Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام مجتبی مصابح یزدی (فرزند آیت الله مصباح یزدی) در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مصابح یزدی، گفت: مراسم بزرگداشت گاه بخاطر بزرگداشت شخص است که هر مؤمن احترام و حق تکریم دارد و اینکه مرسوم است برای عزیزان مراسم چهلم و سالگرد برگزارمی شود مطلوب و مورد سفارش دین است، اما برخی افراد خصوصیاتی دارند که بزرگداشت آن‌ها صرفاً تکریم یک فرد نیست بلکه بزرگداشت شخصیت، اندیشه‌ها و آثار آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: معمولاً مراسم بزرگداشت این افراد ازاین جهت گرفته می‌شود که از ویژگی‌های آن‌ها که قابل الگوبرداری و درس گرفتن هستند، بهتر استفاده کنیم و اگر درباره علامه مصباح هم صحبتی می‌شود بهتراست بیشتر روی این ویژگی‌هایی که برای ما قابل استفاده است تمرکز کنیم.

فرزند مرحوم آیت الله مصباح با اشاره به شخصیت و کارنامه علمی علامه مصباح خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از دیدگاه‌های آیت الله مصباح تحت عنوان رهیافت‌ها و ره آورد‌ها در علوم مختلف در چندجلد جمع آوری شده و برای علاقمندان قابل استفاده است مجموعه مقالات هم اخیراً تلخیص شده و در یک جلد بصورت فشرده و گزارش ارائه خواهد شد.

او، جامعیت نگاه علمی ایشان و توجه به نیاز روز و پیگیری علوم روز را از ویژگی‌های بارز علامه مصباح برشمرد و ابراز داشت: آیت الله مصباح همیشه تاکید داشت باید دقت کنیم که علم ما و چیز‌هایی که خواندیم به چه درد جامعه می‌خورد.

حجت الاسلام مصباح در ادامه به سیره پدر و خاطراتی از ساده زیستی و شاگرد پروری آیت الله پرداخت و ادامه داد: پرداختن به جنبه‌های علمی و مبارزاتی و اخلاص ایشان باعث شده بود خدابرکت به کارشان بدهد زمانی که در مدرسه حقانی تفسیر موضوعی قرآن داشت برای هر موضوع یک با قرآن را دوره می‌کرد و ایشان کتابخانه یا اتاق مطالعه جدا نداشتند همه کار‌های علمی و تحقیقی شأن در کنار خانواده بود و تمرکز و دقت نظر عجیبی روی کار داشت و آثار و افکارشان برکت عجیبی داشت.

او با اشاره به تواضع و ارادت قلبی عمیق آیت الله مصباح به مقام معظم رهبری اظهار داشت: جمله معرفی در این باب دارند و زیاد عنوان می‌کردند که هرچه بگردید مثل آقای خامنه‌ای پیدا نخواهید کرد همچنین توصیه دائمی ایشان به اخلاص و توسل به وجود اهل بیت زبانزد بود.

این مقام روحانی تاکید کرد: می‌فرمودند کار برای غیر خدا هیچ فایده‌ای ندارد و همیشه وقتی کسی التماس دعا داشت دعا می‌کردند خدا توفیق بدهد که وظایف تان را بشناسید و با اخلاص انجام بدهید.

در آستانه سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اکران‌های مردمی مستند «آن زمستان» از سوی پلتفرم عماریار در سراسر کشور آغاز شده است.

این مستند پرتره‌ای متفاوت از علامه مصباح است بیش از آن‌که بر صبغه علمی، سیاسی و فلسفی آیت الله مصباح تمرکز کند، زیست عرفانی، عاطفی و اجتماعی ایشان را به تصویر می‌کشد. «آن زمستان» به کارگردانی احمد شریف‌زاده تولید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی تکریم شخصیت آیت الله مصباح علامه مصباح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • بزرگداشت مقام معلم به تمام ایام سال معطوف می‌شود
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود