Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@19:45:47 GMT

افزایش قیمت نفت بدون اعتنا به اُمیکرون

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۷۱۷۸۴

افزایش قیمت نفت بدون اعتنا به اُمیکرون

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۵ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص آمریکا روز چهارشنبه با ۲.۳ درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات نفت برنت با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۷۵ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه صعود کرد و به افزایش ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصدی روز گذشته افزود.

افزایش چشمگیر قیمتهای نفت در معاملات روز چهارشنبه تا حدود زیادی به دلیل کاهش بیش از حد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بود.

دلار ضعیفتر هم بازارهای نفت را حمایت کرده است زیرا کالاها را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند. دلار پس از انتشار آماری در روز چهارشنبه که نشان داد اعتماد مصرفی آمریکا در دسامبر بیش از حد مطلوب بهبود پیدا کرده است، نزدیک به پایینترین رکورد یک هفته اخیر نزول کرد.

نفت در حالی صعود می کند که دولتهای متعدد محدودیتهایی را برای آهسته کردن شیوع واریانت اُمیکرون اعمال می کنند. شهر شیان چین روز چهارشنبه به ۱۳ میلیون سکنه خود دستور داد در خانه بمانند. اسکاتلند هم برای تجمعات از ۲۶ دسامبر به مدت سه هفته محدودیت اعلام کرده و دو ایالت استرالیا استفاده از ماسک را به دنبال افزایش موارد ابتلا، اجباری کرده اند.

بازار تاثیر احتمالی محدودیتهای کرونایی اخیر بر تقاضا برای سوخت را نادیده گرفته است زیرا اوپک و متحدانش اعلام کرده اند در صورت لزوم در برنامه خود برای افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز در ژانویه، تجدیدنظر خواهند کرد.

استفان بانسل، مدیرعامل شرکت مدرنا روز سه شنبه اعلام کرد این تولیدکننده واکسن انتظار ندارد مشکلی در تولید دوز تقویت کننده برای حمایت در برابر واریانت اُمیکرون پیش بیاید. شرکت فایزر که یکی از تولیدکنندگان اولیه واکسنهای کووید ۱۹ بوده است، اعلام کرد قرص کووید ۱۹ این شرکت برای استفاده در خانه تایید شده است و این قرص برای کاهش عوارض بیماری و بستری شدن در بیمارستان موثر است.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: واریانت اُمیکرون همچنان می تواند به اعمال تدابیر محدودکننده بیشتری در اروپا و آسیا منجر شود اما قیمتها شکسته نخواهند شد زیرا اوپک پلاس به راحتی می تواند سطح تولید خود را تنظیم کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1123067 برچسب‌ها قیمت نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قیمت نفت روز چهارشنبه ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۱۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان

اداره کل هواشناسی استان گیلان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه است.

بر این اساس طی ۴۸ ساعت آینده آسمانی صاف تا نیمه ابری طی روز افزایش نسبی دما و در برخی نواحی پدیده مه (طی ساعات شب تا صبح) پیش بینی می‌شود. 

همچنین طی این مدت گاهی به سبب ناپایداری‌های موقتی، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست. 

از چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت هم افزایش ابر و کاهش نسبی دما و به تدریج از جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه در بعضی نقاط رگبار و رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است. 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان همچنین آمده است: تغییرات احتمالی در پیش بینی جوی روز‌های آینده اعلام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • افزایش ابر و کاهش نسبی دما از چهارشنبه در گیلان
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • پایداری جوی همراه با افزایش دما در گلستان تا چهارشنبه
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی