و مربوط به فضاهایی است که کوه را صاف کنند و به جای آن برج بسازند در صورتی‌ که مالکیت این کارخانه مربوط به یکی از بنیادها است که کمک‌های زیادی نیز به نیازمندان داشته است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس فرودگاه امام خمینی ره شهرک صنعتی شمس آباد میدان راه آهن تهران کارخانه سیمان شهرستان ری یزدی خواه ریلی تهران کوه خواری رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است. هر ساله این شهرستان مذهبی به دلیل بارگاه مقدس امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی این شهر مقدس که انواع جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی را در دل خود جای داده طرقبه است. در این منطقه خوش آب وهوا دشت گل‌های ارغوان وجود دارد که تا مسافت‌های طولانی چشم نوازی می‌کند.

در این روز‌های بهاری که اقصی نقاط کشور با باران همراه شده است، زیبایی این دشت نیز در یک روز بارانی دو چندان شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: حسین ابراهیمی گنجه ای - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم