Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرالله رخشانی مهر شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان انگوت اظهار کرد: بحث ساماندهی نیروی انسانی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی دقیق و کارشناسی است که امیدواریم در قالب ساماندهی نیروی انسانی تعیین تکلیف ۵۰۰ نفر نیروی طرحی ادارات نوسازی و تجهیز مدارس که از محل اعتبارات عمرانی حقوق و مزایا برای آنها پرداخت می‌شود، مشخص و معلوم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سفر ۲ روزه خود به استان اردبیل و حضور در شهرستان‌های مشگین‌، گرمی و انگوت اشاره کرد و گفت: بیشترین جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان انگوت مربوط به مناطق عشایری است که با توجه به وجود مدارس کانکسی و سنگی در این شهرستان، سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا پایان امسال تکمیل این واحدهای آموزشی را مشخص و احداث واحدهای ایمن و مطلوب دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهیم.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در کشور طرح جمع‌آوری مدارس سنگی و کانکسی با ۱۵ نفر دانش‌آموز در اولویت قرار گرفته و تاکنون بیش از ۸۵ درصد اهداف در این حوزه تحقق پیدا کرده و سعی بر این است تا هر چه سریع‌تر بساط چنین مدارسی برچیده شود.

رخشانی مهر در مورد آسفالت محوطه مدارس و ایزوگام بام واحدهای آموزشی افزود: با تأمین قیر مورد نیاز با همکاری شهرداری تلاش خواهد شد تا آسفالت محوطه مدارس انجام شود که در این شهرستان عملیات ۲ هزار متر مربعی به سرعت به انجام می‌رسد.

وی در مورد ارتقا سیستم گرمایشی مدارس به موتورخانه و سیستم استاندارد گرمایشی خاطر نشان کرد: با برچیده شدن بخاری‌های نفتی و گازی در این شهرستان تعمیر و تجهیز برخی از واحدهای آموزشی با همکاری نوسازی مدارس به انجام خواهد رسید.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند تعمیر سیستم گرمایشی و سرویس بهداشتی بر عهده اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس نیست اما به دلیل محرومیت منطقه در این زمینه نیز سعی خواهیم کرد کارهای بر زمین مانده به انجام برسد.

وی وظیفه اداره کل نوسازی را ساخت مدرسه و مقاوم‌سازی واحدهای آموزشی اعلام کرد و گفت: از ظرفیت بنیاد علوی و خیرین باید در ساخت واحدهای آموزشی استفاده شود که در صورت ورود خیرین تا ۳۰ درصد تأمین منابع از سوی آنها انجام شده و ۷۰ درصد مابقی نیز از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

رخشانی مهر بیان کرد: در ۳ سال اخیر ردیف اعتباری در این زمینه در نظر گرفته شده و استان‌هایی که بیشترین خیرین را در امر مدرسه‌سازی جذب کنند، تا ۷۰ درصد می‌توانند از این ردیف اعتباری استفاده کرده و طرح‌های توسعه خود را به پیش ببرند.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما به تمامی تعهدات خود در این سفر عمل خواهیم کرد و از طرف نماینده شهرستان در مجلس پیگیری‌ها به صورت منظم انجام شده و قطعاً تلاش بر این خواهد بود تا بهترین شرایط در تحصیل نسل آینده به وجود آید.

وی در مورد احداث خانه معلم و مجتمع رفاهی در گرمی و انگوت تصریح کرد: کار ساخت خانه معلم از حیطه اختیارات نوسازی مدارس خارج است و معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش عهده‌دار آن بوده و قطعاً از محل فروش ساختمان‌های مازاد می‌توانند تأمین اعتبار را در این حوزه انجام دهند.

سفر ۲ روزه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به شهرستان‌های مشگین‌شهر، گرمی و انگوت در حالی انجام شد که علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قول مساعد رأی تأمین و تجهیز مدارس، اختصاص تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها، ارائه امکانات آموزشی و کمک آموزشی و همچنین ارتقا سیستم گرمایشی در مدارس و تعمیر پشت‌بام واحدهای آموزشی از سوی سازمان نوسازی انجام شده و در این زمینه تعهدات سفر به دقت مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

کد خبر 5382674

منبع: مهر

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش نوسازی مدارس نمایندگان مجلس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آسفالت قیر سیستم گرمایشی مدارس ویروس کرونا بوشهر شب یلدا آمار کرونا گرگان بارش باران کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا آتش سوزی عکس استانها قاسم سلیمانی ایلام تبریز نوسازی و تجهیز مدارس واحدهای آموزشی آموزش و پرورش رخشانی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۷۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ ناصر فتحی مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی به منظور بهره مندی از انرژی پاک و تجدید پذیر به همت خیر مدرسه ساز حاج حمیدرضا سلامتیان در مدرسه اتیسم مهرآفرین ناحیه ۴ اصفهان آغاز شد.
ناصر فتحی هزینه اجرای این طرح را حدود ۴ میلیارد تومان دانست و افزود: در استان اصفهان تفاهم نامه تجهیز ۱۵ مدرسه به نیروگاه خورشیدی به همت خیران امضا شده و در صدد هستیم که تا پایان سال اجرای زیر ساخت‌های آن در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز درخصوص تجهیز مدارس به نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در حال حاضر ۵۶ طرح ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور به همت خیران مدرسه‌ساز در حال اجراست.
سید محمد واعظی نژاد افزود: این نیروگاه‌ها در حال انعقاد قرارداد یا اجرا است که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می‌شوند.
وی گفت: تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.
سید محمد واعظی نژاد افزود: براساس این تفاهم‌نامه نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ کیلووات وغیرانشعابی تا ظرفیت ۳ مگاوات در مدارس منتخب کشور با سرمایه گذاری خیران برای انتفاع مدارس ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه‌های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی‌های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از به کارگیری سوخت‌های فسیلی در مدارس می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس