Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در پاسخ به اظهارات امروز رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه گسترش ناتو به سمت شرق اروپا پذیرفتنی نیست، گفت که وعده چنین چیزی از قبل داده نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو امروز پنجشنبه و در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که ناتو هرگز قول نداد که توسعه و گسترش نداشته باشد و این مسئله از برخی معاهدات بین المللی نشات می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استولتنبرگ به یادداشت همکاری ناتو (به اصطلاح پیمان واشنگتن) اشاره کرد که می گوید هر کشوری می تواند به دنبال عضویت در این ائتلاف باشد. وی همچنین به اسناد دیگری مانند مصوبه نهایی کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا و منشور پاریس به همراه قانون تاسیس ناتو و روسیه، اشاره کرد.

وی گفت: این یک اصل اساسی امنیت اروپا است و روسیه نیز آن را تایید کرده است. این چیزی نیست که بتوانیم از طریق برخی نقل قول ها آن را تغییر دهیم.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه متحدان این سازمان قاطعانه هرگونه قول و تعهد در رابطه با عدم گسترش ناتو را تکذیب می کنند، گفت: «گورباچف» رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی، گفت که موضوع گسترش ناتو تا زمان اتحاد مجدد آلمان، مطرح نشده بود.

رئیس جمهور روسیه امروز در نشست خبری سالانه خود درباره ابتکار عمل مسکو درباره ارائه پیشنهادات تضمین‌های امنیتی به آمریکا و ناتو اظهاراتی را مطرح کرد و همچنین گفت که گسترش ناتو به سمت شرق پذیرفتنی نیست.

پوتین در این باره گفت: مهم روند مذاکرات نیست، نتیجه مهم است. در دهه نود به ما گفتند که یک سانتی متر هم به سمت شرق نمی آییم. پس چه شد؟ ما را فریب دادند. گسترش ناتو در پنج مرتبه رخ داده است. سامانه‌های موشکی در رومانی و لهستان ظاهر می‌شوند. آیا ما به سراغ آنها رفتیم؟ (خیر، بلکه) آنها به سمت ما آمدند.

درخواست از ناتو برای عدم گسترش به سمت شرق و عدم استقرار تسلیحات تهاجمی در کشورهای همسایه روسیه از جمله خطوط قرمزی است که مسکو برای غرب در پیشنهادات امنیتی خود مطرح کرده است.

وزارت خارجه روسیه پیشنهادات تضمین های امنیتی مذکور را هفته گذشته منتشر نمود و کرملین اعلام کرد که همچنان منتظر پاسخ غرب در رابطه با این پیشنهادات است.

مذاکرات امنیتی بین روسیه و ایالات متحده قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ انجام شود. استولتنبرگ نیز به نوبه خود گفت که ناتو در اوایل سال آینده به دنبال گفتگوهای «معنادار» با مسکو خواهد بود و وی قصد دارد نشست جدید شورای ناتو-روسیه را در اسرع وقت در سال ۲۰۲۲ برگزار کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت ینس استولتنبرگ ناتو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شوروی میخائیل گورباچف ولادیمیر پوتین پوتین وزارت خارجه روسیه کرملین اروپا اتحاد جماهیر شوروی آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رئیس جمهور گسترش ناتو سمت شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانوئل نویر: لایق پیروزی برابر رئال مادرید بودیم؛ می‌خواهیم به فینال ومبلی راه پیدا کنیم

نویر از عملکرد هم‌تیمی کره‌ای خود در جدال با رئال مادرید دفاع کرد

طرفداری | شب گذشته (سه‌شنبه) و در دیداری حساس از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید به تساوی ۲-۲ رضایت دادند. جدال برگشت دو تیم، هفته آینده در استادیوم سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد.

بایرن مونیخ ۲-۲ رئال مادرید؛ آنها شماره ۷ دارند و نمی‌بازند!

مانوئل نویر، کاپیتان و دروازه‌بان بایرن مونیخ پس پایان بازی در گفتگو با اشپورت آینس گفت:

جو فوق‌العاده‌ای بر ورزشگاه حاکم بود و من را به یاد فینال ۲۰۱۲ مقابل چلسی انداخت. وقتی اتوبوس ما به ورزشگاه رسید، با استقبال چشمگیری از سوی هواداران مواجه شدیم، می‌خواهم از آن‌ها بایت حمایتی که از ما داشتند، تشکر کنم. بازی برگشت

 خیلی دوست داشتیم بازی را ببریم و لیاقت آن را هم داشتیم، اما هنوز هم این فرصت را داریم تا با کسب نتیجه لازم در بازی برگشت، به فینال صعود کنیم. در حال حاضر فقط روی بازی بعدی متمرکز هستیم و البته خوشحالیم که هنوز همه‌چیز دست خودمان است. می‌خواهیم به فینال ومبلی راه پیدا کنیم.

عملکرد ضعیف کیم مین جائه

ما در رختکن در مورد عملکرد کیم صحبت کردیم. اشتباهات اتفاق می افتند و بخشی از فوتبالند. نمایش کیم در بازی امروز، به این معنی نیست که او در بازی های بعدی هم بد عمل خواهد کرد. اتفاقا او در برخی صحنه‌ها عملکرد خوبی داشت اما در برخی از لحظات حساس، شاید تصمیمات درستی نگرفت، چیزی که همیشه در فوتبال اتفاق می افتد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • مانوئل نویر: لایق پیروزی برابر رئال مادرید بودیم؛ می‌خواهیم به فینال ومبلی راه پیدا کنیم
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح