Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خنجر مسمومی در پهلوی ملت فلسطین دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که این جنبش از آمادگی الجزایر برای میزبانی از نشست بین گروه‌های فلسطینی استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که حماس برای حضور در نشست الجزایر در هر زمانی که برگزار شود اعلام آمادگی کرده است و ما امیدواریم که کنفرانس فراگیر گروه‌های فلسطینی قبل از برگزاری نشست سران عرب در الجزایر برگزار شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که در نشست الجزایر باید چگونگی بازسازی نهادهای فلسطین، توافق بر سر استراتژی مباره با رژیم صهیونیستی، اوضاع فلسطین و چالش‌های بی سابقه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: باید اراده‌ای واقعی و تصمیمی جدی برای پایان یافتن اختلافات بین فلسطینیان وجود داشته باشد. باید بر سر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاستی و مجلس ملی و برنامه یکپارچه مبارزه با رژیم صهیونیستی به توافق برسیم.

هنیه ضمن قدردانی از مواضع «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر از مسئله فلسطین گفت: معتقدیم که عادی‌سازی، خنجر مسمومی در پهلوی ملت فلسطین و گذرگاهی است که از طریق آن، رژیم صهیونیستی در منطقه گسترش پیدا خواهد کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه گفت: کسانی که گمان می‌کنند عادی سازی روابط با اسرائیل موجب تثبیت مشروعیت یا افزایش نفوذ آنها خواهد شد، در اشتباه هستند، زیرا عادی سازی فقط به نفع رژیم صهیونیستی است.

هنیه گفت: مقاومتی که گروه‌های فلسطینی و در رأس آنها جنبش حماس در پیش گرفته‌اند، پروژه‌ای است که منجر به آزادسازی نوار غزه و آزادی بیش از هزار اسیر زن و مرد فلسطینی شده است.

وی همچنین ادعای مجله انگلیسی «تایمز» درباره بروز اختلافات در درون جنبش حماس را تکذیب کرد و گفت: جنبش حماس جنبشی متحد و قوی است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین حماس اسماعیل هنیه رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین حماس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی رژیم صهیونیستی جنبش حماس عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه العربی الجدید به نقل از یک منبع آگاه بیان کرد که هیئتی از جنبش حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه فردا دوشنبه راهی قاهره شده و با سرلشکر عباس کامل وزیر اطلاعات مصر و شماری دیگر از مسئولان مصری ناظر بر پرونده میانجی گری مصر بین مقاومت و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی حماس و مسئول بخش اسرا و شهدا در این جنبش نیز در این هیات حضور دارد.

منبع مذکور اشاره کرد که هیات حماس قرار است در رابطه با برخی نکات ذکر شده در پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع این جنبش در مورد توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مسئولان مصری گفتگو و تبادل نظر کند و بعد از آن پاسخ نهایی خود را به مواضع اخیر طرف صهیونیستی ارائه دهد.

این منبع تاکید کرد که هیات حماس خواهان توضیح برخی عبارات موجود در پاسخ رژیم صهیونیستی است که بیانگر نیت یا آمادگی این رژیم برای پذیرش برخی شروط از قبل تعیین شده مقاومت همچون عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از محور نتساریم، خروج کامل از نوار غزه و آتش‌بس دائم است. منبع مذکور تصریح کرد که در پاسخ رژیم صهیونیستی به این شروط با عباراتی همچون آمادگی یا داشتن نیت اشاره شده است بدون اینکه تعهد واضحی در مورد آن داده شده باشد، برای همین حماس می‌خواهد قبل از ارائه پاسخ خود بر این مسئله واقف شود.

کد خبر 6091400 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • فیلم| عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • اسرائیل در قبال حماس کوتاه آمد؟
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد