Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

جزئیات پروند دستگیری باند جعل مدارک دانشگاه آزاد بعد از دو سال
ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه درباره تکلیف پرونده دستگیری باند جعل مدارک دانشگاهی مطابق اعلام دانشگاه آزاد در تیرماه سال ۹۸ گفت: پرونده جعل مدرک دانشگاه آزاد ۸ متهم داشت که ۲ نفر تبرئه شدند و یک نفر به ۹ سال و باقی متهمین هر کدام به ۷ سال حبس محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حکم قطعی شده است.


برگزاری غیرحضوری امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی غیرقانونی است
معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دستورالعملی به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور بر برگزاری کلیه امتحانات پایان ترم تحصیلی دانشگاه‌ها به صورت حضوری تاکید کرد. در این دستورالعمل تاکید شده است از هر گونه برنامه‌ریزی جهت برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری، خودداری شود و لذا برگزاری هرگونه آزمون غیرحضوری فاقد اعتبار قانونی است.


امتحانات پایان ترم کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد مجازی شد
بر اساس تصمیم هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، امتحانات پایان نیمسال اول تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کاردانی و کارشناسی به صورت مجاز‌ی برگزار می‌شود. نحوه برگزاری امتحانات مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد دوره ارشد و دکترا نیز متعاقبا اطلاع ر سانی خواهد شد.

 


مهلت مجدد ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۱ فراهم شد
با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعات ثبت‌نامی تمام داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و بیست و هفتمین المپیاد علمی- دانشجویی کشور در روز‌های سوم تا ششم بهمن ماه در سایت سازمان سنجش قابل دسترسی خواهد بود و داوطلبان می‌توانند در صورت لزوم نسبت به ویرایش اطلاعات خود یا ثبت‌نام جدید اقدام کنند.


آزمون دستیاری فوق تخصص ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود
مهرداد حق ازلی مسئول علمی دبیرخانه شورای تخصصی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی برنامه‌ای برای تغییر زمان آزمون دستیاری فوق تخصص وجود ندارد و برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری آزمون در حال انجام است و آزمون طبق برنامه در تاریخ ۳۰ دی ماه برگزار خواهد شد.


جزئیات چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور اعلام شد
جزئیات چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور اعلام شد و موضوعات «مدیریت منابع در کسب و کار‌های دانش بنیان»، «تعارض منافع در نظام سلامت کشور» به این دوره از المپیاد راه یافتند.

 


۴۷۱ هزار نفر داوطلب شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ شدند
متقاضیان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ تا شنبه ۲۷ آذرماه فرصت داشتند در این آزمون ثبت نام کنند. بر اساس آمار نهایی اعلامی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد ۴۷۱ هزار و ۶۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.


۱۰ میلیارد تومان برای بروزرسانی آزمایشگاه‌های دانشکده پزشکی تهران اختصاص داده می‌شود
قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: قول می‌دهم ۵ میلیارد تومان از طرف اختیارات خود و ۵ میلیارد تومان از طرف رئیس دانشکده پزشکی در خدمت بروزرسانی آزمایشگاه‌ها قرار گیرد تا پروژه‌ها تکمیل و آماده شود.

 


نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد
طبق اعلام دانشگاه علامه طباطبایی برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ برای دانشجویان مقطع دکتری ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و امتحانات سایر دانشجویان به صورت مجازی برگزار می‌شود.


دانشگاه آزاد صدرنشین دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم کشور خواهد شد
روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه صدرنشین دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم کشور خواهد شد.


پیگیری برای شکل‌گیری مدرسه اشتغال در دانشگاه‌ها
علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شریف مدرسه اشتغال را پیشنهاد داده بود که آن را به مرحله اجرایی رساند و با برآورد‌های وزارت علوم الگوی بسیار موفقی است و در حال پیگیری هستیم تا با شکل گیری مدرسه اشتغال در تمام دانشگاه‌های کشور خودشناسی و هدایت فارغ التحصیلان دانشگاهی را متناسب با رشته خود به بازارکار ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امتحانات پایان ترم جعل مدارک کنکور ارشد 1401 آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ امتحانات پایان ترم برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد دانشگاه ها علوم پزشکی خواهد شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت با اعلام این خبر گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6097864

دیگر خبرها

  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • مروری بر نحوه شکل‌گیری جنبش دانشجویی همبستگی با فلسطین در آمریکا همزمان با اوج‌گیری تجمعات ضدصهیونیستی در غرب
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی