Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از ملاقات و رایزنی‌های اخیرش با فواد حسین - وزیر خارجه عراق - که به ایران سفر کرده است، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان نوشت: «امروز (پنجشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با جناب آقای «فؤاد حسین» همتای عراقی‌ام در نشست خبری مشترک با ایشان حضور یافتم و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته آینده وزیر راه و شهرسازی ایران به بغداد سفر می‌کند و مصمم هستیم راه‌آهن شلمچه به بصره در اسرع وقت عملیاتی شود. این موضوع به رفت و آمد بیشتر اتباع دو کشور و ترانزیت و تبادل کالا بین ایران و عراق کمک می‌کند.

در خصوص لغو روادید عام گفت‌وگو داشتیم. در ایران آمادگی داریم در تکمیل بحث لغو روادید هوایی، لغو روادید عام بین دو کشور اجرایی شود. از سوی ایران همه مقدمات برای لغو روادید عام با عراق وجود دارد. وزیر خارجه عراق و مقامات ذیربط در هیأت همراه، قرار شد موضوع را به دقت پیگیری کنند.

همچنین درباره اوضاع افغانستان گفت‌وگو کردیم. درباره آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و در سوریه به اضافه آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۴ در وین گفت‌وگو کردیم. درباره مذاکرات هسته‌ای با آقای وزیر و مقامات عالیرتبه عراق در مشورت و تماس هستیم.

به کوشش آقای فؤاد حسین و آقای مصطفی الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) ما در دور آینده مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. از مساعی جمیله دولت عراق برای کمک به رفع سوءتفاهمات و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی تشکر می‌کنم.

روابط ایران و عراق در همه زمینه‌ها در هم تنیده، فعال و با نشاط است. آمار رفت و آمد اتباع دو کشور به عنوان توریسم گردشگری یا زیارتی سالانه رقمی بالغ بر چهار میلیون نفر است و این آماری فوق العاده در روابط دو کشور است. در مجموع روابط در همه حوزه‌ها به خوبی در جریان است. روابط تهران و بغداد به معنی واقعی در تمامی سطوح راهبردی است.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه فواد حسین وزیر خارجه عراق مذاکرات ایران و عربستان لغو روادید گفت وگو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

 دیدار قبلی امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند 1402 در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شده بود.

گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیاامیرعبداللهیان عازم گامبیا شدنشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند